Pupsilure Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har gledet meg sånn til 3 juli, for da skal vi sette igang prøvingen skikkelig. (har el 3 juli) Jeg har sluttet på hormonprevensjon i god tid, og testet for el i mange mnd, og nå er det endelig klart. MEN, jeg var hos legen på mandag pga allergi. Han foreslo allergisprøyte, og jeg takket ja. Allergien forsvant, men en bivirkning er at man ikke får mensen. Og det stemmer. Jeg skulle ha mensen på tirsdag, og det har blødd BITTELITT. Jeg har tatt tester, så jeg er ikke blitt gravid allerede. Nå lurer jeg da på om dette vil gå utover eggløsningen min 3 juli.... Er det noen som vet om det kan være sannsynlig? Eller tror de vet? Her er det som stod i felleskatalogen: Hos kvinner kan behandling med kortikosteroider føre til menstruasjonsforstyrrelser og manglende menstruasjon (amenorré). Middelet heter Kenacort T
Aftensol Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Nå vet jeg ikke svaret på spørsmålet ditt da jeg ikke mistet mensen av samme sprøyte.. Men jeg lurer litt på om legen din vet at du er prøver? For etter hva jeg husker, så kunne jeg ikke ta sprøyten etter at jeg ble gravid... Så da er det vel ikke så bra å ha det i kroppen hvis du prøver å bli gravid? Fra felleskatalogen: "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: I dyreforsøk har kortikosteroider vist å kunne føre til misdannelser av ulike slag (ganespalte, skjelettmisdannelser). Relevansen av dette for mennesker er usikker da det hittil ikke er påvist økt forekomst av misdannelser etter bruk av kortikosteroider i svangerskapet. Etter peroral langtidsbehandling har en konstatert redusert placenta- og fødselvekt hos mennesker og dyr. I tillegg er det risiko for binyrebarksuppresjon hos nyfødte barn. Preparatet bør bare benyttes under graviditet dersom fordelen for mor oppveier risikoen for barnet. "
Pupsilure Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2009 Nei, legen visste ikke det. Har aldri vært hos han før, og han spurte ikke. Jeg tenkte ikke selv over at det kunne være uheldig..... Nå fikk jeg enda mer å tenke på. Missdannelser. Men takk for svar :)
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har gledet meg sånn til 3 juli, for da skal vi sette igang prøvingen skikkelig. (har el 3 juli) Jeg har sluttet på hormonprevensjon i god tid, og testet for el i mange mnd, og nå er det endelig klart. MEN, jeg var hos legen på mandag pga allergi. Han foreslo allergisprøyte, og jeg takket ja. Allergien forsvant, men en bivirkning er at man ikke får mensen. Og det stemmer. Jeg skulle ha mensen på tirsdag, og det har blødd BITTELITT. Jeg har tatt tester, så jeg er ikke blitt gravid allerede. Nå lurer jeg da på om dette vil gå utover eggløsningen min 3 juli.... Er det noen som vet om det kan være sannsynlig? Eller tror de vet? Her er det som stod i felleskatalogen: Hos kvinner kan behandling med kortikosteroider føre til menstruasjonsforstyrrelser og manglende menstruasjon (amenorré). Middelet heter Kenacort T Jeg mistet en mensperiode da jeg tok Kenacort i fjor, om jeg hadde eggløsning i den perioden aner jeg ikke, men jeg kan gjette at eggløsningen ikke fant sted... Hadde jeg fått eggløsning, hadde jeg vel fått mensen?
Pupsilure Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2009 Men jeg hadde jo eggløsning før jeg tok den, så da skulle jo mensen kommet. Tok den dagen før mensen. Så rart at det har innvirkning, syntes jeg, men sånn er det vel bare Men virkningen skal vare i 2-4 uker står det, så kanskje jeg får el som normalt. Håper det Kankje jeg skal ta en ny test for sikkerhetsskyld. Tok to stk på tirsdag, og de var negative. Det er jo en liten mulighet for at jeg har blitt gravid, selv om vi hoppet av i svingen. Nei, når jeg tenker meg om, er vel den muligheten ekstremt liten....
Strix Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Eggløsningen din følger mensen din. Så om mensen blir utsatt blir naturligvis el utsatt...
Gjest Gjest_Ava_* Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Men hvis du allerede har hatt EL så er det litt rart at du ikke fikk mensen, siden livmorslimhinnen din er fortsatt tykk. Mens og EL følger ikke alltid hverandre, man kan fint ha mens uten EL. Du har nok fått en hormonforstyrrelse som går over når sprøyta slutter å virke.
Pupsilure Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2009 Jeg fikk jo bittelitt mensen da, men det var ekstremt lite. Jeg får bare ta masse el tester, for å se om det kommer noen el
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 Jeg fikk jo bittelitt mensen da, men det var ekstremt lite. Jeg får bare ta masse el tester, for å se om det kommer noen el Men man kan fint ha en liten blødning selv om man er blitt gravid... Noen tester jo ikke positivt før i 6.uke +
Pupsilure Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. juni 2009 Men man kan fint ha en liten blødning selv om man er blitt gravid... Noen tester jo ikke positivt før i 6.uke + Ja, det er sant Jeg testet i dag morges med en eggløsningstest, fordi jeg har så sinnsykt mange av dem (har hørt at man kan få utslag på EL-test når man er gravid) og den ble det litt utslag på. Jeg ofret da en av graviditetstestene, og den ble så negativ som den kunne bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå