Gjest Gjest_anita_* Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Vi går en prøverørstid i møte og vil gjerne høre hvilke klinikker dere med erfaring på dette området anbefaler. Vi bor i vestfold og ønsker å bruke en privatklinikk
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Det finnes ikke så mange private klinikker som tilbyr IVF dessverre. Volvat, Medicus, Hausken er de jeg kommer på. Jeg har bare hørt godord om alle tre.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Hausken brukte vi og vi kan anbefale de på det varmeste.
IrmaAdele Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Jeg anbefaler Aleris. Har bare vært der til forsamtale enda. Men de var svært hyggelige, imøtekommende og hjelpsomme:D
Lilletrollet Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 Hei! Hvis dere virkelig har bestemt dere for å ta prøverørs forsøkene privat,så ville jeg ha reist til Danmark og Ciconia Aarhus! Jeg var der selv i fjor(for ordinært forsøk) og hadde fryseforsøk der i år. De er en av klinikkene i norden som har best resultat,og de er helt utrolig hyggelige og servic instilte der! Og det aller beste var at vi kunne selv bestemme når vi ville ha forsøk! Siden dere bor i Vestfold,så er jo ikke turen så veldig lang heller! Vi tok speed båten fra larvik,og fra danmark siden er det to timer med bil ned til Aarhus! Det var en privat lege vi gikk til her i Oslo som anbefalte oss Ciconia,og som han sa de MÅ levere gode resultater for å overleve! Lilletrollet
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Takk for svar danmark hørtes interessant ut !
sara_82 Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Vi går en prøverørstid i møte og vil gjerne høre hvilke klinikker dere med erfaring på dette området anbefaler. Vi bor i vestfold og ønsker å bruke en privatklinikk Hei Vi har akkurat vært på første møte med Hausken, og så langt er det ingenting å utsette på servicen der ihvertfall.. Skal igang med 1 IVF nå, og er glad vi valgte de.. Har følelsen av at der vil vi bli godt tatt vare på... Lykke til med valget..
Prada Skrevet 25. juni 2009 #9 Skrevet 25. juni 2009 Vi går en prøverørstid i møte og vil gjerne høre hvilke klinikker dere med erfaring på dette området anbefaler. Vi bor i vestfold og ønsker å bruke en privatklinikk Vi er snart ferdige med de offentlige forsøkene . Vi ender nok opp med Volvat eller Aleris, ev. Danmark. Anbefaler å velge et sted som ikke har for komplisert reisevei. Med den nye speedbåten til Danmark er det jo veldig greit da, og for oss er Oslo en liten times kjøring unna. Men, jeg vil definitivt velge en kllinikk som langtidsdyrker embryoene.
Orkidee Skrevet 26. juni 2009 #10 Skrevet 26. juni 2009 Vi er snart ferdige med de offentlige forsøkene . Vi ender nok opp med Volvat eller Aleris, ev. Danmark. Anbefaler å velge et sted som ikke har for komplisert reisevei. Med den nye speedbåten til Danmark er det jo veldig greit da, og for oss er Oslo en liten times kjøring unna. Men, jeg vil definitivt velge en kllinikk som langtidsdyrker embryoene. Prada, hva mener du med langtidsdyrking av embryone? Vi skal igang med IVF i slutten av juli på Aleris. Betyr dette tidsrommet embryone er utenfor før de settes inn i livmoren? Jeg er helt grønn på dette område
Prada Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 Prada, hva mener du med langtidsdyrking av embryone? Vi skal igang med IVF i slutten av juli på Aleris. Betyr dette tidsrommet embryone er utenfor før de settes inn i livmoren? Jeg er helt grønn på dette område Ja, de går det ca 5 dager fra uttak ttil innsetting, da har embryoet vokst seg til blastocyst. Flere embryoer dør før de når blastocyst, men overlever de fram til da er det større sjans for at de overlever inne i livmoren (står det hvertfall på sidene til de som langtidsdyrker, men jeg synes det virker veldig fornuftig...)
mimifin72 Skrevet 29. juni 2009 #12 Skrevet 29. juni 2009 Jeg hadde absolutt valgt Danmark (f. eks Maigaard eller Ciconia)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå