Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #1 Del Skrevet 21. april 2002 Har tilbydd meg å bake en kake til et bryllup, men nå er jeg blitt litt usikker på hva jeg skal bake. Det de allerede har "bakere" til er: Bryllupskake Kransekake Verdens beste Ostekake Kling Sjokoladekake Kringle Gulrotkake Nøttebunn Hva kunne passet for meg å bake da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 21. april 2002 #2 Del Skrevet 21. april 2002 Marsipankake? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #3 Del Skrevet 22. april 2002 Fronasjkake eller Suksessterte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #4 Del Skrevet 22. april 2002 Oi, fromasjkake.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 26. april 2002 #5 Del Skrevet 26. april 2002 Daimiskake eller gelekake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. april 2002 #6 Del Skrevet 26. april 2002 Du kan lage denne her den er steikgod!! Frode Aga's dessertkake på nøttebunn (8+ porsjoner) Ingredienser: Til to nøttebunner 2 egg 300 g sukker 75 g hvetemel 1 1/2 ts bakepulver 100 g malte hasselnøtter 100 g smeltet smør Fyll til to kaker 10 dl fløte 9 plater kokesjokolade 1 dl appelsinlikør 250 g smør Fremgangsmåte: Slik lager du bunnene: Egg og sukker piskes til eggedosis. Bland inn siktet mel og bakepulver. Tilsett malte nøtter og til slutt smeltet smør. Ha i form med papir i bunnen. Stekes på 180 grader i 25-35 minutter. Fyllet: Kok opp fløte og ta den bort fra platen. Rør inn kokesjokoladen til den smelter, rør inn appelsinlikør og tilslutt 250 g smør. La dette stå til det såvidt begynner å tykne. Hell det oppå nøttebunnen. Pynt med sauser av frukt og melis. Kaken kan fryses. Den holder seg også like god i dagevis uten frysing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #7 Del Skrevet 2. mai 2002 Gulrotkake er gjerne noe alle liker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå