Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Det har nå skjedd 2 ganger at viktig post ikke er kommet frem til oss. Det ene var telefonregninger og det andre var regning fra et internettselskap. Da vi ikke visste at vi måtte betale avbestillingsgebyr har vi heller ikke tatt kontakt med NGT og etterlyst denne. Fikk plutselig en dag et brev ang. inkassovarsel, noe vi såklart ikke skjønte noe av da vi ikke har mottatt noe fra selskapet tidligere. Når regningen nå er hos kredittselskapet, fraskriver selskapet seg alt ansvar og ber oss forholde oss til dem. Synes det er litt urettferdig iom at vi ikke har hatt mulighet til å betale ordinær regning da vi aldri har mottatt den/de. Er det vårt ansvar at posten ikke kommer frem? Vet at mange gjerne prøver seg med den begrunnelsen, men posten er ikke feilfri og feil kan skje der også, noe det helt klart har skjedd her. Noe jeg kan gjøre? Noen som har opplevd det samme?
Kakee Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Jeg tror i hvertfall at det er sånn at de ter deres ansvar å passe på at dere har motatt den ordinære regningen, derfor tror jeg nok ikke dere kan skylde på posten. Endret 24. juni 2009 av Kakee
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Jeg tror i hvertfall at det er sånn at de ter deres ansvar å passe på at dere har motatt den ordinære regningen, derfor tror jeg nok ikke dere kan skylde på posten. ja, den skjønner jeg. Og i første tilfelle var det vår feil. Men denne gangen hadde vi ingen aning at vi skulle motta noen regning. Litt vanskelig å passe på da... Synes bare det er litt påfallende at det nå har skjedd 2 ganger på et halvt år. Har ikke posten noe ansvar her?
Annikken Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Du kan alltids gjøre Posten oppmerksom på det. Så kan de undersøke om de har fått inn flere klager, og så kanskje finne ut hvilket ledd på reisen som er svakest. Det er jo ikke nødvendigvis postbudet. Posten har ikke noe ansvar for vanlig post som forsvinner. Men de ønsker jo at alt skal komme fram, såklart.
Wonders Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Posten Norge har skylden. Send dette i oppkrav. Fortsatt ingen garanti at det du skal ha sendt kommer frem, men da har du jo en kvittering på at feilen ikke ligger hos deg. Ta kontakt med posten, send A-Post. Men de er veldig slappe!!!!
Annikken Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 Posten Norge har skylden. De har skylden, men tar ikke på seg ansvaret for "normal" post. Da må du sende posten i oppkrav, som du sier. Men når det er firma som ikke har sendt ut regninger, vil jeg heller tro det er firmaene som er sløve med rutinene på å få sendt ut fakturarer/ purrefakturaer.
Gjest Gjest_petrine_* Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 - Dette er årsaken til at jeg aldri mer kommer til å bosette meg i utlandet lenger enn en vanlig ferie. Bodde en vinter i et annet europeisk land, og største problem var at jeg aldri fikk den viktige posten jeg skulle ha, uansett om jeg passet på å omadressere aldri så mye. Og det som forsvant, var jo nye visakort fra banken min, kodeboks til nettbank, årsavgiftmerker til bilen osv. Viktige ting! Jeg ringte og ga beskjed, men tilslutt ga jeg opp, for ansvaret i Posten var helt pulverisert. Jeg mistenker utro tjenere, men det kan jeg ikke si høyt. Godt å få det ut her på KG i det minste! Og til ts; ikke gi deg.
Gjest ts Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Men når det er firma som ikke har sendt ut regninger, vil jeg heller tro det er firmaene som er sløve med rutinene på å få sendt ut fakturarer/ purrefakturaer. Ja, jeg har jo tenkt den tanken, men selskapene det gjelder har stått på sitt og sagt at de har sendt både regninger og purringer. Skulle kanskje bedt om bevis for dette, hvis det er mulig da. Som sagt så skjønner jeg at det sikkert er mange som prøver seg med en slik unnskyldning, men det er ikke tilfelle her og jeg mener det er frekt å anta at alle lyger om dette. Litt påfallende er det at jeg kjenner andre som ikke har mottatt regninger fra samme telefonselskap. Det mest irriterende med hele greia er at jeg nå må forholde meg til et kredittselskap og at selskapene det gjelder bare henviser meg direkte til de og fraskriver seg alt ansvar.
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 25. juni 2009 #9 Skrevet 25. juni 2009 Ja, jeg har jo tenkt den tanken, men selskapene det gjelder har stått på sitt og sagt at de har sendt både regninger og purringer. Skulle kanskje bedt om bevis for dette, hvis det er mulig da. Som sagt så skjønner jeg at det sikkert er mange som prøver seg med en slik unnskyldning, men det er ikke tilfelle her og jeg mener det er frekt å anta at alle lyger om dette. Litt påfallende er det at jeg kjenner andre som ikke har mottatt regninger fra samme telefonselskap. Det mest irriterende med hele greia er at jeg nå må forholde meg til et kredittselskap og at selskapene det gjelder bare henviser meg direkte til de og fraskriver seg alt ansvar. Vi har nettopp vært igjennom det samme. Posten skyldte på teleselskapet og teleselskapet skylder på posten. Når saken nå var gått til innkasso var det nytteløst å prøve å megle.... At jeg i løpet av abonnements perioden på 5 år alltid har betalt regningen i tide hadde ingen betydning. Vi skiftet iallefall abbonement for alle 5 familiemedlemmer for slik behandling finner vi oss ikke i! Jeg jobber selv i posten, og vet at feil kan skje båder der og andre steder. Ingen av oss er jo feilfrie... Men den arrogante holdningen fra både teleselskap og innkassobyrå! Åhhh... kjenner jeg blir irritert!
Gjest Smaragd Skrevet 8. juli 2009 #10 Skrevet 8. juli 2009 Jeg ringte og ga beskjed, men tilslutt ga jeg opp, for ansvaret i Posten var helt pulverisert. Jeg mistenker utro tjenere, men det kan jeg ikke si høyt. Ingen er perfekte - heller ikke posten. Utro tjenere finnes OVERALT Barnehager, skoler, butikker, sykehus. U name it! Så se ikke ned på posten bare av den grunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå