Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #1 Del Skrevet 25. juni 2009 Hva synes dere om voksne menn som kler seg litt "fjortisaktig"? Feks opprevne jeans ala Morten Harket på 80-tallet, saggebukser, eller godt synlig (gjerne rosa) bokserkant med BJØRN BORG i digre bokstaver? Jeg ber om at spesielt de Bjørn Borg-kantene går av moten snarest. Ønsker virkelig ikke å se halve undertøyet verken på fjortiser eller voksne menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusselabb Skrevet 25. juni 2009 #2 Del Skrevet 25. juni 2009 Enig. Ser heldigvis sjelden voksne menn i dette, men de få som går med det kan med fordel slutte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
€l€ktra Skrevet 25. juni 2009 #3 Del Skrevet 25. juni 2009 Det hører med til sjeldenhetene at jeg ser menn jeg anser som voksne i slike antrekk, det hører vel mer med til rundt 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Euforia Skrevet 25. juni 2009 #4 Del Skrevet 25. juni 2009 Huff, så grusomt. Er glad jeg aldri har sett det. Hadde nok satt foten kraftig ned hvis pappa hadde dukket opp med noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_spirrevipp_* Skrevet 25. juni 2009 #5 Del Skrevet 25. juni 2009 Det hører med til sjeldenhetene at jeg ser menn jeg anser som voksne i slike antrekk, det hører vel mer med til rundt 20. Ååå, jeg vet ikke helt jeg. Ser ikke sjelden litt for ungdommelig kledde voksne menn i handlegatene rundt i bygatene jeg iallefall. Ser de fordi det ser komisk ut på en kilometers avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 42 Skrevet 25. juni 2009 #6 Del Skrevet 25. juni 2009 Bare lurer; hvor gamle ca. er "voksne menn" i denne sammenhengen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 25. juni 2009 #7 Del Skrevet 25. juni 2009 Bare lurer; hvor gamle ca. er "voksne menn" i denne sammenhengen? Slenger meg på denne! Hva er en "voksen mann"? Og hvordan bør en "voksen mann" kle seg? Ikke for å henge ut noen, vil bare se om jeg er enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente36 Skrevet 26. juni 2009 #8 Del Skrevet 26. juni 2009 En voksen mann som ikke bør kle seg for ungdommelig, er fra 38 og oppover, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #9 Del Skrevet 26. juni 2009 Sånn Petter Stordalen? Jeg synes ikke man trenger å forandre stil helt bare pga alder, men jeg synes det blir litt krampaktig å skulle kle seg så innmari "kult" når man er godt voksen. Jeg er selv over 30, og kler meg noenlunde i det samme som da jeg var 25, men prøver å velge litt mer nøytrale eller voksne plagg enn før. Har jo ofte lit med jobb og sånt å gjøre også, det blir litt rart å framstå som en fjortis når man ofte har mer ansvar og erfaring enn dengang. Men klærne er heldigvis bare en liten del av personligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 26. juni 2009 #10 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Jeg må si jeg trekker litt på smilebåndet av krampaktig ungdommelig bekledning, enten det gjelder damer eller menn. Bjørn Borg-trusekanter har jeg heldigvis ikke sett altfor mye av på menn over 25, men det finnes flust av andre eksempler på overdrevent ungdommelig bekledning, også. En medieprofilert hotelleierkjendis med sparsommelig høyde over bakken er ikke helt borte i så måte. (Siste setning blir trolig moderert, men resten kan stå for seg selv.) .... og mens jeg skrev innlegget mitt er det en til som har tenkt det samme, ser jeg. Endret 26. juni 2009 av antigartner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 26. juni 2009 #11 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg synes det er flott når voksne menn unngår glasshåndkle-rutete skjorter og dressmann-jeans med elefantrævv. Men å kle seg krampaktig tenåringsaktig, det blir bare dumt. Skal sies at jeg sjelden har sett sånne, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 26. juni 2009 #12 Del Skrevet 26. juni 2009 Enig med Emera, kan fint spare meg for menn i Dressmannbunad - uansett alder. Jeg synes faktisk at menn som kler seg ungdommelig er kjempefint. Er ingen stor fan av Bjørn Borg trsuekant, men det gjelder uansett alder, og er mest fordi jeg ikke digger stilen på klærne fra Bjørn Borg. Slitte jeans, kule t-shirts, gensere, jakker o.s.v. kler menn i alle aldre. Det viktigste er at det sitter bra på dem. Krampeaktig fjortis blir sikkert noe annet igjen, men det har jeg fortsatt til gode å se. Midt i Oslo. Gi meg en 40 år gammel mann i Dieselbukse fremfor en 20-åring i chinos any day!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. juni 2009 #13 Del Skrevet 26. juni 2009 Gi meg en 40 år gammel mann i Dieselbukse fremfor en 20-åring i chinos any day!! Amen! Jeg kunne nå holdt et lenger foredrag om tennissokker, sokker og sandaler. skjorts og seilersko eller mokkasiner, pub til pub sko generelt, etc. Men jeg skal la det være. En god del kvinner og menn i "voksen" alder (langt flere menn enn kvinner) kunne hatt godt av å 1) si adjø til sin faste frisør og finne en 30 år yngre til å klippe håret 2) våget seg utenfor skobutikken i gågaten som selger de samme skoene som da de var barn 3) latt en god venninne eller en ekspeditør hjelpe de med å finne en moderne bukse som passer for voksne menn 4) parkere arbeidsskjorten i flanell for godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 26. juni 2009 #14 Del Skrevet 26. juni 2009 En god del kvinner og menn i "voksen" alder (langt flere menn enn kvinner) kunne hatt godt av å 1) si adjø til sin faste frisør og finne en 30 år yngre til å klippe håret 2) våget seg utenfor skobutikken i gågaten som selger de samme skoene som da de var barn 3) latt en god venninne eller en ekspeditør hjelpe de med å finne en moderne bukse som passer for voksne menn 4) parkere arbeidsskjorten i flanell for godt Bøyer meg i støvet, Blondie65..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. juni 2009 #15 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg synes Petter Stordalen har kul klesstil. Kult med men som kler seg moderne, jeg synes ikke det ser fjortis ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #16 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg liker også Petter Stordalen - både klesstilen og personligheten Må innrømme at jeg fortsatt trives i slitte jeans og converse sko selv om jeg har passert 40 år. Bruker stort sett samme klær som jentene mine som er i slutten av tenårene. Har fortsatt langt hår også Har ikke forandret meg så mye siden jeg var 18. Forstår ikke hvorfor man skal forandre klesstil bare fordi man passerer 38. Utelukker ikke at jeg har samme stil når jeg blir 60. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hardingen xD Skrevet 27. juni 2009 #17 Del Skrevet 27. juni 2009 synes alle kan få gå i det de vil jeg : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #18 Del Skrevet 29. juni 2009 Herregud, er det rart folk blir utrygge og får dårlig selvtillit - når man absolutt skal mene noe og bry seg med alt mulig??! Skal alle være like? Skal det gå et skille på si 37 år på hvordan man bør kle seg? Dette synes jeg er håpløst og gjør så jeg gruer meg til å bli eldre. Hva med litt toleranse og fleksibilitet i vår a4 måte å tenke på?? Det er jo krydder i hverdagen med folk som er seg selv, dvs forskjellige!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 30. juni 2009 #19 Del Skrevet 30. juni 2009 Herregud, er det rart folk blir utrygge og får dårlig selvtillit - når man absolutt skal mene noe og bry seg med alt mulig??! Skal alle være like? Skal det gå et skille på si 37 år på hvordan man bør kle seg? Dette synes jeg er håpløst og gjør så jeg gruer meg til å bli eldre. Hva med litt toleranse og fleksibilitet i vår a4 måte å tenke på?? Det er jo krydder i hverdagen med folk som er seg selv, dvs forskjellige!! Denne støtter jeg helt og holdent! Det er så trist at man på liv og død må skyve mennesker og aldersgrupper inn i båser. Ingen avvik tolereres liksom. Man har sin smak og sin stil, og den får alle se til å holde seg til! Samtidig vil man egentlig helst ha den for seg selv slik at den ikke blir mainstream. Har aldri skjønt det der. De må da være fullt mulig å ha sitt syn på hva man liker og ikke liker uten å nedvurdere andres smak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå