Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en blå sommerkjole, men klarer ikke finne ut hva slags farge jeg skal ha på sko og veske! Kjolen har en veldig klar og sterk blåfarge, i nyansen kongeblå/kornblå og er litt romantisk/feminin i fasongen og snittet.

Står bom fast så håper noen kan hjelpe meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sølv er lekkert til blått. Svart passer også bra.

Skrevet

Sølv kan kanskje funke ja :)

Lurer på om sort kan bli litt for mørkt sammen med den dype blåfargen :klø:

Skrevet

Gult er kult! Spesiellt til blått, og da blir det litt edgy:)

Skrevet

Jeg tror hvitt kan funke også, synes bare det er vanskelig å finne fine hvite sko/sandaler. Men jeg har troen på hvit og sølv så langt.

Gult blir nok litt i overkant til kjolen tror jeg.. tror jeg må ha noe mer nøytralt da kjolen har mange detaljer! :)

takker for alle tips så langt :)

Gjest Gjest
Skrevet

En slik kongeblå farge kan jo faktiskt være lekkert sammen med rødt også. Ellers var sølv det første jeg tenkte på.

Gjest Gjest
Skrevet

Grønt. Det er veldig fint til blått. :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Gull eller sølv, avhengig av hvilken av fargene du kler best. :)

Hvis du ikke kler sølv så er det ikke lurt å ha det som tilbehør uansett, det samme gjelder gull.

Skrevet

Nå ser jeg at du ikke vil ha gult, og kanskje da ikke rødt heller? Svart, som du nevner, syns jeg blir litt lite sommerlig, siden du nevner at det er en sommerkjole. Jeg ville nok selv ha gått for hvitt, men da ikke nødvendigvis både hvit veske og sko (selv om jeg syns veske og sko i samme farge er bedre når det er en nøytral farge enn når det er en fargesterk en, fordi det da ikke ser fullt så åpenbart "matchete" ut). Syns f.eks. godt man kan ha hvit veske og en annen farge på sko - f.eks. sølv, gull, beige, grått eller noe mer fargerikt.

Gjest Catwoman
Skrevet

Hvitt er penest synes jeg. Dyp, klar blå og hvitt er kjempefint sammen. :)

Gult må du ikke finne på å ha til blått.... da ser du ut som det svenske flagget. :fnise:

Skrevet
Hvitt er penest synes jeg. Dyp, klar blå og hvitt er kjempefint sammen. :)

Gult må du ikke finne på å ha til blått.... da ser du ut som det svenske flagget. :fnise:

Alt med måte. Jeg syns fint man kan ha gule sko til blått uten å se ut som et flagg. Hvis man derimot kjører på med gul veske og gult sjal i tillegg, blir det for mye.

Men jeg er enig i at hvitt er veldig fint til kongeblått.

Skrevet

Jeg er glad i fargekombinasjoner, men føler kjolen er veldig blå og gjør mye ut av seg, så tror det kan bli litt heftig å dra inn flere farger til kjolen, det må i såfall gjenspeiles i små detaljer som armbånd :)

Jeg ville nok valgt hvitt, men finner ingen fine vesker eller sko, så det heller mot sølv, gull eller rett og slett sko eller veske som er skinnfarget da det er rimelig nøytralt.

:)

Skrevet

Jeg har også nettopp kjøpt en dyp blå (lurer på om det er den fargen som kalles safirblå, den er iallfall nydelig) sommerkjole som er ganske feminin i snittet, og synes det funket greit med sorte ballerinasko og sort veske til, men det er sant at det ikke er så sommerlig. Jeg er enig med de som skriver at hvitt eller sølv kanskje ville vært bedre.

Gjest Tigress
Skrevet

Perler og perlekvitt er fint saman med blått.

Gult er ikkje særleg heldig, synest eg, men det kan vere at blått og gult er liksom den typiske fargekomboen for billig - tenk Ryanair...

Skrevet

Jeg googlet nettopp "blue dress" og fikk opp en drøss med bilder. Du kan jo ta en kikk på disse, se hva som er av tilbehør og sko? Er ofte (alltid?) proffe stylister som har en finger med i spillet når kjendiser skal kles opp.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...