Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært ute og reist og sitter nå igjen med et par hundre euro.

Jeg skal sikkert reise mer neste år, og det hadde jo derfor vært kjekt å ha endel lommepenger liggende, men økonomien er ikke veldig på pluss-siden, så jeg trenger dem egentlig i sommer også.

Så det jeg lurer på er litt hvor mye dårligere kurs man får om man veksler fra euro til norske i banken sin?

Regner med at de skal ha gebyr for slikt også, men det varierer vel fra bank til bank tenker jeg.

Er posten billigere når det gjelder veksling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Fjest_*
Skrevet

Dårligere kurs enn hva?

Tror du selv at de som primært behandler post er generelt billigere på finans enn de som primært har med finans å gjøre?

Skrevet
Dårligere kurs enn hva?

Tror du selv at de som primært behandler post er generelt billigere på finans enn de som primært har med finans å gjøre?

Dårligere kurs enn det euroen står i, det man får om man veksler norske til euro.

Hadde jeg visst om Posten eller Banken var billigst, så hadde jeg ikke spurt her.

Jeg observerer ofte mennesker på posten som er der for å veksle valuta, så den aller største kursforskjellen eller gebyrforskjellen tror jeg ikke det er.

Men takk for respons som ikke ga noe svar :)

Gjest Gjest_Fjest_*
Skrevet

Selvsagt får du dårligere kurs enn ved å veksle omvendt. Bedrifter gjør det jo for å tjene penger, ikke for å vere vennlige.

Jeg observerer at folk oftest har bank i ein storbank, til tross for at småbanker utklasser dem både på pris og service. Godt mulig Posten ikke er noe dyrere, men at det skal vere noe vesentlig å hente har jeg ingen tro på.

Skrevet

Jøss - er det nødvendig å svare så surt da?! Hun hadde da et helt greit spørsmål - hun visste allerede at det var dårligere kurs ved å veksle euro til norske enn motsatt vei, men lurer på hvor mye dårligere kurs det er.

Skrevet

Post ER bank. Postbanken er DnB i "sivil".

Hvis du kjøpte euro i Postbanken, var det i alle fall sånn tidligere at du slapp gebyr når du vekslet tilbake. Det vil alltid være litt forskjell på kjøps- og salgskurs. Bruker du posten, kan det sannsynligvis lønne seg å sette euroene inn som innskudd på egen konto.

Gjest Gjest_Fjest_*
Skrevet

Ro ned.

Jeg svarer på selfølgeligheter, og skjuler ikke at det er selfølgeligheter. Men her er det også tydelig at jeg har lest feil, da jeg svarer på et annet spørsmål. Det var(selvsagt) ikke meningen.

DnB NOR operer med 8.8031 og 9.2831 for kjøp og salg av EURO-sedler.

Min lokale småbank har 8,8875 og 9,0405.

Posten\Postbanken virker det som opererer med samme kurs som DnB NOR.

Om du kjøpte EURO-ene dine i begynnelsen av Mai så har du gjerne gått i pluss med litt valutaspekulasjon (sett bortifra gebyr) ;)

Gjest Gjest_Fjest_*
Skrevet

Forøvrig er det som regel høyere gebyr for å veksle der du ikke er kunde, og noen banker lar deg ikke veskle om du ikke er kunde der.

Gjest Gjest
Skrevet

min samboer var nede i sin bank her forleden. skulle veksle inn euro til norske. han tapte 750 kr på å veksle inn de 2000 norske kronene (husker ikke hvor mye euro det var, men vi regna på at det var verdien på de før han gikk i banken) .. satt igjen med 1250 kr han.. no way om det skjer igjen! da skal de heller spares til neste års ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...