Gjest Gjest_Cilla_* Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Jeg trenger noen gode råd i en vanskelig situasjon. Jeg har møtt en mann som akkurat har gjennomgått et samlivsbrudd. Vi har møtt hverandre over en lang periode - og jeg har ingen tvil på at det kan bli oss to. Det er ganske stor aldersforskjell på oss, 17 år, og han har to barn på 4 og 9. Jeg er ung, 25 år, og har litt problemer med hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Jeg har lite erfaring med barn - og lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Det er ikke aktuelt å hilse på barna nå, de må få tid på seg til å venne seg til den nye situasjonen - det samme trenger jeg. Men hva er den beste fremgangsmåten videre?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Selv om du er ung så er du en voksen i barnas øyne. De vil ikke tenke at du er for ung for pappa eller noe sånt i den alderen de er i nå. Når tida for å presenteres kommer så er det lurt å være blid, hyggelig og forsiktig i starten. Start med korte møter, oppgrader etter hvert. Gjør hyggelige ting sammen, og la pappa ta seg av oppdragelsen. Din rolle som voksen grensesetter vil ikke komme før om leeeenge. F.eks. dersom du og pappaen blir samboere. Eller dersom du har barna alene. Vær også forsiktig med å gjøre for mye krav på pappaen i begynnelsen. Nøy dere med en kort klem ved hei og hadet i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå