Gå til innhold

Tips til hvordan få fortgang på mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er en jente på 14 år. jeg skal på hytta til veninden min om en uke og det er den uka jeg pleier å få mensen... jeg klarer ikke bruke tampong så jeg har veldig LITE lyst til å få mensen når jeg er der, for vi skal bade og masse sånn.... kan noen vær så snill hjelpe meg med hvordan jeg kan få mensen nå.. helst i dag eller i morgen?? husk jeg er 14 år, og kan ikke gjøre alt... plis plis jeg trenger hjelp!

Jeg forstår godt at du ikke vil ha mens på tur. Men det er dessverre ikke så mye å gjøre med det. Jeg har lest svarene over her, og der står det mye rart som ikke stemmer.

Kroppen din virker slik at du har eggløsning, så får du mens et gitt antall dager etter eggløsning. Dette antallet dager vil alltid være det samme. Det finnes derfor ingen måte å få mensen tidligere på.

Det man kan gjøre er å utsette mensen, men det må gjøres gjennom et legemiddel du får resept på fra legen som kalles Primolut N. Med dette kan man utsette mens i ca 11 dager. Men da må du til legen for resept.

• Liker 2
Gjest jente14
Skrevet

Ok. Tusen takk for svaret:) så får det bare bli som det blir... Tusen takk:)

AnonymBruker
Skrevet

Det som alltid funker for meg er rett og slett en REAL orgasme.. haha flaut men ja. :D

Skrevet

Det som alltid funker for meg er rett og slett en REAL orgasme.. haha flaut men ja. :D

FYI, personen du svarer er 14 ;)

Teoretisk kan det fremskynde noen timer. Men ikke dager. Lutefasen er konstant +/-1 dag.

AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke, jente14.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har egentlig litt det samme problemet...

Jeg skal på tur i morgen og fikk mensen i dag.. er det noe jeg kan gjøre for å få den fort overstått?

• 4 uker senere...
Gjest gjest
Skrevet

Jeg skulle fått det denne onsdagene og nå er det torsdag og skal På feri I neste uke, det som pleier og hjelpe meg er og sykkle eller bare trene,en kjenn etter vist det begynner å dryppe I trusen da nermer det seg (det kjer med meg).

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg er en jente på nesten 13 år, og har hatt mensen i ca. 1 år, jeg blør veldig mye 2 og 3 dagen, og ingenting ca 5 dagen, men får plutselig mensen tilbake det 7 dagen, også er det helt over etter det, men er det normalt at det tar en "pause" mitt i perioden? :):forvirret:

Skrevet

Hei.

Jeg har ingen spesiell formel på hvordan man fortere kan få mensen - men kan jo fortelle at igår, da jeg hadde på meg sykepleieruniformen min - da, akkurat DA fikk jeg mensen. Yes!

Jeg visste jo at jeg skulle få det en av disse dagene, men akkurat i de timene jeg har på meg uniformen på skolen, da skal den selvfølgelig dukke opp.

Heldigvis rakk jeg å komme meg på do før skaden var skjedd. Fjoo. huh.png

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei er en jente på 15 år alder har en uregelmessig men telelr aldri når den skal komme elelr når den er ferdig jeg bryr meg ikke så mye men jeg føller jeg ikke klarer med uregelmessig hva må jeg gjøre for at min mensen skal bli regelmesig

Skrevet

Hei er en jente på 15 år alder har en uregelmessig men telelr aldri når den skal komme elelr når den er ferdig jeg bryr meg ikke så mye men jeg føller jeg ikke klarer med uregelmessig hva må jeg gjøre for at min mensen skal bli regelmesig

Det er ingenting man kan gjøre selv. Når du er 15 må du bare ta tiden til hjelp, det vil stabilisere seg etterhvert. Og gjør den ikke det får mange god hjelp til å få mer forutsigbare sykluser av p-piller. Veldig mange jenter tar dette uten at det er ment som prevansjon.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei jeg har ikke hatt mensen på 2 måna, og jeg har vel hatt det ca 5ganger før og det har hvert uregelmessig. Jeg er en topp idrettsutøver og jeg trener 24timer i uken kan dette ha noe si at mensen kommer uregelmessig? Jeg kan ikke vær gravid det er jeg sikker på ;) men har du noen tips til meg?

Ps:har ikke badekar ;p

• 4 måneder senere...
Gjest spania
Skrevet

Hei.. jeg skal til spania neste uke og skulle ha mensen på onsdagen. Men jeg har forsatt ikke fått den nå i dag. Kan paracet eller varmepute hjelpe? Jeg lurer veldig på det.

Skrevet

Hei jeg er en jente på 14 år, jeg har fortsatt ikke fått mensen, noe som er litt rart synes jeg. Alle vennene mine har fått det. Og moren min og storesøsteren min fikk mensen da de var 13 år, så hvorfor har ikke jeg fått det enda..? Og finnes det kanskje noen tips til å få det fortere?

Den kommer nok helt sikkert snart, og da kommer du til å angre på at du ville ha det fortere :fnise: Kos deg uten mensen!

• 2 uker senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Hei.. jeg skal til spania neste uke og skulle ha mensen på onsdagen. Men jeg har forsatt ikke fått den nå i dag. Kan paracet eller varmepute hjelpe? Jeg lurer veldig på det.

Hos meg hjelper det med et varmt bad og en trenings økt som F.eks sykkle en tur, dersom du skal sykkle anbefaler jeg minst 20 min det funker på meg, og dersom du lurer på når du skal få den siden den er forsinka, så sier jeg bare ikke tenk på når du kommer til å få mensen eller noe slikt da går det ikke. Jeg tenkte en " håper jeg ikke får mensen på mandag" og gjett hva den kom, bare se om det funker for deg. Hos meg er det slik at jeg blir veldig selvopptatt og ego dagen får det kommer.

Annonse
Skrevet

Den kommer nok helt sikkert snart, og da kommer du til å angre på at du ville ha det fortere :fnise: Kos deg uten mensen!

Du svarte henne 3 år etter innlegget ble skrevet :) Håper den har kommet til nå :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...