Gjest MSN Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har MSN på min maskin, firkanten med pålogging kommer opp når jeg startet maskinen. Hvordan kan jeg gjøre det for at MSN ikke skal komme opp automatisk? Og kan jeg fjerne MSN-tilgang fra maskinen min? Liker ikke MSN
Gjest Jompas Skrevet 27. juni 2009 #2 Skrevet 27. juni 2009 Klikk start - klikk kjør - skriv msconfig og trykk enter, klikk på oppstartsfane og deaktiver msn.. Da er du kvitt "dritten", men du kan fortsatt kjøre prog manuelt, ved å klikke på ikonet. Viktig å ikke deaktivere noe annet en de oppstartene du kjenner da kan bli trøbbel av det, hvis du ikke kjenner systemet.. Finnes flere bra gratisprog som gjør d enklere å deaktivere humbug i oppstarten. CCleaner er jo et godt alternativ.
Jade Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 Vil tro at du like greitt kan gå inn i MSN-programmet og stille inn at den ikke skal startes automatisk med windows (options/innstillinger el.l.)
Gjest TS Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Klikk start - klikk kjør - skriv msconfig og trykk enter, klikk på oppstartsfane og deaktiver msn.. Da er du kvitt "dritten", men du kan fortsatt kjøre prog manuelt, ved å klikke på ikonet. Viktig å ikke deaktivere noe annet en de oppstartene du kjenner da kan bli trøbbel av det, hvis du ikke kjenner systemet.. Finnes flere bra gratisprog som gjør d enklere å deaktivere humbug i oppstarten. CCleaner er jo et godt alternativ. Takk for svar. Det virker litt skummelt å gjøre det siden jeg ikke er flink med pc, tenk om jeg gjør noe feil.. Risikerer jeg å ødelegge pc'n? Vil tro at du like greitt kan gå inn i MSN-programmet og stille inn at den ikke skal startes automatisk med windows (options/innstillinger el.l.) Takk for svar. Jeg har prøvd å se etter en slik innstilling på msn, men jeg har ikke funnet den.
Gjest lille_kvinne Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 "options" "sign in" kryss vekk "automaticlly run windows live messenger when i log on to windows"
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Takk lille_kvinne, hadde jeg bare funnet optionsknappen så..
Gjest lille_kvinne Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Takk lille_kvinne, hadde jeg bare funnet optionsknappen så.. Jeg vet ikke hvilken versjon du sitter med, så da er det litt vanskelig å prøve å guide deg ettersom de er litt forskjellige steder utifra versjonene. På min foreksempel har jeg tre bokser til høyre (linjen under der navnet mitt står). Og der klikker jeg på den midterste.
Gjest TS Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Takk for svar igjen Jeg vet heller ikke hvilken versjon jeg har, jeg har fått spørsmål om jeg vil oppdatere, men det har jeg ikke gjort. Jeg kan krysse vekk "husk meg", men boksen kommer likevel opp når jeg skrur på maskinen, bare at jeg da må fylle ut både mail og passord.
Gjest lille_kvinne Skrevet 6. juli 2009 #10 Skrevet 6. juli 2009 Ja om du tar vekk kryssene før du logger inn så forandrer de det bare så du ikke er automatisk logget inn når du skrur på pcn. De tar ikke vekk selve valget med å få opp programmet. Jeg ville logget meg på og lett rundt etter options så du får den vekk en gang for alle.
Fjesingen Skrevet 7. juli 2009 #11 Skrevet 7. juli 2009 Avinstaller i kontrollpanelet. For Vista og Win 7 ligger det som eget program, i XP må du inn under Windows-komponenter og fjerne den der (gamle 4.7 Messenger følger med XP, i Vista/Win7 må det installeres i etterkant).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå