Gå til innhold

Tips til hvordan få fortgang på mensen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skulle fått mensen på onsdag men har enda ikke fått den..

Drar på camping tur på tirsdag, og skal være der 1 uke ( eneste ferien i år).

Passer veldig dårlig at mensen ikke har kommet enda, for hadde den kommet tidsnok hadde jeg vært så og si ferdig til ferien..

Noen som har tips til hvordan jeg kan få fortgang på mensen.. Vil få den i dag :P

Tar imot alle råd, også kjerringråd :P

Jeg går ikke på noen p-piller eller no sånt no.. Og er selvfølgelig heller ikke gravid ;) ( ikke mulig :P)

Videoannonse
Annonse
Gjest lille_kvinne
Skrevet

For meg slår det aldri feil og legge seg i et langt varmt bad.

Om det faktisk henger sammen eller om er jeg som har fortreffeling timing på disse greiene aner jeg ikke.

Men hver gang jeg vet mensen er på vei og jeg tar meg et varmt bad har jeg endt opp med å få mensen enten i løpet av dagen eller morgenen etter.

Gjest Emera
Skrevet (endret)

...

Endret av Emera
Gjest soffy
Skrevet

en hard treningsøkt pleier å hjelpe på meg

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svar =)

Jeg venter fortsatt på at den skal komme :sukk:

Jeg pleier alltid og få mensen når jeg skal.. Men plutselig nå som jeg skal på ferie så må dette skje vettu.. Typisk..

Vi har ikke badekar, så jeg får håpe varm dusj gjør samme nytten :)

Går 1 tre kvarters tur hver kveld, men må vel kanskje sette opp tempo :P

Noen flere tips ??

Skrevet

Ett tips som inte har någon medicinsk eller kroppslig påverkan men som "alltid" funkar på mig är faktiskt att ta på sig ett par vita byxor eller en ljus skjört. DÅ kommer garanterat mensen under dagen...

• Liker 12
Gjest Gjest
Skrevet
Ett tips som inte har någon medicinsk eller kroppslig påverkan men som "alltid" funkar på mig är faktiskt att ta på sig ett par vita byxor eller en ljus skjört. DÅ kommer garanterat mensen under dagen...

Det "trikset" har jeg faktisk prøvd de siste tre dagene.. :fnise:

selv ikke det hjelper :sukk:

Har bestandig vært rimlig regelmessig.. I perioder viste jeg ikke bare dagen jeg skulle få mensen, men også kl slett... Så når jeg nå skulle ha fått det på onsdag, men det enda ikke har kommet i dag på søndag, skjønner jeg ingenting.....

Utfloden har heller ikke blitt litt brun aktig som den vanligvis gjør dagen før mensen kommer hos meg.. Har heller ikke ømme pupper ( er veldig plaget av dette vanligvis rundt eggløsning og mensen)..

Vet jeg hadde eggløsning som jeg skulle.. Får veldig sånn eggløsning slim da ( sorry for ekle detaljer her :fnise: pluss de ømme puppene..

irriterende, siden jeg hadde planlagt ferien så mensen skulle være over til da.. Nå kommer jeg ikke til og tørre og bade elelr noe, i frykt for at mensen skal komme, noe som blir mer og ,mer sannsynlig for hver dag som går nå..

Begynte på ritalin 8 mai og har drevet og justert frem og tilbake på dosen siden da.. Kan ritalinen ha noe og si her da?? ( hadde sist men 28 mai)

Kan alergi pille ha noe og si siden mensen ikke kommer ??

Har slitet emd deprisjon den siste tiden, men litt letetre dager nå, kan depresjonen spille noen rolle her ??

Gjest Grafica
Skrevet

Depresjon kan absolutt påvirke syklusen, og depresjon kombinert med medisiner kan også gjøre ting med kroppen.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her :)

I morgen tidlig drar jeg på camping og mensen har enda ikke kommet..

vi hadde planer om å dra til sommerland i bø..

ER redd for at jeg skal få mensen mens jeg rusler rund i bikini der i somemrland hadde vært så typisk..

Går det ann og sette inn en tampong inn selvom mensen ikke har kommet enda??

Og hvordan går det å bade med tampong ? blir den ikke veldig stor pga alt vannet ?? Hva gjør dere med tråden ??

Skrevet

Går det ann og sette inn en tampong inn selvom mensen ikke har kommet enda??

Og hvordan går det å bade med tampong ? blir den ikke veldig stor pga alt vannet ?? Hva gjør dere med tråden ??

Jeg tror ikke det er lurt å bruke tampong uten mensen. Men det går helt fint å bare med tampong.

I sånne tilfeller prøver jeg å forberede meg så godt jeg kan. Har alltid klart med meg tamponger og rene truser/ekstra klær, samt sjekke litt oftere på do om mensten har kommet.

Gjest Gjest
Skrevet

kanskje en kraftig orgasme setter fortgang i sakene? :ler:

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Mensen blir veldig påvirket av det psykiske. Så om man tenker mye på at "nå måå jeg ikke få mensen", så kommer den, og motsatt. Jeg vet ikke hvorfor, men har nå hørt at det har mye å si.. :P Desverre

Skrevet (endret)
Jeg skulle fått mensen på onsdag men har enda ikke fått den..

Drar på camping tur på tirsdag, og skal være der 1 uke ( eneste ferien i år).

Passer veldig dårlig at mensen ikke har kommet enda, for hadde den kommet tidsnok hadde jeg vært så og si ferdig til ferien..

Noen som har tips til hvordan jeg kan få fortgang på mensen.. Vil få den i dag :P

Tar imot alle råd, også kjerringråd :P

Jeg går ikke på noen p-piller eller no sånt no.. Og er selvfølgelig heller ikke gravid ;) ( ikke mulig :P)

Det beste rådet jeg kjenner til, er å få orgasme med noe "inni seg"... Er ikke levende "mannutstyr" aktuelt for deg, så kan du enten ty til dildo eller banan med kondom på! Har opplevd at mensen kommer fortere med disse alternativene...

Fysisk aktivitet generelt er også bra.

...og ikke tenk for mye på det! :)

Endret av nemonia
Gjest Gjest
Skrevet

Liten oppdatering bare.. :P

Fikk mensen et par timer etter at jeg hadde kommet frem på ferien ( 1 uke forsent ) Typisk :P

Skal på 1 ferie til i år.. Den starter selvfølgelig samme dag som neste mens skal komme, makan til uflaks :fnise:

Jaja, ikke no¨å gjøre med det.

God sommer alle sammen, og takk for svar :):goodbye:

• 10 måneder senere...
Skrevet

Hei jeg er en jente på 14 år, jeg har fortsatt ikke fått mensen, noe som er litt rart synes jeg. Alle vennene mine har fått det. Og moren min og storesøsteren min fikk mensen da de var 13 år, så hvorfor har ikke jeg fått det enda..? Og finnes det kanskje noen tips til å få det fortere?

Skrevet

Hei jeg er en jente på 14 år, jeg har fortsatt ikke fått mensen, noe som er litt rart synes jeg. Alle vennene mine har fått det. Og moren min og storesøsteren min fikk mensen da de var 13 år, så hvorfor har ikke jeg fått det enda..? Og finnes det kanskje noen tips til å få det fortere?

Det er stor forskjell på jenter, når de får mensen. Dersom du er veldig bekymret, kan du kanskje snakke med fastlegen din? Den kommer nok. Lykke til! :)

• 1 år senere...
Skrevet

Tips som alltid hjelper på meg er

Sett denne dagen av til å gjøre følgende:

-Gjør noe nyttig til 15:00 tiden (bruk hvite/lyse klær som tidligere nevnt!)

-Nå legger du ut på en småhard trenigsøkt. Jogge er det aller beste her

-Når du nå er hjemme igjen, så holder du en egen spa for deg selv. Ta en lang dusj/bad, lakk neglene dine, ta ansiktsmaske og legg deg nedpå, spis det du liker aller best i verden og skjem deg selv helt bort. Når du legger deg på kvelden, skal du kjenne at du er helt utmattet og at du slapper 110% av når du ligger i sengen.

Dette kan få mensen til å kommer tidligere :) Da er det snakk om samme kvelden eller dagen etterpå!

AnonymBruker
Skrevet

Funker virkelig alt dette? Jeg har alltid vært plaget med uregelmessig mens, å må alltid gå å vente på den, det er de verste dagene, det er verre enn å faktisk ha den.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Det funker på meg hver gang! Om jeg bare er heldig med timingen vet jeg ikke. Men prøv det ut, det skader ikke:)

• 10 måneder senere...
Gjest jente14
Skrevet

Hei

jeg er en jente på 14 år. jeg skal på hytta til veninden min om en uke og det er den uka jeg pleier å få mensen... jeg klarer ikke bruke tampong så jeg har veldig LITE lyst til å få mensen når jeg er der, for vi skal bade og masse sånn.... kan noen vær så snill hjelpe meg med hvordan jeg kan få mensen nå.. helst i dag eller i morgen?? husk jeg er 14 år, og kan ikke gjøre alt... plis plis jeg trenger hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...