Gjest IRB Skrevet 30. juli 2003 #1 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei! :oops: Noen som vet hvordan jeg går frem for å få psykologhjelp? Er det nødvendigvis slik at jeg må få rekvisisjon fra lege? Håper på svar... :blunke: Mvh IRB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. juli 2003 #2 Del Skrevet 30. juli 2003 Privatpraktiserende kan du bestille time hos, men det er dyrt. Ellers må du få henvisning fra fastlegen din, men der er det ofte kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente24 Skrevet 31. juli 2003 #3 Del Skrevet 31. juli 2003 Det kan være lang venteliste for å få time hos psykolog, men det avhenger av grunnen/årsaken for at du trenger psykologisk hjelp. Selv ventet jeg ikke ca.3-4mnd. Har hørt dem som har måttet vente 1år om ikke mere... Jeg synes det er synd at det ikke er mere kapasitet til å ta imot flere til behandling,mye kan skje iløpet av ventetiden. Håper du ¨får fortgang i det og ikke trenger vente lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2003 #4 Del Skrevet 1. august 2003 en venninne av meg hadde fått henvisning til psykolog nå, og fikk beskjed at det var 2 års ventetid :-? hun bestilte time hos en privatpraktiserende psykolog som hun fikk time hos uken etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackCat Skrevet 1. august 2003 #5 Del Skrevet 1. august 2003 Ventetiden er helt avhengig av hvor alvorlig problemet ditt er. De som betraktes som mest akutte, er de som går med selvmordstanker. Da blir de som regel kalt inn til vurdering fort, for å avgjøre nøyaktig hvor alvorlig situasjonen er, og for å finne det rette behandlingstilbudet for deg. Om du er ung (20-25år, avhenger av fylke), kan du muligens få tilbud gjennom ungdomsteamet i kommunen/fylket. Det som er viktig, er at legen som skal henvise deg, får nok informasjon som sendes over til poliklinikken, siden de legger den informasjonen til grunn for deres vurdering av alvoret. BC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 1. august 2003 #6 Del Skrevet 1. august 2003 Dersom du bor i en universitetsby kan du også få hjelp av psykologistudenter under veiledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå