Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så rent sjelden er innleggene på denne siden til å grine av. Spesielt jenter i sine beste år kaster dem bort på å prøve å bekjempe sin egen biologiske natur, dvs. se ut som prepubertale småjenter.

Så er det noen som virkelig trenger å gå ned i vekt, men som diller med all verdens idiotiske dietter og tror de kan punktslanke kroppen med styrketrening.

Jeg har et mye bedre opplegg som garantert virker:

Sykle minst 300 km i uka, inkludert minst 1000 høydemeter. Ha vann på sykkelflasken på disse turene og bananer som niste.

Om du propper deg med smultfett til den store gullmedalje til måltidene vil nok selv ikke dette kunne holde deg slank, men så sant du spiser noenlunde normal mat til hverdags kan du skeie ut ganske kraftig i helgene og fremdeles holde en pen vekt.

Det vil nok ta litt tid å komme i form til å orke å sykle så langt, men ikke så lang tid som mange sikkert tror.

Særlig nå som det er så deilig vær er sykling den beste form for trening jeg kan tenke meg. Man får jo en del lufting selv om det er vindstille, fordi man alltid er i bevegelse. Med jogging blir det ikke på langt nær så mye bevegelse i forhold til lufta, så med slikt vær som det er nå blir det i overkant varmt.

Etter jobb i dag skal jeg ut og sykle 11 mil, minst!

Videoannonse
Annonse
Gjest KateW
Skrevet

Eller, å finne en egen måte å leve livet på som passer til personlighet, tempo og trivsel, og ikke legge seg ned og tro man kommer til å dø dersom man ikke veier like mye som 35 åring, som det man gjorde da man var 18...

Skrevet

Enig med TS, men jeg tror det er like viktig å finne en idrett man trives med som man kan holde på med.

Selv elsker jeg å sykle, men hater å jogge. For de det er omvendt for vil jeg si det er bedre en å ligge på sofaen ;)

Men ja, da går det fint å skeie ut i helgene :D

Skrevet

No pain, no gain. Altså no pain, no no gain :P Eller hva det blir...

Man må bevege seg for å få av energien. Det er egentlig veldig enkelt. Men likevel så uendelig vanskelig.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Vi er alle forskjellige og drives alle av ulike ting. Man bruker så klart ikke uken til å sykle hvis man hater det, liker du å løpe så løp. Det eneste viktige er å huske på at "there is nothing like a free lunch"! Det er det nok dessverre mange her inne som ikke skjønner. Forandringer krever innsats!

Skrevet
Ikke så rent sjelden er innleggene på denne siden til å grine av. Spesielt jenter i sine beste år kaster dem bort på å prøve å bekjempe sin egen biologiske natur, dvs. se ut som prepubertale småjenter.

Så er det noen som virkelig trenger å gå ned i vekt, men som diller med all verdens idiotiske dietter og tror de kan punktslanke kroppen med styrketrening.

Jeg har et mye bedre opplegg som garantert virker:

Sykle minst 300 km i uka, inkludert minst 1000 høydemeter. Ha vann på sykkelflasken på disse turene og bananer som niste.

Om du propper deg med smultfett til den store gullmedalje til måltidene vil nok selv ikke dette kunne holde deg slank, men så sant du spiser noenlunde normal mat til hverdags kan du skeie ut ganske kraftig i helgene og fremdeles holde en pen vekt.

Det vil nok ta litt tid å komme i form til å orke å sykle så langt, men ikke så lang tid som mange sikkert tror.

Særlig nå som det er så deilig vær er sykling den beste form for trening jeg kan tenke meg. Man får jo en del lufting selv om det er vindstille, fordi man alltid er i bevegelse. Med jogging blir det ikke på langt nær så mye bevegelse i forhold til lufta, så med slikt vær som det er nå blir det i overkant varmt.

Etter jobb i dag skal jeg ut og sykle 11 mil, minst!

Personlig så elsker jeg å løfte skrot og jeg elsker lange fotturer i fjellet på sommeren.

Jeg ligger over grensen til overvektig på BMI skalaen, heldigvis er det stort sett snakk om muskelmasse (noe fettmasse såklart), så lenge jeg orker å traske 1-3 mil hver dag med 25-30kg sekk og NYTE det 4-5 dager i strekk så er det ikke for galt :)

Skrevet

Det mest fornuftige innlegget på lenge!!!!!

Trening er nøkkelen til en sunn kropp!

Kan være tynn som ei sild og ha verdens tetteste blodårer...

Så man kommer ikke utenom å røre på seg- uansett om det kommer en vidunderslankepille!

Skrevet (endret)
Det mest fornuftige innlegget på lenge!!!!!

Trening er nøkkelen til en sunn kropp!

Kan være tynn som ei sild og ha verdens tetteste blodårer...

Så man kommer ikke utenom å røre på seg- uansett om det kommer en vidunderslankepille!

Likte setningen.

Enig her, leser om så mange som angrer på ett dags matinntak og straffer seg selv med mye mindre mat de neste dagene for å veie opp. Mye sunnere å heller legge inn en ekstra treningsøkt eller to for å kompansere om samvittigheten svir, mat skal en ha og fysisk akivitet er sunt for kropp og sjel..

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...