Gå til innhold

Gode sandaler...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg kom nettopp hjem fra to gøyale ferieuker på Kreta. Men føttene mine hadde det ikke like gøy. Jeg hadde med et par flip flops som gnagde og gjorde huden sår mellom tærne. Et par andre sandaler lagde litt sår på føttene, et tredje skopar ga gnagsår. Heelsene mine var uaktuelle unntatt på kveldene. Så jeg endte opp med å kjøpe et stygt men litt mer comfy par sandaler.

Snart reiser jeg til Naxos, deretter skal jeg jobbe på Ios i 2 1/2 måneder. Jeg trenger gode sko som jeg kan gå masse i uten å bli varm, få vondt og bli fort sliten.

Har hørt at helt flate sko ikke er bra. Og vet at for mye heler ikke er bra.

De må sitte godt på foten, være fine og ikke se store eller klumpete ut.

Jeg skal jobbe som servitør på restaurant/kafè.

Jeg er villig til å betale litt for et par gode sko, men vil helst ha de så billige som mulig.

Linker, tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SmallTalk

Ecco pleier å ha gode sandaler og sko. Bianco har også sko som er ganske gode.

Helt flate sko er ikke ideelt pga at de ofte har litt for lite demping, og er litt for dårlig oppbygd under foten til at de blir behagelige i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinn er tingen, og at de ikke er helt flate.

Jeg kjøpte et par på bianco til 400 i fjor som jeg bodde i hele sommeren (og kommer til det denne) Men går desverre ikke å linke fra bianco sine sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kjøpte et par på bianco til 400 i fjor som jeg bodde i hele sommeren (og kommer til det denne) Men går desverre ikke å linke fra bianco sine sider

Artikkelnummer, navn e.l? Til noe lignende, de har vel ikke akkurat den der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den lykkelige eier av sandaler fra Clarks, og anbefaler dette skomerket varmt! Jeg tror jeg har kjøpt mine på Eurosko eller Skoringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ømtålige føtter og når det blir varmt, får jeg gnagsår av alt! Min løsning er flere par sandaler med forskjellig utformin (Gnager ikke på samme sted...) som jeg bytter på i løpet av dagen. Anbefaler merker som Gabor, Birkenstock, Scholl og Clarks. Uansett må de være i mykt skinn og ha god såle med demping i hælen.

De beste jeg har er fra Scholls "Gelactiv" serie. Kostet vel ca. 700 kroner så vidt jeg husker. Scholl har egne butikker på Lillestrøm og i Oslo, men ellers selges merket i mange skoforretninger rundt omkring har jeg sett.

I tillegg kan jeg anbefale denne fotkremen fra L'occitane. Mine føtter føles i hvert fall kjøligere/tørrere, hovner mindre opp og dermed får jeg ikke så lett gnagsår heller.

Skikkelig stell av føttene med fotbad, filing og krem synes jeg også hjelper godt mot gnagsår og vonde føtter i varmen. Huden blir mer fleksibel og tåler mer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelnummer, navn e.l? Til noe lignende, de har vel ikke akkurat den der nå.

Jo de har sandalene i år også. Jeg vurderer å kjøpe ett par til for de er så gode. Har også sett at de har dem i flere Bianco butikker. Jeg finner dem ikke på nettsidene, men de minner litt om disse Article: 241400-91

Samme type med en over stortåa, så går ett par remer i kryss over resten av foten, de er også litt tykkere såle, kjempebehagelig å ha på seg. Synes også at de passer til de fleste sommerantrekk. Ikke noe dominerende sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

For to år siden kjøpte jeg svært gode helt enkle sandaler på Din Sko. Disse er blitt tøflene mine hjemme - jeg går barfot i dem hele året. De har de ikke lenger, men de har noen som ligner:

Sort sandal i skinn

Denne har samme sålen som jeg har på de jeg har her hjemme. Jeg kommer til å kjøpe disse i år. De har de også i brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for respons... Hvilke butikker bør jeg helst se i? Finner jeg noen av disse merkene på Din sko f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Takk for respons... Hvilke butikker bør jeg helst se i? Finner jeg noen av disse merkene på Din sko f.eks?

De jeg har nevnt finner du på Din Sko. Vil nevne at kvaliteten på de jeg har er helt utmerket også - men så er erfaringen min med Din Sko svært god. Helt greie sko til en anstendig pris. Sandalene jeg har er ikke helt greie - de er helt fantastiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rieker har fantastisk gode sandaler..har kjøpt mine på Skoringen..også er Birkenstock knallgode og:) og Clarks er jo nevnt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...