Gå til innhold

Er denne kjolen upassende i bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger smakråd!
Skrevet

Jeg synes denne kjolen: http://www.elle.se/bloggar/marie-serneholt...=42680#comments (klikk på linken og scroll oppover) er veldig fin, og vurderer å kjøpe en sånn for å bruke i et bryllup i august. Liker både fargene og selve snittet. Men viser den for mye hud, sånn at den blir upassende å bruke som bryllupsgjest, synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Det kommer an på hva som står på invitasjonen egentlig. Den er for kort til aftenantrekk/galla, men for et uformelt sommerbryllup passer den jo kjempefint.

Et sjal i kirken er vanlig når man har bare skuldre, det kan jo uansett være praktisk i og med at det ofte er litt kaldt i alle fall i steinkirker.

Gjest Gjest
Skrevet

En søt sommerkjole, men jeg synes den var viste litt for mye hud til å brukes som brullupsgjest. Sjal kan du bruke, men den var ganske kort i tillegg.

Skrevet

Jeg synes den er litt for sommerslig, men det kommer som strykebrett sier an på invitasjonen. Hvis det er smoking skal man egentlig ha lang kjole, men hvis det står mørk dress kan man ha til kneet.

Hvis det står noe mer uformelt, kan den sikkert passe.

Skrevet

Jeg syns den var fin :) Jeg syns den fungerer supert til bryllup, så lenge invitasjonen ikke sier galla :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns ikke dem passer til bryllup, for kort og for lite formell. En hverdagskjole rett og slett, og i bryllup skal man ha finklær på!

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring er at mange kler seg ganske sommerlig i sommerbryllup, og at det ikke er uvanlig å komme i en fin sommerkjole (selv om noen få her hyler opp om bomull o.l har jeg aldri opplevd det som upyntet og hverdagslig i de fire-fem ganske forskjellige bryllupene jeg har vært i). Jeg ville nok hatt noe tilbehør til kjolen i linken, f eks en lett jakke eller et sjal, helst ensfarget. Men jeg synes ikke den er for hverdagslig. Jeg liker å gå i skjørt og sånt til hverdags jeg, men det at noen velger å gå i ganske oppstasa/pene kjoler både til til daglig og på byen, betyr jo ikke at alle MÅ ha gallaantrekk for å bli mer pyntet enn dette i bryllup... Med mindre invitasjonen er smoking/galla selvfølgelig.

Skrevet

Jeg syns kjolen var kjempesøt, og du kan godt bruke den i bryllup!

Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest den var fin, eg. Mykje hud, men det er flott med mykje hud om sumaren!

Skrevet

Synes kjolen var kjempesøt, men ville kombinert med flate, søte sko og et sjal for å tone ned littegrann når du føler at det passer.

Skrevet

jeg synes den var kjempesøt:=)

ville ikke hatt en push up bh eller veldig høyhælte sko, men utover synes jeg den passer til et sommerbryllup så lenge det ikke er galla.

det er kanskje endel som er vant til "stivpyntede" silke-liknende kjoler, men selv synes jeg det fort krysser over i harry når det ikke er galla.

tror stadig flere velger mer uformelle bryllup nå om dagen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det kommer an på kroppsfasong, rett og slett.

Jeg er spinkel og småbrystet, har en veldig naturlig stil og er ikke så veldig høy, så jeg hadde gått med den kjolen i sommerbryllup.

Jeg ville unngått oppsatt hår, høye hæler, store pupper og lange ben, ellers er den grei. :)

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*
Skrevet

Tror jeg ville valgt en littegrann lengre kjole i bryllup.

Skrevet

Jeg synes det er trist at det skal vaere sà strenge regler for hva man skal ha pà seg som gjest i et bryllup! Finnes det bruder der ute som ville fàtt ödelagt dagen dersom noen kom i en slik kjole f.eks??

De aller aller fleste pynter seg pà en eller annen màte til en slik fest, det mà da vaere bra nok eller?

Sà, ja, dersom du liker kjolen sà gà for den!

Skrevet (endret)

Hvis dresskoden er mørk dress eller pent synes jeg du kan bruke den. Jeg synes fint du kan ha høye heler for da blir helhetsinntrykket penere.

Selv liker jeg å ha kjoler som i det minste går ned til knærne, men det er veldig vanlig å bruke kortere kjoler for tiden. Den viser ikke for mye hud såfremt du ikke er veldig lang og får kjolekanten midt på låret.

Endret av Sunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...