Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Er det noen her som virkelig mener at de er sammen med "the one?" Tror du virkelig at det kun finnes èn eneste person i hele denne store verden som er den rette for deg? Jeg mener at det er mye mer riktig å si at "han er rett for meg" enn å si at "han er den rette." Uansett hvor man bor i landet eller verden så vil man alltid kunne finne en som er rett, uten at man kan hevde at det er den eneste ene rette. For å kunne vite sistnevnte må man ha møtt alle på denne jord.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har ikke trodd på "the one" siden jeg i en alder av 20 fant ut at han jeg hadde vært sammed med fra jeg var 16 og lenge trodde var den eneste retteste rette, faktisk bare var en patetisk fyr som det var en lettelse å bli kvitt. Jeg har ikke vært sammen med noen siden, men har god tro på at jeg skal finne en bra mann snart. Sånn sett tror jeg ikke på én eneste "the one", men det jeg tror, er at noen av oss har vanskeligere for å finne en vi føler sånn for enn andre har. Altså at vi alle kan ha mer enn én "the one", men at noen har færre enn andre. Og at de som bare har én eneste "the one" gjennom et helt liv, er veldig veldig sjeldne.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Uansett hvor man bor i landet eller verden så vil man alltid kunne finne en som er rett, uten at man kan hevde at det er den eneste ene rette. For å kunne vite sistnevnte må man ha møtt alle på denne jord. Det finnes mange "The one", så er enig med deg i at uansett hvor man er i verden så vil man finne en "The one".
Breakeven Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Man kan alltids finne flere som man har en fantastisk kjemi med og som man trives med osv..derfor tror jeg egentlig ikke det finnes "The One", jeg tror ivertfall at det finnes flere "The One" for det hadde vært utrolig kjipt om det bare var én person for alle i hele verden, da hadde de færreste funnet hverandre.
MarianneE Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Aner ikke. Vet bare det at jeg ikke klarer og se for meg at jeg er sammen med en annen. "The One", Soulmates, sjelevenner.... Ikke vet jeg. Han er den eneste jeg vil være sammen med. Det er det eneste jeg vet.
Gjest TS Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Aner ikke. Vet bare det at jeg ikke klarer og se for meg at jeg er sammen med en annen. "The One", Soulmates, sjelevenner.... Ikke vet jeg. Han er den eneste jeg vil være sammen med. Det er det eneste jeg vet. Tviler ikke et sekund på at du føler det slik. Han er helt klart rett for deg. Men sikkert ikke den eneste rette. Hvis han sviktet deg på det groveste eller døde, tror du at du ville vært alene resten av livet uten å finne en annen? Eller at du ikke hadde møtt en som var rett for deg hvis du bodde et annet sted i verden?
CeeCee Skrevet 27. juni 2009 #7 Skrevet 27. juni 2009 Har heller ingen tro på "The One". Jeg tror at man kan finne mange mennesker man har kjemi med på forskjellige plan. Den man "ender opp med" er den man har kjemi med på mange plan. Jeg er også av den oppfatningen at man bør ha noen ting til felles; grunnholdninger, grunnverdier og gjensidig respekt. Gjerne noen felles interesser, men også egne interesser. Unødvendig å gå og trø oppi hverandre hele tiden. Viktig å holde på sin indiviualitet og ha frihet i forholdet. Slikt kan man jo finne hos mange...
Gjest Dutta Skrevet 27. juni 2009 #8 Skrevet 27. juni 2009 Jeg tror at "The One" er en man kan tenke seg å dele resten av livet med, i allfall der og da. Men også at det kan finnes flere enn en, men at der og da er han/hun den ene.
Anglofil Skrevet 27. juni 2009 #9 Skrevet 27. juni 2009 For meg er det slik, han er den eneste jeg har elsket så høyt noen gang. Så høres det kanskje ganske banalt ut, fordi det virker litt for godt til å være sant, kanskje er dét det også for andre. Jeg vet bare at han er den eneste jeg faktisk har hatt lyst til å dele livet mitt med. Godt mulig jeg hadde passet med andre, men hvorfor i all verden skal jeg gå rundt og se etter andre? Jeg er fornøyd med den personen jeg er med nå, han er den eneste personen jeg har møtt som jeg har klaffet så godt med, og derfor er han "The One" for mitt vedkommende. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #10 Skrevet 27. juni 2009 For meg er det slik, han er den eneste jeg har elsket så høyt noen gang. Så høres det kanskje ganske banalt ut, fordi det virker litt for godt til å være sant, kanskje er dét det også for andre. Jeg vet bare at han er den eneste jeg faktisk har hatt lyst til å dele livet mitt med. Godt mulig jeg hadde passet med andre, men hvorfor i all verden skal jeg gå rundt og se etter andre? Jeg er fornøyd med den personen jeg er med nå, han er den eneste personen jeg har møtt som jeg har klaffet så godt med, og derfor er han "The One" for mitt vedkommende. Mvh Yvonne For all del. Men det jeg mener er at det er ganske så tilfeldig hvem man egentlig møter og klaffer med. Det er tross alt over 11 milliarder mennesker på jorden. At han er den eneste du kan ha slike følelser for tviler jeg sterkt på. Om du hadde blitt født et annet sted eller i et annet land så hadde du kanskje aldri møtt han du er sammen med nå. Du forstår tankegangen? Hva er oddsene for at akkurat du treffer "the one" blant 11 milliarder mennesker? Med det mener jeg ikke at man skal gå ut å lete etter noe bedre, hvorfor skal man det? Jeg mener bare at det sikkert finnes andre der ute som er like god match, og at det derfor blir feil å snakke om "the one."
la Flaca Skrevet 27. juni 2009 #11 Skrevet 27. juni 2009 Jeg tror det er skjebnebestemt at jeg fant mannen min, og at han er "den rette" på den måten. Men det betyr ikke at han er den eneste jeg kunne fått et fint liv sammen med.
Anglofil Skrevet 27. juni 2009 #12 Skrevet 27. juni 2009 For all del. Men det jeg mener er at det er ganske så tilfeldig hvem man egentlig møter og klaffer med. Det er tross alt over 11 milliarder mennesker på jorden. At han er den eneste du kan ha slike følelser for tviler jeg sterkt på. Om du hadde blitt født et annet sted eller i et annet land så hadde du kanskje aldri møtt han du er sammen med nå. Du forstår tankegangen? Hva er oddsene for at akkurat du treffer "the one" blant 11 milliarder mennesker? Med det mener jeg ikke at man skal gå ut å lete etter noe bedre, hvorfor skal man det? Jeg mener bare at det sikkert finnes andre der ute som er like god match, og at det derfor blir feil å snakke om "the one." Godt mulig det gjør det, men til dags dato har jeg enda ikke truffet en som ham, som tar meg slik på kornet, som er så lik meg selv på alle måter. Vi begge synes faktisk det nesten er litt skremmende. Og grunnen til at han er "THE ONE" for meg, er nettopp det at jeg har vært så aktiv rundt om, i politikken, i konkurransemiljø, på trening, på skole, på en hel haug med ting, i tillegg til at jeg har reist mye, men ingen har jeg møtt som er som han, det skal veldig mye til. Oddsen kan være så liten den bare vil, det spiller liten trille for meg nå. Mvh Yvonne
wondergirl Skrevet 27. juni 2009 #13 Skrevet 27. juni 2009 Tror det finnes flere "the one", jeg, men at det er langt imellom dem! Og har vært i en del forhold med noen som jeg liksom har visst at "det er noe som ikke stemmer helt - det kommer ikke til å bli oss til slutt" - selv om jeg/vi har håpet og håpet og jobbet i det lengste (flere år) for at det skulle falle på plass. Men NÅ er jeg heldigvis sammen med "the one". Og det er jo ingen andre som er sånn som han, da, så man kan jo begynne å lure...
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juni 2009 #14 Skrevet 27. juni 2009 Det finnes mange the one. Selv elsker jeg mer enn én kvinne. Men jeg vil aldri ha mer enn ett forhold om gangen. Så hun jeg var sammen med var min the one så lenge forholdet varte. Selv om det fantes tilsvarende både før og etter. The one er mao et menneske du elsker så sterkt at tanken på livslangt monogami føles mer som en befrielse enn en byrde.
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 27. juni 2009 #15 Skrevet 27. juni 2009 Tror absolutt ikke på at mennesker blir "født i par" og at det gjelder å finne "den ene". Samtidig er det vanskelig å se for seg at ting kunne vært annerledes enn de ble. Har vært sammen med samboeren i snart 9 år.
Gjest Flode Skrevet 27. juni 2009 #16 Skrevet 27. juni 2009 Jeg har truffet den eneste ene (the one?) jeg ønsker å dele livet mitt med slik det er idag!! Hadde jeg vokst opp i Afrika kan det godt har vært at det hadde vært en annen. Hva som skjer i fremtiden vet vi ikke, men jeg håper at vi kan finne samme lykken med noen andre dersom livet ønsker det sånn. Min bestefar var gift med en kvinne han elsket over alt og ville gjort hva som helst for i 53 år. To år etter hennes død traff han en annen kvinne som han nå deler livet med og gir han det han trenger for å føle at livet er meningsfullt og verdt å leve...
Umuriel Skrevet 27. juni 2009 #17 Skrevet 27. juni 2009 For all del. Men det jeg mener er at det er ganske så tilfeldig hvem man egentlig møter og klaffer med. Det er tross alt over 11 milliarder mennesker på jorden. At han er den eneste du kan ha slike følelser for tviler jeg sterkt på. Om du hadde blitt født et annet sted eller i et annet land så hadde du kanskje aldri møtt han du er sammen med nå. Du forstår tankegangen? Hva er oddsene for at akkurat du treffer "the one" blant 11 milliarder mennesker? Med det mener jeg ikke at man skal gå ut å lete etter noe bedre, hvorfor skal man det? Jeg mener bare at det sikkert finnes andre der ute som er like god match, og at det derfor blir feil å snakke om "the one." Vi er faktisk "bare" 6,5 mrd mennesker på jorda Når det er sagt, så tror jeg det finnes flere "the one".
Inwe Skrevet 27. juni 2009 #18 Skrevet 27. juni 2009 The one er mao et menneske du elsker så sterkt at tanken på livslangt monogami føles mer som en befrielse enn en byrde. Utrolig godt sagt! Jeg tror eller ikke det finnes en "the one", men det finnes en "the one" akkurat nå og forhåpentligvis er han "the one" for resten av mitt liv. Alt kan skje, og jeg har jo hatt en "the one" før også, men det funket ikke i lengden. Så min kjære er den jeg klaffer best med, og har klaffet best med på alle områder til nå, så har ingen planer om at det skal komme en ny "the one" og ta over for han senere!
Gjest miss_86 Skrevet 28. juni 2009 #19 Skrevet 28. juni 2009 Ja det tror jeg virkelig! Altså det er jo usannsynlig at jeg fant min "the one" i samme by som jeg selv kommer fra når det er så mange mennesker på jorda... Men jeg tror virkelig det ikke er mange the ones for meg der ute og at det er litt skjebnebestemt - for det er mange sammentreff som klaffet for at vi fant hverandre den gangen! Romantisk holdning til det hele? JA
yggdrasil Skrevet 28. juni 2009 #20 Skrevet 28. juni 2009 Jeg tror at det er en håndfull mennesker der ute i verden, som kan være den ene rette for hver enkelt av oss. Og så tror jeg det er mange som går hele livet uten å treffe på et av disse menneskene som det ville føltes som var "the one"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå