Gå til innhold

Kattunge og væskeinntak

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Hei!

Eg og forloveden min har nettopp fått oss ein kattunge. Kor mykje er det vanleg at ei slik ei drikk i løpet av ein dag? Vi syns ho drikk så lite. Ho er rundt 9-10 veker gammal. Ho har vatn i skåla i si heile tida, men no når det er så varmt så er vi redde for at ho skal bli dehydrert.

Tusen takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Katter regulerer dette selv. Har en katt på omtrent samme alder (avhengig om jeg skal tro på hun som gav katta bort eller ikke).

En ting du kan gjøre er å ta og løfte katten din, bære den bort til vannskåla, plaske med vannet (rett fra springen og kaldt) og se om katten vil drikke det da. Vil den ikke, er den ikke tørst. Noe så enkelt =)

Forøvrig (edit): Jeg har hatt katten min i 2 uker, og de første dagene var jeg også bekymret over at den ikke drakk så mye, eller verre, at den hadde forstoppelse. Ingen av de tinga skjedde, men bekymringen var der :)

Nå som jeg har hatt den i 2 uker, og den er nå 9-10 uker gammel, så er det om den får i seg nok vann minste problem, så lenge det er vann i vannskåla. Kan godt skifte på vannet av og til.

Endret av MRN
Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Hei og tusen takk for svar! No vart eg litt mindre bekymra :)

Ho er i alle fall veldig aktiv og spring overalt (bortsett frå når ho søv :) ). Hadde ho vore slapp hadde eg vore meir bekymra. Godt å høyre at dei klarer å regulere det sjølv, sjølv når dei er såpass små :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...