Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Circus
Skrevet

Hei alle sammen, har snakket med noen på forumet hos libresse.no om netopp dette emnet.

Jeg er 15år og har innsett at jeg er bifil, men aner ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg stå frem og si det som det er, isåfall til hvem og hvordan, hva skal man si? Det er ikke noe gøy å tenke på at jeg flytter til en helt fremmed plass og så kanskje blir de å snakke stygt om meg eller til meg om akkruat dette.. Som feks. å kalle meg guttejenta eller noe sånt, siden jeg liker begge kjønn (som i forhold). Ingen vet det foreløbig, håper noen her kan hjelpe meg.. :-/

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxtor
Skrevet

Sto fram som bifil når jeg var 14 ellerno. Hadde ingenting å si fra eller til. Ingen hetsing, ingen sure miner.

Hva har de med hvem jeg forelsker meg i uansett.

Gjest Gjest_81
Skrevet

Hei:)Er selv ei bifil jente, og har vært i et forhold med typen min i ti år til høsten. Mitt inntrykk er at det er mye mer akseptert å være bifil jente, enn bifil gutt. Merkelig, men "sant". Synes ikke det er noe å skamme seg over, men jeg vet jo fra erfaring at det føles intenst personlig. Å fortelle det betyr liksom å si "jeg har veldig lyst til å ha sex med ei jente også" og det føles vel litt vel personllig. Det ville liksom aldri falle seg naturlig å "fortelle folk" at man har lyst til å ha sex med en gutt snart.

Personlig har jeg ikke møtt noen negative responser fra omgivelsene mine. For meg føltes det naturlig å fortelle det til de nærmeste venner og familie, fordi det er en stor del av meg. Spesielt siden jeg var/ er i et forhold når jeg for alvor skjønte at jeg var bifil. Må si at jeg misunner deg litt som kan prøve det ordentlig ut, selv om jeg vet at jeg er sammen med han jeg vil dele livet mitt med:)

Kanskje lodde stemninga først med nye folk om hva de synes om lesbiske/bifile?Mange gutter som tenner på to jenter sammen, så ser ikke for meg at de skal synes det er ekkelt. Det er handlingene til folk som oppfattes som ubehagelige, ikke hvem de er...

Kos deg:)

Skrevet

du trenger ikke å stå frem med noe som helst om du ikke ønsker, jeg som er heterofil gjør jo ikke det:=)

det kan jo hende du har behov for å fortelle noen nærme venner etterhvert, men jeg tenker at du selv må føle deg frem på når du har lyst og behov for å fortelle det.

det er jo faktisk ingen andre enn deg selv som egenltig har noe med dette å gjøre.

har et par bifile/biseksuelle venner, og det er ikke et samtaleemne for si det sånn. de forteller om de de er forelsket i, og hvordan disse forholdene er, og vi snakker ingenting om at det er av det motsatte eller samme kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...