Gjest Grafica Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Driver og passer en dverghamster nå, og lurer på om den ikke har det så bra. Den er ikke mye våken, 1 time midt på dagen, også våkner den igjen i 2-3 tida på natta, ikke helt sikker på hvor lenge den er våken da. Men den spiser veldig lite, bruker ALDRI løpehjulet, pusser seg nervøst, gjemmer seg mye, gnager ikkke på verken saltsteinen eller noe som helst annet... Og virker ikke interessert i noen som helst salgs godbiter jeg prøver å gi den. Den driver stadig og "faller" ned stigen når den er på vei ned, virker som om den ikke greier å balansere seg ned ordentlig... Er det grunn til at jeg bør melde bekymring til eieren? Eller tror dere det bare er midlertidig stress for at den er på et nytt sted? Den har vært her en uke nå da, og fått lov til å være mye i fred.
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Hamstere er nattdyr, så det at den ikke er våken på dagen trenger ikke bety noe. En frisk hamster vil ofte samle opp all maten den får og gjemme den et sted, løpe i løpehjulet når den er våken (men det er jo ofte om natten) og gjerne sitte å pusse seg en del. Vet jo ikke hvor tam denne hamsteren er, men de er jo gjerne ganske nysgjerrige også. Jeg ville ringt eieren og hørt hvordan den oppfører seg til vanlig jeg. Det kan jo hende det er sånn den er, og det kan hende den er ekstra stresset fordi den er på et nytt sted med nye lukter etc. Hvis du har andre husdyr kan det jo hende den lukter de? Står buret på et sted med trekk? I såfall ville jeg flyttet det... Det kan hende at den gjør alle de "riktige tingene" om natten, men at den er litt nærvøs om dagen? Du får følge med og se...
Norbertine Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Hvor gammel er den da? Hamstere blir fort gamle, litt dårlig tegn at den ikke har god balanse.
Gjest Grafica Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har balansert ting oppå hjulet (bittesmå salatbiter) for å se om den bruker det, og de har liggi like pent oppå om morgenen... Jeg vet at de pusser pelsen mye, men utifra det jeg har lest så er det "nervøs" stelling den gjør mye, når det er plutselig og kortvarig pelsstell, særlig som konsentrerer seg rundt nesa. Har ingen andre dyr og buret står ikke i trekk. Aner ikke hvor gammel den er, og skal levere den tilbake idag. Men blir litt bekymra på dens vegne. Ikke hamstrer den så mye mat heller, jeg har ikke fylt på nytt siden lørdag og det ser ikke ut som om den har rørt maten som ligger der... Skiftet på buret forrige fredag så det er ikke som om den har fullt av mat gjemt bort heller. Jeg får spørre idag når jeg leverer den hvor gammel den er. Er særlig det med at den ikke bruker hjulet og faller ned stigen hele tida som bekymrer meg litt.
Norbertine Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Det var omtrent slik våre oppførte seg før de døde. Spiste mindre og mindre, sov mer og mer, så litt ustø ut osv. Bra du skal levere den tilbake i dag, ville anbefalt eieren å ta den med til dyrlege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå