Gå til innhold

Pris på personforsikring

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva er vanlig årlig pris for personforsikring for en student?

Lurer også på hva man egentlig trenger av forsikringer, når man ikke eier noe av nevneverdig verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hva er personforsikring?

Som student ville jeg minst hatt uføreforsikring. Reiseforsikring er lurt å ha. Innboforsikring er også lurt, leier du? Noen utleiere krever at man har dette. Lurt å ha selv om du ikke har noe særlig av verdi, det kan hende leiligheten blir utsatt for brann, vannskade ol som du må dekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med personforsikring mente jeg dødsfall- , uføre-, og kritisk sykdomsforsikring.

Trenger jeg alt dette?

Reiseforsikring har jeg i tillegg.

Betaler 4200 i året for dette. Er det mye? Det kommer kanskje helt an på utbetalingene?

Jeg leier, men har ikke hørt at jeg bør ha innboforsikring.

Takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ja det er mye som spiller inn..

jeg har fått et tips om å melde seg inn i LO. det er vist ingen forsikringsselskaper som kan slå de på pris. jeg hadde en kammerat som snakket med en i banken om å skaffe seg peson forsikring, men han hadde LO fra før av.

så sa han "hvis dere kan skaffe en bedre deal og pris enn den LO har så!" og da lo de og sa "det kan ingen! hold deg til de du!" ;)

de har både innbo, reiseforsikring og personforsikring blant annet og så blir man organisert med organiserte rettigheter.

gjennom vital forsikring måtte jeg betale 300 kr i måneden, og da syntes jeg ikke betingelsene var gode. min samboer hadde fått 300.000 kr hvis jeg døde, og jeg fikk litt mer enn minstepensjon hvis jeg ble uføretryggda. dessuten er det mye sånn småskrift regler.. at det ikke dekker dersom ditten og datten..

jeg skal melde meg inn i LO i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har du ikke forsørgeransvar trenger du hvertfall ikke dødsfallforsikring, men ufør og kritisk sykdom er jo greit. Sjekk om studentforeningen har en studentdeal på forsikring.

Jeg har ikke opplevd at LO kunne matche prisen på forsikringene jeg har nå i Storebrand. Derimot er de veldig gode på de store forsikringene, villa, bil etc., men jeg har ikke noen av disse (bor i borettslag og har ikke bil), og så får man jo innebygd innboforsikring som er veldig god samt en kollekiv forsikring som ikke dekker allverden. Nå jobber jeg i en privat bedrift med veldig ordnede former og separate lønnsforhandlinger, så da har jeg ikke det store behovet for å stå i LO, det koster jo tross alt en del i mnd, billigere å bare ha en innboforsikring utenom. Jeg betaler rundt 200 i mnd for innbo og reise, da er det familiedekning på reiseforsikringen, billigere om du er enslig). Samle alle forsikringene dine og skriv ned vilkår, hva de deker, egenandel etc. og send ut en mail til flere forsikringsselskap og be om tilbud (ikke skriv hva du betaler i dag, oppgi at du er student i tilfelle de har egne priser for det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er forsikret i Gjensidige gjennom fagforeningen Tekna, og jeg har enda ikke hørt om noen som kan matche de i pris.

Vi betaler 396 kr i mnd tilsammen for:

*Uførhet pluss (tror det er 11G) (mann 29 år + kvinne 26 år)

*Død(22G) (mann 29 år + kvinne 26 år)

*Reise (familie)

*Familieulykke

*Innbo

Vi har vurdert det dithen at vi ikke trenger kritisk sykdom, da vi har andre muligheter om en slik situasjon skulle oppstå.

I utgangspunktet ville jeg ikke hatt dødsforsikring om jeg ikke hadde forsørgeransvar eller gjeld, men etter å ha lest om folk som har problemer med å få både uførhet og død etter som de blir eldre, hadde jeg vurdert å få det mens jeg fortsatt var ung og frisk. Det kan lønne seg i det lange løp. Det er jo naturlig at det blir fler og fler forbehold etter som plager melder seg med alderen. Forsikrer man seg før disse plagene inntreffer har man en mye bedre dekning, og når man er er ung er ikke dødsforsikring så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forsikret i Gjensidige gjennom fagforeningen Tekna, og jeg har enda ikke hørt om noen som kan matche de i pris.

Vi betaler 396 kr i mnd tilsammen for:

*Uførhet pluss (tror det er 11G) (mann 29 år + kvinne 26 år)

*Død(22G) (mann 29 år + kvinne 26 år)

*Reise (familie)

*Familieulykke

*Innbo

Får vel melde meg inn der jeg også. Betaler jo nesten like mye som dere, og jeg har ikke innboforsikring, og jeg er jo bare en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du bør ha innboforsikring! Skjønner ikke at noen tør å ikke ha det. Du står jo på bar bakke i tilfelle brann eller innbrudd. Ikke smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...