Gjest Maxina Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Søsteren til samboeren min skal gifte seg i helga. Til anledningen har jeg bestilt en turkis kjole. Kan ses her: http://www.vareshop.no/butikk/?bid=83 bilde nr 9 når du scroller nedover. Denne er svart , men ved å trykke på bildet og pil til høyre ser man den i turkis. Den opprinnelige ideen er at min kjære har turkis skjorte for anledningen og at han har et intenst ønske om at vi skal matche (dette er ikke jeg videre opptatt av). Kjolen passer perfekt, men jeg føler meg litt ille til mote over at den er turkis. Er ikke det brudepike og forlover farge? Tar jeg for stor plass med denne kjolen? Jeg er rett og slett redd for at andre skal tro at jeg forsøker å stjele plassen til bruden, og det er jo overhode ikke meningen. I tillegg er den laaaaaang bak, så ca 20 cm av den er i bakken bak. dette og gjør at jeg føler ubehag. Hva mener dere? Utrolig takknemmelig for alle svar.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Jeg får ikke opp bildet av kjolen din og vet derfor ikke hvordan den ser ut. Turkis er en fin sommerfarge som passer godt i bryllup. Ser ingen problemer med det. Det er morsomt hvis du og samboeren matcher i fargene Jeg er litt mer skeptisk til slepet du nevner, det blir kanskje litt mye? Det kommer ann på resten av kjolen og på kleskoden, kjolen høres litt galla ut siden den har slep..
Gjest Maxina Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Jeg får ikke opp bildet av kjolen din og vet derfor ikke hvordan den ser ut. Turkis er en fin sommerfarge som passer godt i bryllup. Ser ingen problemer med det. Det er morsomt hvis du og samboeren matcher i fargene Jeg er litt mer skeptisk til slepet du nevner, det blir kanskje litt mye? Det kommer ann på resten av kjolen og på kleskoden, kjolen høres litt galla ut siden den har slep.. Gå inn på "aftenkjoler" i venstre marg, så at linken ikke ble lagt rett. Kjole nr 9 når du går inn der Kjolen er lengre bak enn foran av en eller annen grunn. Du kan jo se på den nå, og ta ei ny vurdering
lilleGrethe Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Er det denne du mener? http://www.vareshop.no/butikk/product_bild...d=83&view=2 Jeg synes ikke det er noe i veien for at du skal bruke turkis. Men personlig synes jeg det er upraktisk å ha en så lang kjole at den går i bakken. Er du sikker på at det er meningen at den skal ha "slep"? Hvis den er så lang på deg er det kanskje lurt å ha ekstra høye hæler?
Gjest Badabing Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har brukt turkis i bryllup selv, og det er helt lov. Svart, hvitt og rødt er ikke veldig poppis, men turkis kan du trygt bruke. Jeg er mer skeptisk til matchingen deres..
Gjest Maxina Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 Er det denne du mener? http://www.vareshop.no/butikk/product_bild...d=83&view=2 Jeg synes ikke det er noe i veien for at du skal bruke turkis. Men personlig synes jeg det er upraktisk å ha en så lang kjole at den går i bakken. Er du sikker på at det er meningen at den skal ha "slep"? Hvis den er så lang på deg er det kanskje lurt å ha ekstra høye hæler? Ja, den er det! Har tenkt litt på noen løsninger der, eventuelt sette en klype på siden... Har høye hæler, så den kommer seg litt på det, men den sleper fortsatt i bakken... Synes det ser slik ut på bildet, og det er en medium størrelse. Jeg er 166 på strømpelesten, med skoene ca 173.
Gjest Maxina Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har brukt turkis i bryllup selv, og det er helt lov. Svart, hvitt og rødt er ikke veldig poppis, men turkis kan du trygt bruke. Jeg er mer skeptisk til matchingen deres.. Hehe...den er jeg skeptisk til selv Men ettersom det er hans søster, og hun er like opptatt av det, bøyer jeg meg i støvet
Minttu Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 den kjolen var fin og å matche er jo bare gøy ^^
Gjest strykebrett Skrevet 25. juni 2009 #10 Skrevet 25. juni 2009 Syns klype var en kjempegod ide. Ettter hva jeg har lært er det bare bruden som skal ha fotsid kjole (dvs helt ned til bakken). De andre damene kan ha lang (til anklene) eller kortere alt etter hva dresscoden er. Det virker ikke som det er så veldig mange som bryr seg om disse tradisjonene lengre så jeg vet ikke om det er noen som kommer til å reagere på lengden på kjolen din. Syns den var veldig fin i alle fall, fargen var det absolutt ingentng i veien med
Gjest Miley Skrevet 25. juni 2009 #11 Skrevet 25. juni 2009 Om du er usikker på lengden så går det jo an å legg den opp slik at den blir uten slep?
***Love*** Skrevet 25. juni 2009 #12 Skrevet 25. juni 2009 Om du er usikker på lengden så går det jo an å legg den opp slik at den blir uten slep? Det var en veldig fin kjole.. Æ villa ha gått med den ja!
krillan Skrevet 25. juni 2009 #13 Skrevet 25. juni 2009 Nydelig kjole , og jeg synes i fargen er kjempe fin og gjør ikke noe å gå med i et bryllup. personlig synes mine gjester kan gå med hva de vil, men jeg tror nok at noen kanskje vil tenke litt på slepet. Om du ikke vil ha det sy den opp eller kjøp et smykke som du kan bruke til å heise kjolen litt opp. Tenker du blir nydelig i kjolen, men om ikke du vil gå med den fargen eller kjolen synes jeg ikke du skal. Bestem selv og føl deg vell og ha en fin feiring av bryllupet
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #14 Skrevet 25. juni 2009 Jeg er gjest fra første svaret. Jeg fikk opp bildet av kjolen nå og synes den var nydelig. Hvis du får ordnet slik at du ikke har slap synes jeg absolutt du kan bruke den. Jeg har aldri hørt regelen om at gjester ikke skal ha fotside kjoler. Tror ikke du vil få reaksjoner på det. Er det pent nok med turkis skjorte til dress? Jeg synes det er penest med hvit. Dere kan matche med turkis slips, da blir det ikke like voldsomt
Jade Skrevet 25. juni 2009 #15 Skrevet 25. juni 2009 Har aldri hørt om at man ikke kan gå i turkis eller lang kjole. Hadde ikke reagert om noen kom i mitt bryllup slik. Ikke annet enn at jeg hadde tenkt at det var en pen kjole, og at det var stilig at dere matchet.
Gjest Gjest_Lilja_* Skrevet 25. juni 2009 #16 Skrevet 25. juni 2009 Kjempefin kjole! Jeg skal gifte meg om to uker(!), og håper virkelig alle drar fram finstasen. Hvilken anledning er vel bedre Bruk den! (Forøvrig enig i at det blir stiligere med et turkis slips til din kjære...) Et lite parantes til; heeerlig å lese en tråd blottet for negative, sure oppgulp til svar. Parantes slutt.
Bahia Skrevet 25. juni 2009 #17 Skrevet 25. juni 2009 Nydelig kjole som du absolutt kan gå med Kommer noen av gjestene i vårt bryllup i denne kjolen, hadde jeg syns det var supert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå