Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på høgskole til høsten, men så lurer jeg på når ca eksamen er? I begynnelsen eller slutten av mai eller juni?

Og hvordan foregår eksamen? Er den skriftlig eller muntlig? Skal forresten begynne på sykepleierutdanning.

Skrevet

HEr tror jeg du får like mange svar som det er linjer og høgskoler. Jeg har tatt første året på master i år og har hatt 4 eksamner. 3 hjemmeeksamner, den siste med påfølgende muntlig og 1 skoleeksamen. Dermed hadde jeg eksamen i september/oktober, desember, februar/mars og mai/juni.

Andre igjen har diverse arbeidskrav som leveres gjennom året og skriftlig/muntlig eksamen i slutten av året/semesteret.

Gjest Gjest_spl_*
Skrevet

All sykepleistudiene er ulikt lagt opp, så det kommer an på når hvor du skal gå. Vi hadde anatomi/fysiologi eksamen i oktober, eksamen i grunnleggende sykepleie i beg av mai (skriftlig og muntlig) og medikamentregningseksamen i beg av juni. Varierer veldig fra skole til skole, men de fleste har mer enn en eksamen.

Skrevet
All sykepleistudiene er ulikt lagt opp, så det kommer an på når hvor du skal gå. Vi hadde anatomi/fysiologi eksamen i oktober, eksamen i grunnleggende sykepleie i beg av mai (skriftlig og muntlig) og medikamentregningseksamen i beg av juni. Varierer veldig fra skole til skole, men de fleste har mer enn en eksamen.

Og vi hadde flesteparten av våre eksamener til sommern og til jul. Ingen munlige, kun skriftlige. Samt et hav av eksamenkrav av ymse slag.

Dette kan i tillegg skifte fra år til år, avhengig av studiestedets fagplan. Vårt kull hadde eksamen på andre tider enn kullet før oss, i tillegg var pensumet delt inn på ulike måter for mitt kull kontra kullet før meg. Ulike eksamenstyper var det også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...