Gå til innhold

Gressklipping ved utleie av hytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal leie ut hytta vår i sommer i tre uker, og hytta har ganske stor hage. Gresset må klippes minst annenhver uke, helst oftere. Jeg har aldri leid ut før, og er veldig usikker på om det er greit å be leietakerne klippe gresset eller om vi bør leie inn noen til å gjøre dette? Noen her som har erfaring med utleie eller selv har leid en hytte med hage over flere uker som kan si hva som er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lenemor_*
Skrevet

-Jeg har akkurat leid ut hytta mi jeg også.

Jeg var heldig og fikk tak i en mann som bor på samme sted som hytta er og som driver et firma som tar seg av hytteservice. Han skal oppbevare nøkkelen for meg og diverse.

Det første han spurte om, var om han skulle klippe plenen. Siden jeg ikke har plen, så var ikke det aktuelt, da. Men han skal gjøre andre praktiske ting for meg. For en rimelig sum.

Men hvis du bor i nærheten av hytta så er det vel naturlig at hytteeier gjør det selv, eller hvis du bor på en annen kant av landet, så får du en "hytteservicemann" til å gjøre det for deg. Søk på nettet. Jeg brukte lang tid og tok mange telefoner før jeg traff riktig person for min hytte.

Tror neppe folk er innstilt på å klippe en stor hage når de skal ha ferie. :)

Skrevet

Nei, du har nok rett :fnise:

Har nå avtalt med nabogutten at han skal komme hit hver uke og klippe. Hadde vært kjekt med en "hytteservicemann" ja, har prøvd å søke litt rundt, men ikke funnet noe som virker noe særlig. Hytta di ligger ikke tilfeldigvis i nærheten av Tvedestrand vel..?

Gjest Gjest_lenemor_*
Skrevet

Nei, min hytte ligger på Sør-Vestlandet, ikke så langt fra Mandal.

Godt å høre at du har fått en ungdom til å klippe da. Jeg skulle til å foreslå at det må jo være en fin liten sommerjobb for en sprek ungdom/student e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...