Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 jeg har totalt blingsa....Er det mulig? jeg trodde jeg fikk igjen 4500 kroner på skatten men den gang ei..jeg fikk baksmell på 4500!§!! Satt og ventet på litt ekstra penger også skulle jeg dobbelt sjekke i går og så feilen.... hva gjør jeg nå? Fatter ikke at jeg kunne se så feil.... Jeg har god inntekt, betaler toppskatt og har masse lån .... Alltid fått tilbake 20 000 men ikke i år nei... Hm..
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Hva du skal gjøre? Lære deg å lese ligningen skikkelig neste år!
Annikken Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Haha, det der har jeg også gjort. "Restskatt! Kult!"
Gjest Gjest_Katta85_* Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Gjorde det samme i fjor jeg å Var sikker på at jeg skulle få igjen så så bare på summen å var fornøyd med det Hehe.. Sambo som så over å sa jeg skulle betale 3000 i stedet Hehe! skitt au! Så over en ekstra gang denne gang Men dobbelsjekk at den stemmer å ring de du
Malama Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Men dobbelsjekk at den stemmer å ring de du Dobbeltsjekke at det stemmer skulleman jo gjøre før man leverte selvangivelsen da, og det er jo et par mnd siden...
BlaBla Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Har du barn? Isfåfall sjekk foreldredradraget. Når jeg fikk papirene i april stod det påfør og jeg skulle få tilbake 18000. Når jeg ringte kontofon viste det seg at jeg hadde fått 13621. Fikk en dårlig klump i magen. Skjekket på Altinn om jeg så feilen og at jeg ikke hadde blingset på papirene fra april. Det hadde jeg ikke. Ringte der for Skatteetaten og behjelpelige som de er måtte jeg finne feilen selv. Jeg samenlignet med ifjor og fant ut at foreldrefradraget var borte. Ringte igjen og hørte et sukk i andre enden over at jeg ringte en gang til, men han sjekket det opp. Da viste det seg at mannen min hadde fått alt i stedet. Vi hadde ingen endringer og jeg synes det er rart at det plutselig ved utbetaling blir forandret på. Vi er jo gift og fikk det fordelt i fjor. Lær deg posten og sjkk alt
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Dobbeltsjekke at det stemmer skulleman jo gjøre før man leverte selvangivelsen da, og det er jo et par mnd siden... Jada, vet det, men hun er ikke første som gjør feil. Finner de ut at hun skulle hatt tilbake penger så får hun de til neste år når det er tid for skatteoppgjør igjen. Men husk å betal restskatten fordi da hvis det skulle stemme Enklere å snakk med noen på ligningskontoret enn å sitte her å lese hva alle skriver
Gjest Flode Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Før sto det vel minus foran hvis man måtte betale, mens det bare sto summen hvis man fikk igjen. Dette er endret nå, så jeg var sikker på at jeg fikk igjen helt til jeg kikket på sambo sin og forsto at teksten foran var endret... :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 jeg har totalt blingsa....Er det mulig? jeg trodde jeg fikk igjen 4500 kroner på skatten men den gang ei..jeg fikk baksmell på 4500!§!! Satt og ventet på litt ekstra penger også skulle jeg dobbelt sjekke i går og så feilen.... hva gjør jeg nå? Fatter ikke at jeg kunne se så feil.... Jeg har god inntekt, betaler toppskatt og har masse lån .... Alltid fått tilbake 20 000 men ikke i år nei... Hm.. hvordan kan man blingse på sånt? De papirene du fikk i april, de du skulle godta eller rette på så fulgte det med en giro med beløpet. fikk du igjen så sto det ikke noe sum på den. hva gjør du nå? du skriver jo at du har god inntekt.......................betal.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #10 Skrevet 27. juni 2009 jeg har totalt blingsa....Er det mulig? jeg trodde jeg fikk igjen 4500 kroner på skatten men den gang ei..jeg fikk baksmell på 4500!§!! Satt og ventet på litt ekstra penger også skulle jeg dobbelt sjekke i går og så feilen.... hva gjør jeg nå? Fatter ikke at jeg kunne se så feil.... Jeg har god inntekt, betaler toppskatt og har masse lån .... Alltid fått tilbake 20 000 men ikke i år nei... Hm..Buhu! Det er mye tristere med meg som SKULLE få 3000 tilbake, men endte opp med å måtte BETALE 4000 pga av at de ikke hadde fått med seg noen hundretusen i mye omtalte Glitnir bank...jada!
Zzyzx Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 Jeg sjekket ordentlig i april, da var jeg skyldig 5500. To dager etter at selvangivelsen kom så fikk jeg brev fra tannlegen om at behandlingene mine var fradragsberettiget, så jeg fikk skviset det hele ned i 2070 skyldig. Betalte 2000 og fikk nå oppgjøret som sa at jeg hadde 0 å betale. Det var litt digg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå