Gjest massemorder'n (maur....) Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Men blir jo helt gæern av dette? Har en hage full av småmaur og de er overalt. Er ikke mulig å sitte utendørs uten å ha maur overalt; på bordet, på kroppen, i maten og verst: i vinen.... Men er jo egentlig en snill person, så prøvde å google for å finne "snille" metoder for å få være litt i fred, ihvertfall på de 6 kvadratmeterne av hagen jeg bruker - så kan de heller få regjere på de andre 400...... Så har strødd tykt lag med kanel rundt bena på bordet, parasollen og stolene, det står flere steder på nettet at maur ikke likte kanel og kom til å flykte til et annet sted. Åneida, ikke mine maur. De bryr seg overhodet ikke. Tråkker trofast gjennom store hauger med kanel - og fortsetter å trakassere meg i tusener på tusener.... Så nå er det krig. Sorry, maur, men ser ingen annen utvei. Tips nr. 2 fra nettet: blanding med vaniljesukker og bakepulver = maurene spiser og ..... visstnok eksploderer!! Tar det visstnok med seg og deler med de andre også. Så nå har jeg strødd pene hauger med (forhåpentligvis) dødelige doser rundt uteplassen min. Men det verste er - jeg er som sagt i utgangspunktet en snill og grei person som ikke liker å drepe noe som helst. Nå kjenner jeg imidlertid et lettere sykt behov for å se små eksploderende maur og får nesten ikke gjort annet enn å sitte og nistirre på maurene for å se om de eksploderer. Blir nok en meget lang kveld dette Skummelt. Er jeg egentlig en ond person?
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Huff de maurene kan virkelig være noe herk :/ Vi fikk masse maur innendørs, og det var veldig irriterende. Prøvde sånne bokser, men de funka ikke. Det som funket som gull var insektsprayen de selger på Jernia. Ganske dyr spray, men maurene lå i hopevis langs listene etter noen dager. Kan virke litt ondskapsfullt, men med så mange maur så må man gjøre noe. Utendørs vet jeg at folk bruker noe slags pulver som de strør. Om dette funker vet jeg ikke, men håper du slipper å plages med dine maur
Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Hvis ikke kan du kjøpe noe på butikken som heter Nippon. Koster vel en 30 kroner. har brukt det her hjemme når vi har hatt maur. Legg det ut på en papirbit, de tar det med til tua og deler med resten av gjengen. I løpet av noen korte dager så er du kvitt de Jeg har brukt dette innendørs, men skal visst funke utendørs også.
Gjest massemorder'n (maur....) Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Det som funket som gull var insektsprayen de selger på Jernia. Ganske dyr spray, men maurene lå i hopevis langs listene etter noen dager. Prøvde denne giftsprayen tidligere i dag, og den drepte alldeles utmerket. Men etter ca 30 minutter kom det tusener på tusener av kompiser til de døde. De tok bort de døde (litt søtt, egentlig), og så var vi i gang igjen. Jeg vil se eksploderende maur - ikveld (om jeg så skal sitte her i hele natt)
Gjest massemorder'n (maur....) Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 skuffa... De eksploderer jo ikke. Men endel av dem dør jo ganske pent etterhvert. Spiser litt av "spesialblandingen" før de legger ut på klatretur opp parasollfoten. Midtveis blir de lettere uvel, og - dett var dett. Men ingen ekspolodering. Og jeg som ville ha litt action... Det verste er at de også har spist masse kanel, selv om ørten sider på nettet sier at maur hater kanel. Kanskje jeg rett og slett har veldig rare maur? *Tømmer ut nok et glass rødvin som er full av maur*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå