Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget..
Skrevet

Det som skulle bli en koselig helg på hytten med venner som jeg hadde sett lenge frem til, ble starten på en kjip helg hvor jeg har fått mange dritt sms fra min bror som mener jeg er utrolig slem og har skapt dårlig stemning hjemme hos dem.

Kort versjonen, jeg solgte min bil til mine foreldre tidligere i år, selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt å selge den da. Bilen stod på bestemoren min som døde, men jeg hadde kjøpt den for flere år siden, men pga arvestrid, mente min far jeg burde selge den til de siden de andre ikke ville ha den da bilen ikke var helt ny.

Jeg fikk ikke det jeg ville ha for bilen, men orket ikke noe drama og fant meg en ny bil. Jeg betalte bla omregistrerings avgiften for dem pga de hadde dårlig råd og sa at jeg kunne klare å vente til sommeren med å få pengene for bilen siden de har hatt mange advokat utgifter.

Så det som skjedde i går. Jeg hentet nøklene til hytten og tok med hunden og i det jeg skal kjøre, så kommer min far som sier at min mor skal ta ut penger for bilen og gi meg på søndag, men hun hadde forresten noen par ”regninger” til meg. Jeg spør hvilken ”regninger” dette er for noe og han påstår det er ubetalte bom regninger fra da bilen stod på min bestemor som var senil og jeg ikke fikk alle regningene. Jeg sa til han at dette var ordnet opp i for 2 år siden og at jeg bla vasket hver dag for min mor en periode på vaskejobben hennes for å betale ned, noe som var hennes ide. ( hun sa hun skrev av 250 kr hver gang) Ellers betalte jeg alle regningene som var på bilen, men som hadde hopet seg opp siden bestemor kastet mange regninger rett i søppelet. Jeg fikk bla inkasso og min mor sa hun hadde lagt ut maaange tusen for meg, noe som jeg ikke tror stemmer. Hun lyger om så utrolig mye.

Det ironiske med saken er at jeg jobber for selskapet nå som hun påstår hun har betalt så mange tusen kr for. jeg kan bla gå igjennom mange fakturaer laangt tilbake i tid + kan sjekke med inkasso selskapet vi bruker, men det blir jo mye arbeid for meg.

Jeg ringte henne i går kveld og spurte henne om hun ikke hadde tenkt å betale meg pengene for bilen de skyldte meg? Hun var skikkelig smørblid og sa bare, kjære deg, du skylder meg mange tusen kr og de må jeg jo ha, Jeg trenger penger også. Mine foreldre kjøpte seg forresten en båt til 40 000 kr forrige mnd.. noe som jeg synes var merkelig siden de ikke kunne betale meg pengene for bilen de kjøpte 6 mnd før! Jeg har hintet flere ganger i det siste om pengene pga det er de jeg har på å bruke på ferie i år. Jeg begynte sent på året i ny stilling og fikk veldig lite utbetalt + restskatt. Dette vet de…

Min mor påstod også at jeg ikke hadde vasket masse for henne som hun skulle trekke av…

Hun gadd ikke å høre på meg engang og sa bare at dette gidder hun ikke å høre på for hun var opptatt. Og jeg satt nok en gang der som en tulling, helt knust og helt på gråten. Jeg har svelget mange kameler når det gjelder den familien der, men nå orker jeg bare ikke mer.

Jeg prøvde å ringe henne igjen, men hun slo av tlf. kunne hun ikke bare sagt det på en skikkelig måte? For eksempel, du skylder meg penger og de vil jeg gjerne ha igjen. Også denne timingen.. de hadde ikke engang tenkt å informere meg om dette og bare gi meg under halve prisen av bilen og nå rett før jeg skal ut i ferie. Jeg var nok litt teit og sendte en sms til henne om at dette var utrolig usselt gjort, lyger om regninger og er en dårlig mor. Jeg burde holdt meg for god til det, men da satt jeg og stri gråt i bilen og var så frustrert over at hun ikke ville høre på meg.. en annen ting som irriterer meg er at de fikk en del av disse bom regningene ned til seg, men hun bare lot dem stå der lenge før hun informerte meg og regningene ble veldig høye. Må si jeg føler meg litt bitter.

Så i dag og i går har min bror sendt meg masse anklagende smser om at jeg var ikke den han trodde jeg var, jeg var slem med min mor, det er dårlig stemning i huset og alt er min feil og om jeg ikke kan ringe og si unnskyld, noe jeg synes er ett hårreisende forslag!

Det er jo ikke jeg som har skapt denne dårlige stemningen. Min mor sa alt var gjort opp for 2 år siden og har ikke hørt noe siden. Jeg har snakket om det med vennene mine i helgen og de er som meg, overbevist over at deres dårlige råd har gitt dem kreative løsninger.

De har allerede mistet en datter som ikke vil ha kontakt med min mor og jeg kjenner at nå er det nok. De tapper meg for energi.

Jeg gruer meg slik til å levere hunden og nøklene i morgen. Min bror som jeg vanligvis har ett fantastisk forhold til, er skikkelig sint på meg og det skuffer meg veldig for min mor har nok en gang lagt til litt på historien for å få sympati. Jeg lurer på å bare drite i pengene og bare kutte dem ut, kort prosess.

Dette ble dessverre litt langt, men jeg håper noen av dere har noen tanker ang det her? Burde jeg kutte min mor helt ut? Er det jeg som er helt idiot og synes dette er usselt og urettferdig…?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ville sagt til dem - aller helst med alle som har blandet seg i dette, inkludert din bror - at dersom ikke pengene er på konto - hele kjøpesummen - innen en spesifisert dato så blir bilen konfiskert og solgt slik at du kan få pengene dine.

Dersom det er utestående beløp så må de kunne bevise det - men dessverre har du nok en syltynn sak dersom du ikke kan bevise at du jobbet gratis for henne mot nedskriving av gjeld.

Du blir herset med fordi de tror de kan det. Det er bare en måtte å stoppe det på og det er å sette foten ned. Nok er nok. Betal - ellers ...

Og ikke på SMS. Ansikt til ansikt.

Gjest MooCow
Skrevet (endret)

Vanskelig aa svare paa da jeg aldri har vaert i en saann situasjon selv, men jeg tror jeg hadde vurdert aa kutte ned paa kontakten i det minste. Kanskje enklere enn aa kutte ut moren din helt? Og hold oekonomien din for deg selv, ikke laan penger eller kjoep/selg til familien. Det skaper fort problemer.

Jeg haaper du finner en loesning. :hug:

Og jeg syns slett ikke du er teit! Men moren din hoeres litt vanskelig ut ...

Endret av MooCow
Skrevet

Enig med første taler. Du må sette ned foten og vise at du ikke kan herses ned. Ignorer alle meldinger fra broren din inntil videre. Ta deg bryderiet med å lete frem bevisene på jobben din, og samle hele familien en kveld og legg frem din side av saken. Si klart i fra at enten betaler de eller så selger du bilen til noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...