Gjest Nefer Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Har stort sett ikke noe problem med å holde meg unna godteri. Etter at jeg snudde om på kostholdet i fjor, får jeg rett og slett ikke søtsug lengre. Men har merket at når jeg faktisk spiser godteri, blir jeg kvalm og dårlig av bare litt. Før kunne jeg spise en bærepose full omtrent før jeg merket noe. Flere som har det sånn?
babord Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har hatt det sånn før når jeg har hatt veldig sunne perioder og så spist en burger eller noe snop... Får mageknip og blir kvalm. Men det er bare hvis jeg har spist veldig sunt og fettfattig, ikke hvis jeg bare slutter å spise godis..
Gjest hyppig gjest Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Hei ! Jeg har nesten ikke spist sjokolade eller godteri på flere år. Spiser også sundt. Jeg synes godis blir altfor søtt og smaker ikke godt lenger. Kan spise litt sjokolade ved siden av kaffe, men det er ikke store biten. Hamburger og annet junk mat blir jeg skikkelig kvalm og uvel av og det frister ikke å spise heller. Synes ikke det er så vanskelig å spise sundt når jeg har vennet kroppet til det. Merker at smaksløkene og kroppen generelt setter stor pris på/fungerer best med "ordentlig" mat. Og det er så mye mat man kan spise som er både sund og god. Kommer an på hva slags smaker man er vant til tror jeg.
Eve Luna Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Jeg merker det også. Hvis det har gått en stund uten sjokolade og annet godteri, så blir jeg litt uggen i magen når jeg smaker på det igjen.
Gjest harret Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 her og. levde på en ganske begrenset diett en periode pga allergitesting/fordøyelsesplager++(veldig lite fett, ikke gluten eller melkeprodukter). spiste godteri i helgene, men det ble bare noen få biter før jeg ble forsynt. før kunne jeg hive i meg mye mer sjokolade/chips o.l. det som er kjedelig med det er at man ikke kan forsyne seg vanlig når man får servert kake o.l andre steder, fordi man får nærmest "sukkersjokk". men nå som jeg har introdusert litt mer av enkelte matvarer, og har tilvent meg å spise litt større porsjoner så klarer jeg det bedre. er jo greit å kunne kose seg litt og avogtil når noen serverer noe godt :=)
Chanel.No5 Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 er jo greit å kunne kose seg litt og avogtil når noen serverer noe godt :=) Akkurat
buttergirl Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Har merket dette jeg også, på det meste av "usunn" mat. Går som regel greit med skumgummigodteri i begrensede mengder
Gjest Shelob Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Ja, jeg spiser sjelden store mengder, og blir uvel og uggen i magen etter maks 8-10 smågodter. Før kunne jeg lett spise hele den smågodtposen jeg hadde kjøpt
Chanel.No5 Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 Spiser selv masse Candy King smågodt fredager og lørdager om jeg er hjemme og før ble det mye smågodt i form av søtt og surt, men nå fyller jeg opp med mest sjoklade og da blir jeg mye mindre uggen. Sjokolade fungerer da mye bedre for min mage enn alt det syntetiske smågodtet..
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 26. juni 2009 #10 Skrevet 26. juni 2009 Har stort sett ikke noe problem med å holde meg unna godteri. Etter at jeg snudde om på kostholdet i fjor, får jeg rett og slett ikke søtsug lengre. Men har merket at når jeg faktisk spiser godteri, blir jeg kvalm og dårlig av bare litt. Før kunne jeg spise en bærepose full omtrent før jeg merket noe. Flere som har det sånn? Ble litt nysgjerrig jeg nå - hva slags kosthold hadde du lagt om til? Jeg vil også gjerne bli kvitt søtsuget og komme dit at godteri ikke smaker godt.....
Gjest Nefer Skrevet 26. juni 2009 #11 Skrevet 26. juni 2009 Ble litt nysgjerrig jeg nå - hva slags kosthold hadde du lagt om til? Jeg vil også gjerne bli kvitt søtsuget og komme dit at godteri ikke smaker godt..... Gikk over på å spise sunt; mye grønt, havregrøt/knekkebrød, rent kjøtt av kylling/kalkun, og kutte ut godteri i hverdagen. Spiser aldri typisk fast food mat. Da lager jeg heller burgere selv fra bunn av med kyllingkjøttdeig + salat og ei skive grovt brød. Det hjalp også veldig å finne ut hvor mye kcal godteri/kaker inneholder generelt, for da holder jeg meg glatt unna. Mister rett og slett lysten på å spise noe når jeg får vite hvor mye kcal det er i det (+ fett/karbs). Får jeg noen gang lyst på noe søtt, holder det lenge med en tyggis
Kenneth199 Skrevet 28. juni 2009 #12 Skrevet 28. juni 2009 Jeg klarer ikke å drikke brus! Har holdt meg unna brus i 2-3 år. Drakk/smakte nylig et glass med cola, måtte tømme det ut. Kullsyre er vemmelig, vann og melk er tingen
aline Skrevet 28. juni 2009 #13 Skrevet 28. juni 2009 Hamburger og annet junk mat blir jeg skikkelig kvalm og uvel av og det frister ikke å spise heller. sånn har jeg det og, bare det å ta seg en pølse i brød gjør at magen slår seg helt vrang. Blir både kvalm og uvel, og kan faktisk kaste opp, av junkfood... så det frister ikke å spise. Heldigvis har jeg aldri vært særlig fan av det. sjokolade derimot, jeg merker som andre her at når jeg spiser sunt, trenger jeg mindre snop når jeg først koser emg, og jeg kan også finne på å bli litt dårlig i magen av godt når jeg har holdt meg unna en stund. Og jo mindre sukker, jo bedre har jeg det, når jeg så får sukker, blir jeg nesten litt dårlig.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #14 Skrevet 1. juli 2009 Jeg blir ikke direkte dårlig av junk, men det smaker aldri så godt som det jeg forestiller meg at det skal. Jeg har aldri vært en godte-gris og sukker-brus har jeg aldri likt (har null hull ), men da jeg var yngre var jeg veldig glad i potetgull. Nå som jeg har kuttet ut potetgullet nesten helt, syns jeg ikke det er noe særlig godt lenger og jeg blir litt småkvalm dersom det er andre smaker en salt (liker ikke msg og denslags). Etter at jeg begynte å lage min egen mat og ble bevisst på hva jeg putter i den så regagerer jeg mest på mat med mye smaksforsterkere, spesielt grillkrydder er fælt. Da spiser jeg heller noe med mye sukker og fett, men uten tilsatt natriumglutamat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå