Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer på å dra på cruise med barn. I våt tilfelle ganske små barn. Hvordan gjøres det rent praktisk?

Tenker hovedsaklig på middager etc.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg ikke vært på cruise med barn, men vært uten. og hva jeg husker så hadde folk med seg små barn til middagen. Kommer litt an på hvilke cruise-selskap du skal reise med, om det er faste tider til middag eller om det ikke er det. Og hvor lite er barnet? Sånn at det bare ammes, eller at det også skal ha middag?

Gjest Dutta
Skrevet

Har heller ikke reist på cruise med barn (eller uten for den del), men det er forskjell på cruiseselskapene og hvordan de gjør det. Da tenker jeg på både i forhold til middag og aktiviteter. Jeg har sett RCCL anbefalt for barnefamilier, vi skal reise med RCCL (uten barna, de skal være sammen med besteforeldrene) om et par uker, og kommer til å sjekke hvilke aktiviteter det er for barn der etc. Stort sett er visst personalet svært imøtekommende og gjør det de kan for å legge til rette. På RCCL er det faste bordsettinger til middag, men: man MÅ ikke spise middag i hovedrestauranter, det finnes andre muligheter, blaa en middagsbuffet.

Skrevet

Jeg har vært på cruise som ungdom, og jeg ser egentlig for meg at cruise med små barn blir mer mas enn kos. Hvordan tenker dere å gjøre det på kvelden når barnet har lagt seg for eksempel? Cruisebåtene har flere tusen mennesker om bord og jeg hadde aldri turt å etterlate barnet mitt alene i lugaren.

Gjest Gjest_Turisten_*
Skrevet

Vi har vært på cruise flere ganger med barna, de elskere det. Når barna var små benyttet vi oss av "barnavaktene" som kan bestilles på båten. Andre kvelder satt vi på verandaen vår...nøt mørket og stillheten.

Vi har stort sett hatt med oss barna til middagen. Har hatt en voksenmiddag på turen hvor barna var plassert i barneklubbene. Vi og barna gleder oss allerede til neste cruise. :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...