Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest verktøy
Skrevet

har nettopp truffet en fyr som er fra nord afrika, og blitt kjent med han og noen av hans venner... de er muslimske... eller altså like muslimske som majoriteten her er "kristne" .... jeg trives utrolig godt sammen både ham og dem.... men lurer på om det er noen kulturelle betenkligheter som dere ser..som kanskje ikke jeg ser, da jeg muligens er "blindet" ... eller har jeg korrekt oppfatning da jeg mener de stort sett (ikke geografsik sett) er som oss.... har merkelig nok bedre syn på disse mennene enn noen av de norske jeg kjenner... mener disse bahndler damer bedre...

men..jeg roter jo da med han ene, og han er veldig ok med å godta at jeg ikke er klar for sex... blir bare litt i villrede ang hvor lenge vente, er så redd for at han skal få et negativt syn på meg (selv om jeg vet han har vært sammen andre norske damer og de forholdene tror jeg har vært helt fine ) ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
de er muslimske... eller altså like muslimske som majoriteten her er "kristne"

Jeg synes det er veldig riktig av deg å beskrive det slik du gjør. Fordi her inne på forumet er det nok av utsagn som "muslimske menn er......" "norske menn er.....". Muslimer kan være like vidt forskjellige som det "kristne" er.

Bruk tid på å bli kjent med ham, og finn ut av hva akkurat han står for av holdninger og verdier. Og bestem deg deretter for om du vil satse videre.

Lykke til!

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Min personlige erfaring etter å ha vært i det miljøet noen år er ikke god.

Etter noen år som samboer med en såkalt ikke-praktiserende muslim vet jeg med sikkerhet at jeg ikke kommer til å prøve det igjen.

Hyggelig i begynnelsen, men rimelig skremmende etterhvert.

Men folk er forskjellige, kan hende dine erfaringer blir bedre enn mine.

Skrevet

Skeptisk.

Kvinnesynet bør du være på vakt ovenfor, og om han vanker i muslimske miljøer og er oppvokst i det, så vil vel sannsynligvis kulturforskjellen være såpass stor at han lever etter andre "regler" enn deg, og at deres kvinnesyn også er svært forskjellig.

Gjest Gjest
Skrevet
har nettopp truffet en fyr som er fra nord afrika, og blitt kjent med han og noen av hans venner... de er muslimske... eller altså like muslimske som majoriteten her er "kristne" .... jeg trives utrolig godt sammen både ham og dem.... men lurer på om det er noen kulturelle betenkligheter som dere ser..som kanskje ikke jeg ser, da jeg muligens er "blindet" ... eller har jeg korrekt oppfatning da jeg mener de stort sett (ikke geografsik sett) er som oss.... har merkelig nok bedre syn på disse mennene enn noen av de norske jeg kjenner... mener disse bahndler damer bedre...

men..jeg roter jo da med han ene, og han er veldig ok med å godta at jeg ikke er klar for sex... blir bare litt i villrede ang hvor lenge vente, er så redd for at han skal få et negativt syn på meg (selv om jeg vet han har vært sammen andre norske damer og de forholdene tror jeg har vært helt fine ) ....

Jeg kjenner ei jente som har en sånn negerfetisj. Alle menn i omgangskretsen til menn hun driver med har kvinnesyn fra steinalderen (hennes ord, ikke mine). Det er sikkert litt sjarmerende med en mann som er sikker på sin mannlige identitet, men personlig vil jeg tro det er en ulempe i lengden.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Her vandrer du rett i en samlivsbombe... Lykke til! Afrikasnk kvinnesyn kontra nordisk kvinnesyn er natt og dag. Der mørketiden befinner seg i Afrika.

Gjest Gjest
Skrevet

Etter alle historier man har hørt om kvinnesynet til muslimske menn, så skjønner jeg ikke at norske kvinner tør å innlate seg på dette. Har hørt så mange historier om at de er så snille og hensynsfulle i starten, og så forandrer det seg ganske drastisk etter giftemål. Jeg ville aldri tatt sjansen på et forhold. Hvorfor lage problemer for seg selv, når man kan la være?

Gjest Gjest
Skrevet
Her vandrer du rett i en samlivsbombe... Lykke til! Afrikasnk kvinnesyn kontra nordisk kvinnesyn er natt og dag. Der mørketiden befinner seg i Afrika.

Det er kanskje i Afrika du hadde likt deg da? For du er jo tydeligvis ikke fornøyd med kvinnens sterke stilling i Norge.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Det er kanskje i Afrika du hadde likt deg da? For du er jo tydeligvis ikke fornøyd med kvinnens sterke stilling i Norge.

Det re mangel på rettferdighet jeg ikke er fornøyd med.

Gjest Gjest_oda_*
Skrevet

Jeg har (flere års) dårlig erfaring med en ikke praktiserende muslimsk mann...dessverre. Det begynte bra, men endte ikke like godt. Jeg ville egentlig ikke at det skulle gå så langt, og tok det litt useriøst i starten, men man kan ikke styre følelser. Skulle ønske jeg hadde avsluttet det noen år før jeg gjorde det, så hadde jeg spart meg for en del dritt..

Skrevet

Avhenger vel av hvor sterkt praktiserende muslim han er. Jeg har venner som er såkalte velintegrerte og vestlige muslimer, men de har fortsatt et kultur og kvinnesyn som avviker fra den gjengse norske mann. F.eks. kvinnen er nummer 2 og mannen nummer 1. En kvinne og en annen mann enn ektemannen skal aldri være alene i samme rom osv osv.

Mener det var Waco som nevnte noe lurt i den sammenheng, lakmustest, hvordan hadde det gått om broren din var sammen med søsteren hans? (sorry om jeg husker feil waco). Du får jo et greit svar på det, hadde han ikke akseptert det så viser jo det med all tydelighet den ulike kulturen, kvinnesynet og synet på norske menn/gutter. Hørtes senest i går at Hiv antallen i Norge har øket også, mye p.g.a. mennesker fra utlandet som flytter hit, og har sex med norske kvinner/menn uten å vite at de er smittet. Afrika er vel et land med langt høyere hiv andel enn nordmenn, en hiv test ( som naturlignok er lurt uansett hvor partneren din kommer fra) er nok lurt, men sånt bryr du deg kanskje ikke om.

Gjest Gjest
Skrevet

Som 2 av mine kolleger fra Afrika så fint sa det: "A womans place is in the kitchen". Det var ikke sagt på spøk, og de virket veldig hyggelige og ordentlige begge to. De hadde bodd her mange år, så jeg ble ganske overrasket når de sa slikt.

Skrevet

Ikke alle menn fra Nord-Afrika er fanatiske drittsekker. Noen av oss er faktisk ganske så greie.

Gjest verktøy
Skrevet

her var det mange fordommer ute å gikk syntes jeg.... hjelpes!

jeg er værken ressurssvak, fra noen lav "klasse" her i samfunnet og har mange norske venner av begge kjønn...

men utifra det jeg leser her, er jeg (selv med høyere utdannelse) Dum dersom jeg "roter meg borti" en fra nord -afrika...

Det er vel ikke alle som har giftet seg med en muslim som sliter... ? !

eller som er dumme.... ? ?

Det dere sier er at om jeg roter meg bort i han, ber jeg om bråk? voldtekt og vold... ? :O

Skrevet

Så det finnes et kvinnesyn og èn kultur i en hel verdensdel? Jøje meg. TS: Kanskje du heller skal bli mer kjent med den mannen du har truffet og finne ut hva han mener i stedet for hva ukjente mennesker på et forum tillegger ham av meninger fordi han er fra Afrika?

Gjest Gjest
Skrevet
Så det finnes et kvinnesyn og èn kultur i en hel verdensdel? Jøje meg. TS: Kanskje du heller skal bli mer kjent med den mannen du har truffet og finne ut hva han mener i stedet for hva ukjente mennesker på et forum tillegger ham av meninger fordi han er fra Afrika?

Folk kan ikke slippe unna kulturen i de vokser opp i. Det er fullt mulig å være født i Norge og fortsatt vokse opp i en kvinneundertrykkende kultur og tilegne seg holdninger som ikke hører hjemme i Norge, selv om du på de fleste andre områder er nokså "norsk" av deg. Av denne grunn er andelen av menn fra ikke-vestlige samfunn som har et uønsket kvinnesyn titalls ganger høyere enn den er fra vestlige samfunn. Det er naturligvis mulig å finne en mann som ikke er fra vesten og som har et kvinnesyn som er kompatibelt med vestlige verdier , men hvis du finner deg en mann fra et ikke-vestlig samfunn, er sjansen for at du finner en kvinneundertrykker er enormt mye høyere enn hvis du finner deg en mann fra vesten. Slik er det er pr. dags dato. Det er mulig dette kommer til å endre seg i fremtiden, men det kommer til å ta lang, lang tid. Flere titalls år.

Skrevet
Folk kan ikke slippe unna kulturen i de vokser opp i.

Helt sant. Vi er alle påvirket av den kulturen vi har vokst opp i. Men for det første finnes det ikke èn kultur for Afrika, ei heller èn kultur for muslimer. For det andre så er man påvirket i varierende grad, og det er fullt mulig - også for afrikanske muslimer - å ha helt andre holdninger og meninger enn hva som er vanlig i deres hjemland.

Utfra denne, og flere andre, tråder kan man jo si at i følge "norsk kultur" så er det vanlig å generalisere andre etnisiteter og religioner - ja, sågar andre verdensdeler. ;)

Skrevet
Helt sant. Vi er alle påvirket av den kulturen vi har vokst opp i. Men for det første finnes det ikke èn kultur for Afrika, ei heller èn kultur for muslimer. For det andre så er man påvirket i varierende grad, og det er fullt mulig - også for afrikanske muslimer - å ha helt andre holdninger og meninger enn hva som er vanlig i deres hjemland.

Utfra denne, og flere andre, tråder kan man jo si at i følge "norsk kultur" så er det vanlig å generalisere andre etnisiteter og religioner - ja, sågar andre verdensdeler. ;)

Helt enig. Det er ganske dumt å generalisere et helt kontinent. Visste dere for eksempel at det fantes kvinnelige ledere i flere stater i Afrika mens man fortsatt klunket hverandre i hoder med klubber i Norge? I noen afrikanske samfunn har kvinner og menn lik verdi uavhengig av religion.

Til TS: Bli kjent med ham før du eventuelt trekker deg unna, og ikke dump ham fordi noen på kvinneguiden sier at muslimske menn er farlige. Islam praktiseres like forskjellig fra person til person som kristendommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...