Gå til innhold

Trene til maraton?

Klips

Anbefalte innlegg

Dette er foreløpig bare et tankeeksperiment fra min side, altså (ingen forpliktelser), men hadde vært moro med et mål for treningen.

Lurer derfor på:

- hvor lang er en maraton?

- hvor lang tid bruker man?

- hva slags treningsopplegg ville du anbefalt for en som kun er vant til halvtimes joggeturer i snegletempo?

- hvor lenge i forkant bør man begynne å trene?

- har du løpt maraton noen gang?

Nå er jeg spent nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, er sikkert fornuftig. Men sikkert litt gøy å brife med at man har løpt N.Y maraton???? (man behøver jo ikke si at man ikke har fullført....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev om hva jeg gjorde for å komme i form til maraton ovenfor jeg :oops:

Det jeg skulle si var at det var ganske kjedelig egentlig. Det var mest for min egendel at jeg gjorde det og jeg er stolt av at jeg fullførte. Og ikke minst jeg kan skryte av det i etterkant :briller: Mens jeg løp husker jeg at jeg tenkte 'dette er kjedelig', bortsett fra på slutten da jeg var veldig sliten og hadde mer enn nok med å holde ut (men da var det veldig mange 40-50 år gamle menn som var mer slitne enn meg så da kunne jeg holde mote oppe ved å forsøke å løpe forbi dem)...

Min drøm er å løpe New York maraton - det er største sier folk som har løpt der. Folk langs hele løypa som heier deg frem og gjør at du føler at du må løpe videre fordi det er flaut å stoppe. Et het tips er å løpe med navnet ditt på t-skjorten din - da vil folk vistnok rope navnet dit.

Lykke til hvis du bestemmer deg for å gjøre det. Da må kjøpe en sånn stilig joggevogn som du kan ha Milla oppi mens du løper avgårde !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Min mor har løp NY maraton og fullført.

Hun løper 2-3 g i uken, og det lengste de løp før dagen var 3 mil. Men de trente lenge før de kom opp i den distansen, tar jo tid bare å løpe. Hadde jogget jevnlig i 10-15 år og trente i et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maraton er 42,1 km (husker ikke helt eksakt tall). Det sier seg selv at det krever god gunntrening for å fullføre maraton. Minst 1 års trening, mindre dersom du allerede er vant til å løpe og trener jevnlig.

Hvis jeg var deg ville jeg begynt å trene for 10 km løp og øke distansen etterhvert.

Jeg har et lite mål om å fullføre halvmaraton før jeg blir 30, hvis bare dette *¤&/(= kneet mitt ville slutte og protestere på fysisk aktivitet.

Hvis du vil kikke på treningsprogrammer kan du f.eks se på www.coolrunning.com eller www.run4fun.dk, her er program både for utrente og trente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev om hva jeg gjorde for å komme i form til maraton ovenfor jeg  :oops:

Ovenfor?

Mens jeg løp husker jeg at jeg tenkte 'dette er kjedelig', bortsett fra på slutten da jeg var veldig sliten og hadde mer enn nok med å holde ut (men da var det veldig mange 40-50 år gamle menn som var mer slitne enn meg så da kunne jeg holde mote oppe ved å forsøke å løpe forbi dem)...

:hoho:

Har en følelse at det kan bli litt sånn, ja.

De siste gangene har det vært så artig å jogge, men det er jo bare snakk om en halvtime, kommer jo ikke mange kilometrene på den tiden.

Hyggelig med alle svar, morsomt at det er fler som løper.

Og valla skal løpe halvmaraton før hun blir 30, jeg er 30 alt, jeg :(

Men jeg kan jo bli en av disse 60 åringene som andre kan løpe forbi. En måte å glede andre på, kan man si.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...