Gå til innhold

Når kunne barnet ditt stå/gå?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvpr gammelt var barnet ditt da det tok sitt første steg?

Og hvor gammelt var det da det kunne stå, og gå rundt stuebordet, osv.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 mnd da h*n reiste seg selv, gikk rundt bord omtrent samtidig. Gikk helt støtt fra 10 mnd.

Det var slitsomt med et så lite barn som gikk for egen maskin, ble mye løping noen måneder fremover, rett og slett for å skjerme fra det som kunne være farlig. ;)

Skrevet

Han reiste seg opp og gikk rundt bordet når han var 9 måneder, og gikk selv når han var 11 måneder.

Skrevet

Reiste seg opp og stod rett før 8 mnd, begynte å gå rundt bordet like etter. Slapp seg og tok sine første skritt da han var 10,5 mnd, gikk støtt selv fra 11 mnd.

Gjest Gjest
Skrevet

Barnet mitt reiste seg og gikk rundt bordet og med støtte osv. fra ca.9 -10 mnd,og gikk selv når h.n var 11 mnd.

Skrevet
Barnet mitt reiste seg og gikk rundt bordet og med støtte osv. fra ca.9 -10 mnd,og gikk selv når h.n var 11 mnd.

Samme her.

Skrevet

Nevøene mine reiste seg fra de var åtte måneder på egenhånd, og går når de får holde hender nå (ti måneder). Er nok ikke lenge til de begynner å gå for egen maskin,

Gjest Gjest
Skrevet

Min lille reiste seg da hun var 8 mnd, gikk rundt bordet like etterpå. Reiste seg og sto uten støtte da hun var ca 10 mnd, men valgte å vente til hun var 13 mnd med å ta sine første ustøe skritt.

Skrevet

Jag minns inte när de reste sig själva men Storebror tog sina första steg vid 10½ månad och gick vid 11 månader.

Lillasyster är helt sanslöst motorisk, hon tog sina första steg 8 månader gammal, på 8 månaders kontrollen var hon 8½ månad och gick! Hälsosystern trodde knappt vad hon såg.

10-11 månader gammal fick vi lyfta ner henne från köksbordet första gången, då hade hon klättrat upp själv.

Jag har haft tur för att de har faktiskt klarat av bra att gå så pass tidigt, inte mycket ramlande eller skador som vi trodde först.

Skrevet

Sånn var det her også, med begge.

Skrevet

Siden det er bare tidliggåere her får jeg også svare. ;)

Storebror reiste seg opp når han var 10-11 mnd, tok sine første skritt alene da han var 14 mnd, vi tror han kunne gå fra 15 mnd men han ville ikke før 18. :)

Skrevet

Husker ikke når han begynte å stå ved stuebordet, men han gikk vel rundt det i 10-månedersalderen. Gikk alene da han var 13 måneder. Han hadde KISS og var litt forsinket i den motoriske utviklingen, men likevel ganske så gjennomsnittelig :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Mine har gått selv alt fra 9 til 18 måneder. Når de reiste seg husker jeg ikke lenger, men den minste på litt over 7 måneder har ikke reist seg ennå.

Det har ikke spilt noen rolle om de var seine eller tidlige, i dag går de veldig bra alle sammen. ;)

Skrevet

Plutten tok sitt første skritt da han var 7 mnd. Etter dette gikk han masse mens han holdt i hendene våre. Det tok kanskje 2 måneder til før han klarte å resie seg opp og gå langs møblene. Nå er han 13 mnd og gjør fortsatt ingen tegn til å slippe seg. Han er i stand til å stå uten å holde seg fast, men tørr ikke. Er usikker på om han faktisk har balansen til å gå på egenhånd.

Skrevet
Husker ikke når han begynte å stå ved stuebordet, men han gikk vel rundt det i 10-månedersalderen. Gikk alene da han var 13 måneder. Han hadde KISS og var litt forsinket i den motoriske utviklingen, men likevel ganske så gjennomsnittelig :)

Gutten min hadde også KISS, og det tror jeg var grunnen til at han ville opp og gå så tidlig. Mindre belastning på nakken når man står. Men han krabbet aldri.

Skrevet
Gutten min hadde også KISS, og det tror jeg var grunnen til at han ville opp og gå så tidlig. Mindre belastning på nakken når man står. Men han krabbet aldri.

Min ville så mye, men fikk ikke til. Dagen etter siste behandling løsnet det derimot :)

Skrevet

Han reiste seg opp på egenhånd når han var 8,5mnd gammel. Han begynte å gå rundt bordet like etter. Han tok siden første skritt på egenhånd for 9dager siden, så da va han vel nesten 10,5mnd. Nå klarer han å gå ca 15 skritt i slengen på egenhånd, men jeg vil ikke si at han går enda. Føler at han må kunne reise seg rett opp fra gulvet først, og ha LITT bedre balanse. Men det skjer store fremskritt hver eneste dag, så det er vel ikke lenge igjen til han suser av gårde=)

Skrevet

Minstemor begynte å gå rundt bord 7,5 mnd, tok sine første skritt alene 9,5 mnd og gikk stødig nærmere 11 mnd gammel. Husker ikke helt med storebror, annet enn at han ikke gikk før han var 13,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...