Gjest Kavring Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Jeg pleier å nøye meg med en "dusj" på halsen. Jeg er redd for at jeg skal lukte som om jeg har badet i parfymeflaska, men samtidig så vil jeg jo at det skal lukte litt. Så derfor er jeg litt nysgjerrig på hvor mange "dusjer" dere sprayer dere med parfymen deres? Og hvor på kroppen sprayer dere?
mee mee Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Jeg pleier å ha en på hver side av halsen, og en midt på halsen.
Gjest Grafica Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 En på hver side av halsen, av og til en på brystet, eller en på hvert håndledd.
Bloodless Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Er det en stund til jeg skal på jobb, pleier jeg å spraye en gang på halsen, og på håndleddene. Sprayer jeg meg rett før jeg skal ut, sprayer jeg ofte bare i luften, og tusler gjennom. Vil ikke lukte for mye. Men det kommer jo litt an på parfymen, om den er tung eller lett og frisk.
Guinevere Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Det avhenger av parfymen. Hvis det er en lett parfyme, sprayer jeg to ganger på halsen, én på hver side, og én gang litt ovenfor håndleddet på innsiden. Er det en tung parfyme, for eksempel Shalimar, klarer det seg med to sprayer. Jeg har også en veldig tung parfyme som jeg bare sprayer med én gang, ellers klarer jeg ikke lukten av meg selv.
Tonka Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 Det avhenger av parfymen. Hvis det er en lett parfyme, sprayer jeg to ganger på halsen, én på hver side, og én gang litt ovenfor håndleddet på innsiden. Er det en tung parfyme, for eksempel Shalimar, klarer det seg med to sprayer. Jeg har også en veldig tung parfyme som jeg bare sprayer med én gang, ellers klarer jeg ikke lukten av meg selv. Enig - kommer veldig an på parfymen. Klarer ikke lukten av mennesker som dusjer seg i parfyme, og dessuten blir man etterhvert "immun" mot sin egen parfymelukt - når man har brukt samme parfyme en stund kjenner man den ikke like godt mer. Derfor er jeg veldig forsiktig med mengden.
Gjest Raptuza Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Har ei venninne som er "flink" å spraya seg mykje sjølv med tunge parfymar...hadde besøk av henne og katten flykta.....!!
Gjest Kavring Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Har ei venninne som er "flink" å spraya seg mykje sjølv med tunge parfymar...hadde besøk av henne og katten flykta.....!! Sånt er ille! Har vært et par tilfeller på kjøpesenteret hvor parfymen henger igjen i butikken lenge etterpå. Jeg får nesten ikke puste. Derfor kom jeg til å tenke på hvor mye folk pleier å spraye seg. Men det er jo som det blir sagt ovenfor. Det kommer litt an på om parfymen er tung eller ei. Takk for svar jenter
hvitveis1 Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 En spray på hver side av halsen. Pleier å ha flere parfymer jeg veksler mellom å bruke for å unngå å bli immun. Er så kjipt å ende opp med for mye parfyme uten at jeg kjenner det selv...
Mamalama Skrevet 26. juni 2009 #10 Skrevet 26. juni 2009 En dusj på hals/bryst og en dusj på den ene underarmen litt overfor håndleddet, så gnir jeg armene mot hverandre slik at jeg får parfyme på begge. Min parfyme lukter ganske mye så dette holder til daglig. Til fest tar jeg på litt ekstra; to dusjer på hals/bryst og en i nakken i tillegg til håndledd.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #11 Skrevet 26. juni 2009 Jeg synes det høres ut som dere bader i parfyme Jeg sprayer 2-3 ganger i rommet og går gjennom dråpene. Hvis jeg skal på fest tar jeg en dusj på halsen og en på et håndledd og gnir mot den andre. Parfyme skal anes ikke luktes
Gjest Grafica Skrevet 27. juni 2009 #12 Skrevet 27. juni 2009 Jeg har en veldig lett og frisk parfyme, som beklageligvis trenger så mange dusjer for å lukte noe i det hele tatt... Fryktelig irriterende, for jeg betalte jo et par hundre kroner for den, og den forsvinner fryktelig fort... Den tunge "fest" parfymen min bruker jeg bare en dusj av foran på halsen.
*Numi* Skrevet 27. juni 2009 #13 Skrevet 27. juni 2009 (endret) Jeg bruker Christian Dior sin J'Adore uten alkohol, så den sitter ikke like godt/lenge som alkoholparfymer (men er flott om sommeren, slik at man slipper å frykte pigmentflekker ) så jeg pleier å spraye meg to ganger på hver side av halsen og en på brystet, av og til i håret, om jeg finner det for godt. Endret 27. juni 2009 av *Numi*
Gjest Maxtor Skrevet 27. juni 2009 #14 Skrevet 27. juni 2009 Holder flaska langt unna, får bare litt på. Syns det holder. Håndterer ikke folk som bruker så mye parfyme at den henger i rommet lenge etter personen er borte.
GodsChild Skrevet 27. juni 2009 #15 Skrevet 27. juni 2009 En gang i nakken og en sjelden gang en gang paa brystet.
Gjest lille_kvinne Skrevet 27. juni 2009 #16 Skrevet 27. juni 2009 Jeg bruker parfyme veldig sjeldent. Kun når jeg skal gjøre noe spesielt. Da er det en spray på halsen, på hånleddene, og innimellom på brystet. Det kommer helt ann på parfymen som mange sier her. Selv røyker jeg, og vet at røykelukten gjerne overgår parfymen, så jeg merker fort om jeg har sprayet for mye når jeg har nirøykt en hel kveld og kommer hjem og fortsatt luker sterk parfyme
Gjest Elfrida Skrevet 27. juni 2009 #17 Skrevet 27. juni 2009 Jeg sprayer 2-3 ganger i rommet og går gjennom dråpene.Akkurat sånn gjør jeg det og. Tror jeg så det i en episode av den amerikanske versjonen av homsepatruljen. "Spray, delay and walk away"
Ambivalent Skrevet 27. juni 2009 #18 Skrevet 27. juni 2009 Akkurat sånn gjør jeg det og. Tror jeg så det i en episode av den amerikanske versjonen av homsepatruljen. "Spray, delay and walk away" Jeg gjør det også sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå