Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Er det et tegn på selvstendighet når man velger å leve alene? Diskuterte dette på jobben og de mente jeg bare var "manne hater" som ikke på nåværende tidspunkt ønsker å leve sammen med en mann, jeg mente at det var et tegn på selvstendighet, noe de mente det ikke var. Jeg vet at man også kan være selvstendig selvom man lever i et forhold, det er ikke det jeg mener. Er jeg helt på jordet her, eller? må legge til at dette var menn som mente dette.
Gjest Flode Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Så lenge du har det bra, så ikke bry deg om hva andre sier... Å, trives med livet og tingenes tilstand er den beste levemåten man kan ha, så kos deg og nyt det!! Plutselig en dag kommer det kanskje en fyr å velter om på hele livet du er vant med, men det betyr ikke at du skal sitte å tvinne tomler og vente eller at du da må gi opp selvstendigheten din for det...
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Er det et tegn på selvstendighet når man velger å leve alene? Diskuterte dette på jobben og de mente jeg bare var "manne hater" som ikke på nåværende tidspunkt ønsker å leve sammen med en mann, jeg mente at det var et tegn på selvstendighet, noe de mente det ikke var. Jeg vet at man også kan være selvstendig selvom man lever i et forhold, det er ikke det jeg mener. Er jeg helt på jordet her, eller? må legge til at dette var menn som mente dette. Tenker verken at du er spesielt selvstendig eller at du er noen mannehater. Jeg bor ikke alene fordi jeg er selvstendig, men fordi jeg liker å bo alene. Dessuten er jeg jo singel, så det er ikke noe alternativ. Men vil gjerne ha kjæreste.
felgen Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Man har så mange forskjellige behov og ønsker på ulike tidspunkter i livet, og å si at du er mannehater er kanskje å dra det litt langt. Tror heller det er et tegn på selvstendighet eller behov for alenetid. Jeg har nettopp fått meg ny leilighet, gledet meg til å bo alene og bare ha meg selv å tenke på. .. så møtte jeg en fantastisk gutt som jeg har blitt opp over ørene forelsket i. Plutselig betydde ikke mitt behov for selvstendighet og alenetid så mye lenger. For halvannen måned siden kunne jeg ikke tenke meg å være i noen som helst relasjon til en mann, men så sa det pang. Kollegaene dine ville sannsynligvis kalt meg og for mannehater..
kristian82 Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Er det et tegn på selvstendighet når man velger å leve alene? Diskuterte dette på jobben og de mente jeg bare var "manne hater" som ikke på nåværende tidspunkt ønsker å leve sammen med en mann, jeg mente at det var et tegn på selvstendighet, noe de mente det ikke var. Jeg vet at man også kan være selvstendig selvom man lever i et forhold, det er ikke det jeg mener. Er jeg helt på jordet her, eller? må legge til at dette var menn som mente dette. Blir litt feil å bruke ordet selvstendighet i denne sammenhengen syns nå jeg. Om man finner kjærligheten eller ikke finner den/ikke leter etter den, har vel ikke noe med selvstendighet å gjøre. Ikke for å være krass, men langt naturligere å kalle en som velger å leve alene 4 ever heller for sær, einstøing osv. (Ikke at man bør kalle det noe overhodet). Du er jo ikke mannehater av den grunn, du har vel bare ikke behov for noe å dele livet med - du har det fint som du har det . Setningen "jeg velger å leve alene fordi jeg er så selvstendig" høres i alle fall merkelig ut i mine ører..
Gjest gjestdeluxe Skrevet 27. juni 2009 #6 Skrevet 27. juni 2009 Er det et tegn på selvstendighet når man velger å leve alene? Diskuterte dette på jobben og de mente jeg bare var "manne hater" som ikke på nåværende tidspunkt ønsker å leve sammen med en mann, jeg mente at det var et tegn på selvstendighet, noe de mente det ikke var. Det kan være et tegn på mange ulike moment, at man bor alene: - Finner ikke en mann hun liker (enten liker ikke han henne nok, eller motsatt) - Mannehater (hvorfor er man det?) - Bitter og skuffet over tidligere forhold som ikke fungerte - Desperat og gammel, snart pensjonist (over 30), og derfor sender ut feil signaler - Er aktiv og opptatt av andre ting, så hun glemmer å se etter en mann - Har et rikt og bra liv slik det er: har venner, reiser dit hun vil og treffer folk gjennom jobb, fest og på reiser Sannsynligvis har en kvinne det fint som hun har det, om hun har valgt å leve alene. Det tror jeg. Samboerforhold/ekteskap er ikke det naturlige valg for alle. Og jo eldre vi blir, desto mer trives vi i den livsformen vi er i, skulle jeg tro. Da skal det noe revolusjonerende til for å bryte med det.
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juni 2009 #7 Skrevet 27. juni 2009 Er det et tegn på selvstendighet når man velger å leve alene? Diskuterte dette på jobben og de mente jeg bare var "manne hater" som ikke på nåværende tidspunkt ønsker å leve sammen med en mann, jeg mente at det var et tegn på selvstendighet, noe de mente det ikke var. Jeg vet at man også kan være selvstendig selvom man lever i et forhold, det er ikke det jeg mener. Er jeg helt på jordet her, eller? må legge til at dette var menn som mente dette. Du er nok bare bitter... Hadde jo vert greit å få høre hvordan du argumenterer for å overbevise deg selv at du vil være singel.
Cata Skrevet 28. juni 2009 #8 Skrevet 28. juni 2009 (endret) Selvsagt er man selvstendig når man velger å leve alene. Hadde du ikke vært det, så hadde du neppe valgt alenetilværelsen - ikke sant? Ikke dermed sagt at alle som velger å være i forhold er uselvstendige , men velger man å være alene så har man en grunnleggende tro på at man klarer seg selv. Selvsagt er du ikke mannehater selv om du på det nåværende stadiet foretrekker å være alene - det må en mann til for å tro noe slikt . Har de aldri hørt om fenomenet "særbo"? Man kan jo fint ha en mann i livet sitt, uten å dele tak og nøkkel og postkasse med ham. Endret 28. juni 2009 av Cata
Gjest TS Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Du er nok bare bitter... Hadde jo vert greit å få høre hvordan du argumenterer for å overbevise deg selv at du vil være singel. Er vel ikke bitter, men trives med å være alene på nåværende tidspunkt Trives fordi jeg liker å bestemme over min egen tid, gjøre hva jeg vil, når jeg vil uten at noen skal kommentere det. Er veldig aktiv med jobb, skole og trening. Så sånn sett så har jeg heller ikke tid til noen mann...... Må alle mennesker ønske å leve sammen med noen? Er det vanskelig å forstå at noen faktisk har det bedre alene. Sier ikke at det er dette jeg vil resten av livet.
Gjest brutal_mann Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 Er vel ikke bitter, men trives med å være alene på nåværende tidspunkt Trives fordi jeg liker å bestemme over min egen tid, gjøre hva jeg vil, når jeg vil uten at noen skal kommentere det. Er veldig aktiv med jobb, skole og trening. Så sånn sett så har jeg heller ikke tid til noen mann...... Må alle mennesker ønske å leve sammen med noen? Er det vanskelig å forstå at noen faktisk har det bedre alene. Sier ikke at det er dette jeg vil resten av livet. Jeg tror på deg når du sier at du ikke er bitter, men misstenker at en mann som sa han ville være alene ville bli stemplet som bitter Poenget er uansett å leve det livet du vil leve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå