Gjest Gjest_Jørgen_* Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Jeg skal montere store garderobeskap fra Ikea (236 cm høye), og for å få de inntil veggen må jeg fjerne både gulv- og taklister. Gulvlistene gikk det greit å fjerne med brekkjern, men taklistene sitter tilsynelatende dønn fast, så jeg tror de er limt i tillegg til spikret. Jeg har forsøkt å brekke dem løs og bare oppnådd å få løs et par fliser av en list, i tillegg til å lage merker i veggen (lettvegg/plater med strie). Skapet skal stå i et hjørne, og det er taklister langs begge vegger. Kunne det være mulig å bruke en slags stikksag tilpasset hjørner og kronglete steder, så kunne jeg slippe å slite og lage merker annet enn akkurat bak der skapet skal stå? Det burde da naturligvis være et svært kort blad på sagen, slik at jeg ikke sager langt inn i veggen. Finnes noen slik sag, og hva heter det isåfall? Eller har noen andre råd?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Kanskje denne fra Bosch kan hjelpe deg? Den delen som sitter på maskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå