Gå til innhold

Hva slags yoghurt til barn på 1 år?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har frem til nå kun gitt yoghurt beregnet for baby. Men nå kan jeg vel begynne å gi vanlig yoghurt? Har forstått at det er mye sukker i mange... hvilke yoghurter er anbefalt til små barn?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å blande litt fruktmos eller lett syltetøy (og gjerne litt havregryn) i naturell yoghurt. Ellers så har vel lett og mild yoghurt fra Tine og Biola yoghurt forholdsvis lite sukker, henholdsvis 5% og 7%. Styr i hvertfall unna de med kunstig søtning.

Skrevet

De med lite sukker, men ikke kunstig søtning ja. Men til gjesten over - hvis du er redd for kunstig søtsning, hvorfor lettsyltetøy? Det er vel med kunstig søtning?

Gjest 11.23
Skrevet

Imli: Jeg bruker ikke lettsyltetøy men Nora Naturlig lett med litt mindre sukker, uten kunstig søtning.

Skrevet

Av barneyouhurtene, så har Yoplait sin Økologiske yoghurt med banan"smak" fått "best i test". Den var ikke tilsatt sukker, og er kun søtet med bananen.

Det er den som var mest naturlig, minst sukker i, og ingen kunstige stoffer.

Gjest Gjest
Skrevet

Så lenge ungen ikke spiser kun yoghurt til frokost, middag og kvelds, så hadde jeg ikke vært bekymret for verken sukker eller kunstige søtstoffer. De fleste yoghurter er sikkert helt greie:-)

Skrevet

Vi bruker Tine Litago yoghurt, den er både sukker- og laktoseredusert, og uten kunstige søtningsstoffer.

Jeg er forøvrig bekymret når det kommer til kunstige søtningsstoffer uansett hvor liten mengde vi snakker om. Både når det gjelder barn og voksne. Vi bruker ikke mat med kunstige søtningsstoffer, og gir det i alle fall ikke til sønnen vår.

Skrevet

Nevoen min er veldig glad i yoghurt naturell med litt kanel i. Godt og sunt.

Skrevet

her går det mest i yougert naturell. frem til ca 18mnd var det kun det hun fikk av youghert.

Gjest Gjest
Skrevet

En sånn vanlig fruktyougurt med sukker inneholder like mye sukker som 0,5 liter cola så jeg kommer til å begyne med yougurt naturell når den tid kommer!

Skrevet
En sånn vanlig fruktyougurt med sukker inneholder like mye sukker som 0,5 liter cola så jeg kommer til å begyne med yougurt naturell når den tid kommer!

Det gjør den ikke!

Men ja, den inneholder en god del sukker. Mener å huske at en vanlig youghurt inneholder 10 sukkerbiter... 0,5 liter cola, derimot, inneholder 25 sukkerbiter, så en viss forskjell der gitt ;) Dessuten er det ikke alltid ungene vil ha youghurt naturell da... Og det kan jeg for så vidt forstå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...