Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #1 Skrevet 27. juni 2009 Jeg har profil som kun vennene kan se, kun vennene kan søke opp, og de som ikke er venn kan ikke se noen info unntatt navnet mitt. Noen måte å få vekk fellesvenner på? Hvis folk går inn på andres vennelister så dukker jo navnet mitt opp og klikker de på linken min så vises navnet mitt og eventuelle felles venner. Jeg vil ikke at det skal vises.. Noen som vet?!
LukaFrost Skrevet 27. juni 2009 #2 Skrevet 27. juni 2009 Hvis dette er et problem, hvorfor er du i det hele tatt på Facebook?
MRN Skrevet 27. juni 2009 #3 Skrevet 27. juni 2009 Tror ikke det er mulig. (Å ikke være venn med en venn.)
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Hvis dette er et problem, hvorfor er du i det hele tatt på Facebook? Dette synes jeg er et ganske nedlatende svar. Folk har sine grunner, og du trenger ikke vite om dem.
Eplefe Skrevet 27. juni 2009 #5 Skrevet 27. juni 2009 Men hvis internettanonymitet er så forbannet viktig for dem har de ingenting på facebook å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #6 Skrevet 27. juni 2009 Men hvis internettanonymitet er så forbannet viktig for dem har de ingenting på facebook å gjøre. Kan ikke folk få lov til å spørre etter funksjoner som kan gjøre dem mer anonyme uten å få sånne irriterte svar da?
Sunshine Skrevet 27. juni 2009 #7 Skrevet 27. juni 2009 De kan se at du er der, men de kan ikke gå inn på profilen din. De vil få beskjed om at de må være venn med deg for å se den. Dersom du ønsker å være usynlig for noen enkelte mennesker kan du blokkere dem. Da kan de ikke se at du har skrevet på wallen til felles kjente, se at du er vennen deres, eller i det hele tatt søke deg opp.
Gjest Badabing Skrevet 27. juni 2009 #8 Skrevet 27. juni 2009 De ser heller ikke bildet ditt så lenge du har det slik, selv om de ser navnet ditt.
Eplefe Skrevet 27. juni 2009 #9 Skrevet 27. juni 2009 Kan ikke folk få lov til å spørre etter funksjoner som kan gjøre dem mer anonyme uten å få sånne irriterte svar da?Nå er jo facebook strengt tatt kjent som et av nettets mindre anonyme steder, sånn allment sett. Så nei, jeg synes ikke det.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #10 Skrevet 27. juni 2009 Hvis man har problemet med folk så gjør man som meg: Fjerner alle "ikke-venner" fra lista, jeg har kun 16 stykker men kunne lagt til minst 20 til om jeg hadde lagt til alle jeg har sett på Facebook, og som jeg har gått på skole med f eks. men jeg gidder ikke , pga jeg ikke ser på dem som "venner". Da har man kun "nye" venner lagt til, og da kan de ikke gå på klassevenners vennelister og finne meg derfra. Jeg har også et "jukse-etternavn" siden jeg er den eneste i norge som heter det jeg heter. Jeg er uenig i at det er frekt å svare at man ikke har noe på facebook å gjøre. Man har faktisk ikke noe på internett å gjøre om man er paranoid. Da gjør man enten som meg, eller så lar man være å registrere seg. Altfor mange blir sporet opp via felles kjente, som man egentlig ikke hadde trengt å hatt på lista si i det hele tatt.
Melian Skrevet 27. juni 2009 #11 Skrevet 27. juni 2009 Hvis folk går inn på andres vennelister så dukker jo navnet mitt opp og klikker de på linken min så vises navnet mitt og eventuelle felles venner. Jeg vil ikke at det skal vises.. Noen som vet?! Helt ærlig så vet jeg ikke om det går an å fjerne, mitt tips er at du endrer innstilling på at du ikke vil at noen andre enn deg skal se din venneliste. En følge av dette må være at man får vekk fellesvenneliste tenker jeg. Husk at DU vil få opp felles venner, så lenge vennene dine ikke har lukket venneliste. Felles venner er jo venner som du OG din venn som ser på profilen din begge har i vennelista. Andre mennesker som du ikke har lagt til som venn, ser deg ikke på din venns venneliste. Hvorfor er det viktig at f.eks. Anne ikke skal se at både du og hun selv har lagt til Linn som venn? Det betyr jo bare at dere alle tre er venner med hverandre?
Jade Skrevet 28. juni 2009 #12 Skrevet 28. juni 2009 Inne på "privacy" > "profile" kan du stille inn hvem som kan se vennelisten din. Hvis du skjuler denne for andre enn vennene dine, så kan ikke Ola Nordmann se at dere begge er venner med Kari Nordmann (deres felles venner). Du kan ikke skjules fra andres vennelister med mindre de andre har skjult vennelisten sin fra andre. Eneste måten er å blokkere alle facebookbrukere som ikke er vennene dine.... en etter en etter en etter en... I praksis umulig med andre ord...
Makrellen Skrevet 29. juni 2009 #13 Skrevet 29. juni 2009 Har hørt av flere at såkalt "limited profile" og å skjule profilen for enkelte ikke fungerer selv om man har krysset av etter alle kunstens regler så ikke alle har tilgang til alt.
Jade Skrevet 29. juni 2009 #14 Skrevet 29. juni 2009 Har hørt av flere at såkalt "limited profile" og å skjule profilen for enkelte ikke fungerer selv om man har krysset av etter alle kunstens regler så ikke alle har tilgang til alt. Det er jo en mulighet at vedkommende ikke har krysset av riktig. Det beste er å gå sammen med noen venninner og teste ut ved å blokkere dem, fjerne dem fra vennelista, osv. Så sjekker de hva de ser.
Makrellen Skrevet 29. juni 2009 #15 Skrevet 29. juni 2009 Det er jo en mulighet at vedkommende ikke har krysset av riktig. Det beste er å gå sammen med noen venninner og teste ut ved å blokkere dem, fjerne dem fra vennelista, osv. Så sjekker de hva de ser. Det gjelder flere, og det du beskriver er prøvd ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå