Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 De som påstår at vi stammer fra apene: Hører hva dere sier, men hvordan tror dere så apene har blitt til? Bare av seg selv? Hvis menneskene skulle stammet fra apene, må jo uansett Gud ha skapt apene. Jeg tror ikke dyr kan oppstå av seg selv.
Midgard Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 De som påstår at vi stammer fra apene: Hører hva dere sier, men hvordan tror dere så apene har blitt til? Bare av seg selv? Hvis menneskene skulle stammet fra apene, må jo uansett Gud ha skapt apene. Jeg tror ikke dyr kan oppstå av seg selv. Nobelpris ære og berømmelse til deg Kom du på dette helt alene ?
Zzyzx Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Jeg vet ikke elt hvordan det står til med dere andre, men jeg stammer ikke fra apene.
Monica1968 Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 (endret) Vi stammer ikke fra apene, men vi har felles stamfar med dem. Og denne felles stamfaren igjen har, på lik linje med alle andre dyr og skapninger på jorden, utviklet seg via evolusjonen. En enkel innføring i evolusjonen får du her: http://no.wikipedia.org/wiki/Evolusjonsteori Endret 26. juni 2009 av Rachel1968
Gjest Trismegistos Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Jeg vet ikke helt hvordan det står til med dere andre, men jeg stammer ikke fra apene. Dette utsagnet viser ganske tydelig problemet med idio*** som ikke forstår evolusjonsteorien eller den verden vi lever i. Nei, Zzyzx, du har forsåvidt rett. Vi stammer ikke fra apene, vi ER en ape...
livesen Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Er det mulig !!! OK det var ikke en ape for noen tusen år siden som plutselig fikk et menneske barn, det går nok heller mer på felles opprinnelse. PS det er heller ikke noen som anklager mora di for å ha hatt seg med en sjimpanse
Gjest Javi Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 . Jeg tror ikke dyr kan oppstå av seg selv. Men du tror at mennesker kan oppstå av seg selv?? les utviklingslæren så forstår du kanskje litt mer av den virkelige verden.....
Zzyzx Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Dette utsagnet viser ganske tydelig problemet med idio*** som ikke forstår evolusjonsteorien eller den verden vi lever i. Nei, Zzyzx, du har forsåvidt rett. Vi stammer ikke fra apene, vi ER en ape... Ja, nettopp. Jeg vet godt hva evolusjon er, så det jeg mente var bare den vanlige greia med felles stamfar. Jeg er ikke på idiotsiden av dette, sånn i tilfelle du misforstod. Men jeg ser nå at mitt utsagn like gjerne kunne blitt brukt av evolusjonsmotstanderne, så at det blir misforstått må jeg nesten ta på min egen kappe.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. juni 2009 #9 Skrevet 28. juni 2009 Men du tror at mennesker kan oppstå av seg selv?? les utviklingslæren så forstår du kanskje litt mer av den virkelige verden..... Nei selvsagt ikke, hverken mennesker eller dyr har oppstått av seg selv. Det er Gud som har skapt begge deler. De aller fleste mennesker tilhører en religion med en Gud. Skulle alle de ta feil og dere som tror på den andre teorien ha rett? Neppe. Men dere får heller fortsette med å dulle dere fast i den andre teorien, fortsatt gjerne med det, men vit at dere tar feil.
Inx Skrevet 28. juni 2009 #10 Skrevet 28. juni 2009 Fattern er en Gorilla, en silver-back - Nå er selv rygghåret hans blitt sølvaktig.
Yme Skrevet 28. juni 2009 #11 Skrevet 28. juni 2009 (endret) Nei selvsagt ikke, hverken mennesker eller dyr har oppstått av seg selv. Det er Gud som har skapt begge deler. De aller fleste mennesker tilhører en religion med en Gud. Skulle alle de ta feil og dere som tror på den andre teorien ha rett? Neppe. Men dere får heller fortsette med å dulle dere fast i den andre teorien, fortsatt gjerne med det, men vit at dere tar feil. Et menneske er et dyr, og liv kan helt fint oppstå av segselv, men ikke på det nivået som dyr er på idag. Veit du hvor hunder kommer fra da? Eller bananer? De er begge nemlig veldig gode eksempler på evulusjon... Dette er en ulf. Dette er en hund. Hunder stammer fra ulver, og den utviklingen har skjedd mens vi mennesker har levd og sett på, så det er ikkeno tvil om at evulusjon finnes. Dette er bananer sån vi kjenner dem idag. Dette er hvordan alle bananer så ut før i tiden. Den utviklingen har skjedd mens mennesker har sett på, så det er enda et bevis på at ting utvikler seg. Endret 28. juni 2009 av Yme
Monica1968 Skrevet 28. juni 2009 #12 Skrevet 28. juni 2009 (endret) Nei selvsagt ikke, hverken mennesker eller dyr har oppstått av seg selv. Det er Gud som har skapt begge deler. De aller fleste mennesker tilhører en religion med en Gud. Skulle alle de ta feil og dere som tror på den andre teorien ha rett? Neppe. Men dere får heller fortsette med å dulle dere fast i den andre teorien, fortsatt gjerne med det, men vit at dere tar feil. Fordi så mange mennesker på verdensbasis tror på Guder, må de eksistere. For en herlig logikk! Hvor mange personer trengs det for å gjøre en løgn sann, forresten? At det store, store flertallet av dem som tror på Gud(er)lever i tilbakeliggende land og samfunn, med svært liten kunnskap om noe som helst, ser du bare bort ifra? Det faktum at det på verdensbasis også er relativt mange som tror på ånder, hekser, demonutdrivelse etc(ja da, bare ta en tur til Afrika), ser du også bort ifra, da du etter all sannsynelighet aldri kunne tenke deg å bruke det som et argument for at fek. forbannelser eller hekser er realiteter. Her i Vesten er forresten det store flertallet ateister/agnostikere/humanetikere(og det er nå bare vi som tilhører den siviliserte og opplyste verden) hvis antallet skulle være et argument i seg selv. Forresten er det vitterlig bevist til gangs at liv kan oppstå av seg selv, men ikke slik vi er i dag, selvsagt. Endret 28. juni 2009 av Rachel1968
Gjest Heads Skrevet 28. juni 2009 #13 Skrevet 28. juni 2009 Nei selvsagt ikke, hverken mennesker eller dyr har oppstått av seg selv. Det er Gud som har skapt begge deler. De aller fleste mennesker tilhører en religion med en Gud. Skulle alle de ta feil og dere som tror på den andre teorien ha rett? Neppe. Men dere får heller fortsette med å dulle dere fast i den andre teorien, fortsatt gjerne med det, men vit at dere tar feil. Og med basic psykologi så er det ikke så vanskelig å finne ut hvorfor så mange tror på en gud, uavhengig om de skulle ha rett eller ikke. At "alle" tror på noe eller "vet" er ikke akkurat en garanti for at det de vet eller tror på faktisk er sant. Forskere må jo revurdere og komme med nye teorier hele tiden etter som de finner ut av at de akkurat har tatt feil av noe. Hvorfor skal en bok eller en fortelling som er blitt oversatt og redigert ørten-hundre-tusen ganger ha mer rett? men vit at dere tar feil. Hvordan VET du det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå