Gå til innhold

Trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha gjester ikveld, en gjeng med mannfolk som skal planlegge et utdrikkingslag. Hadde tenkt å servere noe, men hva??

Må ikke være for tidkrevende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager i blandt kylling med grønnsaker i langpanne....en variant etter inspirasjon fra Nigella....kjempelettvindt :D

Tar de grønnsakene jeg måtte ha i kjøleskapet....squasj, auberginer, tomater(ikke cherrytomater -de eksploderer hvis de er hele eller blir stekt istykker...), gulrøtter, paprika, løk, blomkål, litt hvitløk, poteter, sopp mm og deler alt i litt grove biter (løken i båter, tomatene i to, potetene i 4 osv)...

Så heller jeg litt olje i langpanna og legger alle grønnsakene i bunnen og heller over litt mer olje og krydder - ofte sitronpepper....på toppen legger jeg kyllingvinger(svenske-litt store), kyllinbryst, lårklubber eller hva jeg måtte ha i fryser´n...eller fiskestykker eller svinekjøtt f eks små koteletter, litt krydder på kjøttet og inn i stekeovnen....

Tror jeg pleier og ha ca 200 grader og 30 minutter (med kyllingfilé)...serveres med loff og evt salat til....veldig enkelt og godt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...