Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Junta
Skrevet

Trenger deres tips og råd på hvordan jeg skal forholde meg til dette.

Er under separasjon, og eks-mannen har tydeligvis storpanikk for å bli gammel...:

Vi har kjent hverandre siden jeg var 13 år (ble 14 senere samme år) og han var 18 år. Var bare gode venner, men han var hodestups forelsket i meg.

Vi ble sammen i 1999.

Han var overlykkelig over at jeg ville ha han, etter 9 års vennskap.

Jeg var jo jenta i livet hans.

Med meg inn i forholdet hadde jeg min datter som nå er 12,

samt vår felles sønn som er 10.

Etter kun ett år som kjærester tok jeg han i å være utro med ei jente på 18, han var da 28.

Dette var veldig vondt fordi det var motstridende til alt han har erklært til meg gjennom alle år som bare venner. Her stiller jeg mitt første spørsmålstegn; hvorfor i all verden skulle han være utro når jeg var jenta i livet hans, som han ikke kunne være foruten. Angrer på at jeg ikke tok med meg ungene å dro allerede da!

At han hadde sex med ei på 18 år, fikk ikke akkurat selvbildet mitt opp da jeg ikke kunne tenke på annet enn at han foretrakk ei ung jente med snerten kropp. Selv hadde jeg ikke mistet alle kiloene etter to relativt tette fødsler.

Tilga, men glemmer aldri! Dette preget uten tvil forholdet, og jeg slet med tiltro til han.

Giftet oss i 2004, største dagen i livet hans. Fordi han allerede som 18 åring hadde sagt til min mor; "henne skal jeg gifte meg med." Kunne vi fått det bedre da? Verdens beste venner og nå var vi ektefeller.

Januar 2006 startet jeg egen bedrift, og fikk naturlig nok egne ansatte. Deriblant en jente på 17 år, vi fikk et søster-forhold da hun søkte veldig til meg. Hun høstet stor sympati for ting hun hadde opplevd gjennom oppveksten og ble tatt inn i varmen av vår lille familie på 4. Ungene så på henne som ei storesøster.

En lørdagskveld sommeren 2006 var vi hos ei venninne i sosialt lag. Eksen dro hjem tidligere enn meg, og var lagt seg da jeg ringte hjem. Fikk en dårlig magefølelse under samtalen og sa at jeg ble en stund til hos min venninne. Gikk hjem med voksende uro om at noe var på gang. Listet meg inn hjemme, og gikk rett til soverommet. Hvem andre enn min "lillesøster" på 17 år finner jeg sittende nedfor hode-enden av senga, mens min eks ligger avkledd under dyna i senga.

Klikket maks på dem begge to, de stilte seg uforstående til mitt lille utbrudd. Begge bedyret at de bare hadde pratet for det hadde 17-åringen behov for.

Var langt fra overbevist, og følte at de løy meg opp i ansiktet!

Ting forløp i vante familierutiner hvor jeg til tross for å ha en meget snill og omtenksom mann, ikke var lykkelig.

Februar 2009 finner jeg ut, etter å ha tenkt og vurdert frem og tilbake i ca 1 1/2 år, at jeg ikke taklet å gjøre alt alene.

Våre problemer; mangel på kommunikasjon oss i mellom, manglende bidrag i husholdet (rydding, vasking, matlaging osv.),

hans utålmodighet, gjerne påfulgt av raseriutbrudd/fysisk avstraffing mot barna. Dette spesielt mot sin egen sønn!

Det var ikke lenger noen kjærlighet i mine følelser for han. Jeg knuste hjertet hans med denne beskjeden, men jeg ønsket at han skulle bli elsket slik han fortjente. Jeg mener at alle mennesker fortjener å bli elsket på den rette måten.

For et par uker siden etter å ha vært hos sin far, kom min sønn og fortalte at han og pappa (36 år) samt ei jente på 16 år hadde vært på båttur sammen....

Først reagert jeg på dette med humor, og prøvde å dra en spøk overfor min eks hvorpå han reagerte med en aggresiv holdning.

Da begynte jeg å lure for normalt sett ville han reagert med humor tilbake dersom det ikke lå noe bak dette.

Flørting mellom dem, samt at han kjører henne på trening og fester sammen med henne.

Prøvde å ha en voksen samtale med han igår kveld hvor han sa at jeg fortsatt var jenta i livet hans. Han har tydelig panikk for å bli gammel og menger seg med tenåringer fra 16-20 for å klare å bevare seg "ung til sinns..."

Spurte litt rundt 16-åringen om det er noe følelsemessig mellom dem, men dette benektet han. Ga han også sjansen til å renvaske seg da jeg har fått bekreftet at episoden med min "lillesøster" var mer enn bare prat. De hadde klinet samt at han hadde befølt henne. Magefølelsen var uten tvil til å stole på!

I og med at jeg har en datter på 12 år misliker jeg hans sans for yngre jenter, fordi jeg er redd at noe kan påføres henne!

Hva kan et forhold mellom disse to på 16 år og 36 år eventuelt påvirke mine barn?

Er det bare jeg som synes dette er ekkelt og merkelig?

Tar mer enn gjerne mot råd i denne saken.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som en utrolig barnslig og umoden 36-åring spør du meg. Alltid finne seg småjenter på den måten synes jeg egentlig er ganske kvalmt. Han må innse at han er voksen nå, og med det også vokse opp.

Skrevet (endret)

Jeg er av den ideen at alder bare er et tall, men 36 VS 16?

Der kan man møte enkelte forskjeller til sinns. Er kanskje ikke i dette tilfellet? Synd for han i grunn da.

Jeg syns det virker veldig desperat av han.

Endret av LilleCanCan
Skrevet

uhyggelig! *grøss*

Jeg er selv 21 og kunne aldri i verden tenkt meg å holde på med en "gammel gris" på 36! For det første lurer jeg på hva slags jenter dette dreier seg om, det er jo tydelig at jentene heller ikke har det godt med seg selv.. når det gjelder han tror jeg det er som du sier, at han er redd for å bli gammel rett og slett.

Hadde jeg vært deg hadde jeg derimot frarådet han å dra deres barn inn i disse syke fantasiene hans, din datter på 12 år skal ikke være nødt til å se sin "stefar" sammen med jenter som er nesten jevnaldrene med seg selv og tro at dette er noe naturlig :riste:

Skrevet (endret)

Tror ikke akkurat det er noen grunn til å være direkte redd for at noe skal "påføres" din datter hvis jeg forstår deg rett, det er stor forskjell på å like jenter på 16-18, og på å like prepubertale jenter på 12, det han gjør er jo per definisjon ikke ulovlig.

Men selvfølgelig, han kan jo umulig være et godt forbilde, kanskje hun begynner å tro det er naturlig med så stor aldersforskjell og blir et lett bytte for en lignende fyr selv. Og om noen år kan det jo hende han prøver seg på venninnene hennes, og det vil jo gjerne føre til et svært dårlig far-datter forhold.

Skjønner godt at du synes det er ekkelt og merkelig, og ville i hvert fall bedt han om å holde disse bekjentskapene unna barna, ellers er det vel ikke stort du kan gjøre.

(Men om jeg forsto deg rett er dette din datter, ikke hans, i så fall kan du jo gå ganske langt for å beskytte henne.)

Endret av Gåsemor
Gjest Alligator
Skrevet

Jeg er enig i at dette virker som en veldig umoden mann. Det som bekymrer meg enda mer er imidlertid denne setningen:

gjerne påfulgt av raseriutbrudd/fysisk avstraffing mot barna. Dette spesielt mot sin egen sønn!

Fysisk avstraffing? Det er ikke lov.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Man er definitivt ikke en gammel gris når man er 36 (skam Envy).

En mann på 36 som fikser ei dame på 16 er mismatch i mitt hode.

Når man er 16 er man fremdeles et barn hva følelsesliv angår og selv om han er en barnslig 36 åring så er dette ugreit, mener jeg. Det kommer ikke til å vare og den som kommer tapende ut av dette er hun på 16.

I forhold til ungene er dette enda mer ugreit og så lenge han driver på med unger selv som i et forhold bør han skjermes fra omgang med de han er far og stefar til. Strengt? Ja, det er det men noen må hjelpe denne karen til å se realia

Gjest Gjest
Skrevet

Når man er 16 er man fremdeles et barn hva følelsesliv angår og selv om han er en barnslig 36 åring så er dette ugreit, mener jeg. Det kommer ikke til å vare og den som kommer tapende ut av dette er hun på 16.

I forhold til ungene er dette enda mer ugreit og så lenge han driver på med unger selv som i et forhold bør han skjermes fra omgang med de han er far og stefar til. Strengt? Ja, det er det men noen må hjelpe denne karen til å se realia

Enig i at generelt er ikke 36åringer gamle griser, men i dette tilfellet vil jeg kalle han en "gammel", umoden gris.

Egentlig syns jeg stor aldersforskjell er helt greit, men når den ene fortsatt er et "barn".. Vel.

Reagerer også sterkt på at han slår barna??

Skrevet

Helt enig i det Gorgonzola sier. Men i forsvar til Envy, så er jo en 36-åring OOooooold for en 21-åring, så da blir det jo grisete at han innleder seksuelle forhold til så unge jenter. For en 16-åring er en jente, ikke kvinne, samme hvor "moden" hun er.

TS: Du har all grunn å være bekymret. Men varselslampene dine burde ha blinket febrilsk for lenge siden, for her var det jaggu meg mye.

Skrevet (endret)

Høres jo helt drøyt ut! Vel og merke er hun "lovlig", men hadde jeg i en alder av 36 hatt sansen for 16 åringer, er det nok noe jeg hadde holdt skjult. Hadde i alle fall ikke reklamert med det overfor egne barn - som er 4 år yngre - enn hun jeg da "datet" eller hadde sex med....Skjønner godt du reagerer, og vet ikke om det påvirker dine barn noe, men må vel kunne sies å være svært unaturlig...

Endret av kristian82
Gjest Gjest
Skrevet

Slå barna er ikke greit. Om han velger å ha et forhold til en 16-åring er derimot isolert sett hans sak. Forøvrig forundrer jeg meg igjen over hvorfor noen skriver så detaljert utleverende innlegg at det nesten bare mangler navn og adresse på de som blir utlevert.

Skrevet

TS er under seperasjon og har fortalt en fanastisk historie. Måtte lese åpningsinnlegget en gang til for å vite hva TS spurte om.

Råd? Rådet er jo å fortsette seperasjonen... Ser liksom ikke noen annen utvei, eller hva annet du kan gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
uhyggelig! *grøss*

Jeg er selv 21 og kunne aldri i verden tenkt meg å holde på med en "gammel gris" på 36! For det første lurer jeg på hva slags jenter dette dreier seg om, det er jo tydelig at jentene heller ikke har det godt med seg selv.. når det gjelder han tror jeg det er som du sier, at han er redd for å bli gammel rett og slett.

Man er ikke nødvendigvis en gammel gris selv om man er over 30, da. Kan ikke se for meg at samboern min bikker over til å bli slibrig og grisete i løpet av et par år... Jeg hadde selv et forhold til en på over 30 da jeg var 21, og det fungerte fint, men det er antagelig lurt at begge er klar over at man er i veldig ulike situasjoner, med ulik erfaring, "makt", forståelse for følelsene og evt forventning til forholdet. Måtte bare kommentere det.

Når det er sagt synes jeg også denne 36-åringen høres ut som han er i grisekategorien og kanskje alltid har vært det (utroskap, ungjenter osv). Jeg synes også aldersforskjellen betyr noe (mye) når den ene er ung tenåring. Men det er kanskje ikke så mye en får gjort i praksis, jeg synes jo f eks at fyren bør få treffe sine egne barn i like stor grad selv om han er sammen med ei ungjente. I tilfelle er det andre egenskaper som må spille inn, som aggresjon (og vold?).

Skrevet

Helt utrolig hvor konservative det går an å bli. Jeg liker 16 åringer idag, jeg likte 16 åringer for 10 år sida, og jeg kommer nok til å like 16 åringer om 16 år. Søstra mi er 42 og knuller en type på 23. Er det så jævlig ille?

Skrevet

jeg mente ikke at 36-åringer generelt er gamle griser, selv om jeg ikke kunne tenkt meg å innlede et forhold til en som er så mye eldre personlig. Men i dette tilfellet så ja, jeg tillater meg faktisk å kalle den 36-åringen TS snakker om for gammel gris. mann på 36 + jente på 16 er noe jeg nesten vil kalle et følelsesmessig overgrep, hun har sannsynligvis helt andre forhåpninger til dette "forholdet" enn det han har..

Gjest Miley
Skrevet

Man blir automatisk en gammel gris når man i den alderen ligger med 16 åringer, det er ikke å komme unna. En normal 36 åring ser på 16 år gamle jenter som barn.

Gjest Gestur
Skrevet
Vi har kjent hverandre siden jeg var 13 år (ble 14 senere samme år) og han var 18 år. Var bare gode venner, men han var hodestups forelsket i meg.

Vi ble sammen i 1999.

...

Giftet oss i 2004, største dagen i livet hans. Fordi han allerede som 18 åring hadde sagt til min mor; "henne skal jeg gifte meg med." Kunne vi fått det bedre da? Verdens beste venner og nå var vi ektefeller.

Må innrømme at jeg ikke orket å lese hele innlegget, men at han ble forelsket og ville gifte seg allerede da du var 13 sier vel egentlig alt?

Skrevet

jeg tenker umiddelbart at han har noen skremmende tendenser mot pedofili da han virker å trekke aldersgrensene lengre og lengre nedover for hver gang ha finner seg en ny.....

man kan spørre seg hvor grensen skal gå, men jeg mener at her er det tydligvis en fin linje mellom å være umoden og ha noen dysfunksjonelle seksuelle mønstre......

han er uansett en misbruker.

Gjest sjoko
Skrevet

For det første så synes jeg det er veldig merkelig at TS fortsatt har kontakt med denne mannen.

Det er rett og slett noe gærnt når en 36-åring menger seg med 16-åringer på fester og ligger med så unge jenter. Uansett hvordan dere vrir dette; dette er sykt. Til dere som forsvarer dette med at det er kun sex; hvorfor finner han seg ikke en som er i 20-årene? Det argumentet om at 16-årnger seg bedre ut fordi de er yngre er bare tull, jeg vet om 20-åringer som har like faste og fine kropper som en 16åring så det er ikke utseendet det går ut på. Det handler rett og slett om alder siden denne fyren tenner på jenter som er yngst mulig. Jeg tror at han hadde gått for enda yngre jenter om ikke det var for at 16 er den seksuelle lavalder, og om han hadde gått lenger så tror jeg også at han hadde holdt det skjult. Jeg vil ikke kalle denne fyren pedofil, jeg tror TS selv kan klare å finne det ut selv hvis ikke hun vil holde øyne og øre lukket og late som om alt er helt normalt.

Man kan ikke sammenligne det med at "Søsteren min er 42 og ligger med en 23 år gammel mann, er det sykt det også da lizzom". For det første så er det stor forskjell på en 16-åring og en 23-åring. En 23-årig mann/kvinne har større sannsynlighet for å være mer bevisst av konsekvensene et slikt forhold vil innebære.

Og til sist, dere som forsvarer denne fyren: hva hadde dere sagt hvis den 16 år gamle datteren deres lå rundt med den 36-årige Bob-Arne som alltid er å finne på fester for ungdomsskolelever?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...