Gjest Birdmaiden Skrevet 25. juni 2009 #1 Del Skrevet 25. juni 2009 Visste du at det finnes ca 4000 arter kakerlakk, men bare 30 av de artene er skadedyr? Disse er ikke skadedyr http://www.angelfire.com/oh2/Roaches/. Er folk flest klar over at de fleste kakerlakker ikke er skadedyr og lever ute i naturen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 25. juni 2009 #2 Del Skrevet 25. juni 2009 De har kanskje fått et dårlig rykte ja? Jeg syns nå disse dyrene er så ekle. Har hørt utrolig mange rare historier om dem. Alt fra at hvis man dreper dem, så vil kakerlakken utskille en lukt slik at andre kakerlakker tiltrekkes av det. Og for èn kakerlakk kan man regne med at det finnes 20 stk rundt i "området". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Birdmaiden Skrevet 25. juni 2009 #3 Del Skrevet 25. juni 2009 De har kanskje fått et dårlig rykte ja? Jeg syns nå disse dyrene er så ekle. Har hørt utrolig mange rare historier om dem. Alt fra at hvis man dreper dem, så vil kakerlakken utskille en lukt slik at andre kakerlakker tiltrekkes av det. Og for èn kakerlakk kan man regne med at det finnes 20 stk rundt i "området". Tror de fleste utsagnene dreier seg om pestkakerlakkene. Tror ikke natur-kakerlakkene er like uhygieniske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 25. juni 2009 #4 Del Skrevet 25. juni 2009 Godt mulig. Jeg kjenner lite til de forskjellige typene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheenaca Skrevet 25. juni 2009 #5 Del Skrevet 25. juni 2009 Nei, jeg tror de fleste tenker skadedyr og "Æsj" når de hører om kakerlakker. Personlig har jeg ingenting imot dem. Vi ser av og til kakerlakker der vi pleier å feriere. Det hender en liten stakkar forviller seg inn i blokka eller leiligheta, og springer rundt i ren panikk for å prøve å komme seg vekk fra oss mennesker. De kan jo komme inn via sluk, så sånnsett er de kanskje litt ekle. Men om de dør i gangene i blokka, så kommer det ikke en eneste annen kakerlakk, derimot blir blokka invadert av maur som kommer spurtende så snart de merker antydning til mat. Kakerlakker er alltid å foretrekke fremfor maur! Dessuten bærer kakerlakkmødrene ungene sine på ryggen, har jeg hørt. Jeg synes faktisk det er litt trist å tenke på at om man dreper en kakerlakk, så kan det hende man har drept en hel familie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 25. juni 2009 #6 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg tenker fysj og æsj, og skadedyr man aldri blir kvitt. Det sies at ved et atomangrep, er kakkerlakker det eneste vesenet som vil overleve! Hadde jeg fått noe slik i huset, hadde jeg friket fullstendig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 25. juni 2009 #7 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg hadde kakerlakker i studentboligen min i Bergen. Jeg takker de i dag, da jeg ikke lenger er redd edderkopper. Hver gang jeg så en edderkopp, var jeg bare glad det ikke var en kakerlakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
€l€ktra Skrevet 25. juni 2009 #8 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg har ikke noe spesielt forhold til kakerlakker, jeg vet om mye annet som er mye eklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #9 Del Skrevet 25. juni 2009 hva tenker du på når du hører ordet kakerlakk?Gamle slitte lavblokker/bygårder stappfulle av "nye landsmenn". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 26. juni 2009 #10 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Kakkerlakker er mesteroverlevere. De tåler nesten hva det skal være. De tåler store konsentrasjoner av gift, det tåler massive strålingsdoser, og de kan leve uten hode i et par dager. Ikke rare livet, men de legger seg altså ikke ned og dør bare fordi om noen biter hodet av dem. De lever av nesten hva som helst, og når det blir lite mat, så spiser de hverandre. Hvis mattilgangen ordner seg før det bare er individer av et kjønn igjen, så overlever kolonien. Evt dersom de har lagt noen egg just in case. Insektene kom først, og kakkerlakkene kommer til å være her helt til lyset slukkes. Men jeg må innrømme at jeg LIKER dem ikke. Endret 27. juni 2009 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 26. juni 2009 #11 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg tenker "papa Roach" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juni 2009 #12 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg syns nå disse dyrene er så ekle. Har hørt utrolig mange rare historier om dem. Alt fra at hvis man dreper dem, så vil kakerlakken utskille en lukt slik at andre kakerlakker tiltrekkes av det. Og for èn kakerlakk kan man regne med at det finnes 20 stk rundt i "området". Æsj. Hjelpes. Jeg skal snart på ferie og hadde glemt kakkerlakkene....håper det ikke er noen der jeg skal. Kakkerlakker og insekter er bare helt æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. juni 2009 #13 Del Skrevet 27. juni 2009 Dessuten bærer kakerlakkmødrene ungene sine på ryggen, har jeg hørt. Jeg synes faktisk det er litt trist å tenke på at om man dreper en kakerlakk, så kan det hende man har drept en hel familie... Det synes jeg i grunn er ganske hyggelig å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 27. juni 2009 #14 Del Skrevet 27. juni 2009 Kanskje man kan lære noe av dyr som er så hardføre som kakerlakkene er. F.eks dette med toleransen deres for stråling. De tåler som sagt mye, og det kan f.eks bety at de har spesielle mekanismer for å reparere skadet DNA. Andre dyr har også spesielle mekanismer og tilpasninger. Krokodiller kan f.eks ikke få infeksjoner. De har et eller annet i blodet som gjør at mikroorganismer ikke får fotfeste, ikke engang i åpne sår. Man kan se krokodiller som har mistet kroppsdeler i kamp med andre krokodiller (f.eks en fot), men som ikke har fått noen infeksjoner, selv om de har svømt med digre sår i gjørmete vann. Et menneske ville fått blodforgiftning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fun Light Skrevet 27. juni 2009 #15 Del Skrevet 27. juni 2009 Kakkerlakker får meg til å tenke på syden...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 1. juli 2009 #16 Del Skrevet 1. juli 2009 Æsj. Hjelpes. Jeg skal snart på ferie og hadde glemt kakkerlakkene....håper det ikke er noen der jeg skal. Kakkerlakker og insekter er bare helt æsj. Haha, vel, ikke tro på det. Sikkert bare myter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. juli 2009 #17 Del Skrevet 6. juli 2009 Visste du at det finnes ca 4000 arter kakerlakk, men bare 30 av de artene er skadedyr? Disse er ikke skadedyr http://www.angelfire.com/oh2/Roaches/. Er folk flest klar over at de fleste kakerlakker ikke er skadedyr og lever ute i naturen? Skadedyr eller ei, de er uansett ekle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yggdrasil Skrevet 9. juli 2009 #18 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg tenker vel bare takk til høyere makter for at det ikke fins noen der jeg bor!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #19 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg grøsser og tenker på studietiden i Russland i ei rønne av en studenthybelblokk som sydet av kakerlakker. De hadde dannet et reir bak det innbygde klesskapet, og de piplet fram uansett hva jeg gjorde. Det var forferdelig. Jeg måtte ha senga stående ut fra veggen slik at de ikke kunne hoppe ned på meg fra veggene mens jeg sov, og rundt hver sengefot hadde jeg tegnet tykke sirkler på gulvet med et slags anti-kakerlakk-kritt slik at de ikke skulle klatre opp på den måten. Før jeg skulle på do, skrudde jeg på lyset på toalettet først uten å åpne døra, og banket litt i døra, slik at de skulle rekke å løpe og gjemme seg før jeg kom inn. Jeg visste jo at de var der, men ville helst slippe å se dem. Kunne skrevet en bok om de fæle opplevelsene jeg har med kakerlakker... (grøss) sjeleglad for at vi ikke har mange av dem her i landet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå