Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #1 Del Skrevet 21. april 2002 Hvis man inngår et forlik i en omsorgstvist, har man anledning til å angre etterpå? I tilfelle, hvor lang angrefrist har man? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #2 Del Skrevet 21. april 2002 Det kommer an hva du mener med tvist. Har saken din vært i retten og der har det blitt forlik? Da er det ingen frist, du kan stevne den andre foreldren når som helst igjen. Retten kan avvise saken, altså nekte å behandle den, om det ikke har kommet opp noe nytt som gir saken nytt lys. Du skriver jo ingenting om hva saken handler om, men jeg vil tro at retten vil se på deg med et skrått blikk om du saksøker på samme grunnlag igjen, og det "eneste" er at du angrer på forliket. Sjansen for å vinne fram vil, i det fleste tilfeller, være minimale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #3 Del Skrevet 21. april 2002 Min venninnes eksmann gikk til sak for å ta barna fra henne. Har ikke lyst til å skrive så mye om selve saken, da det er mulig at noen kjenner det igjen, og vet hvem det er. Grunnen til at vi lurer på om det er angrefrist, er at hun blei overtalt av sin advokat, til å inngå forlik, noe hun har angret på i ettertid. Hun har også fått beskjed at så lenge hun inngikk forlik, kan ikke saken ankes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sissi Skrevet 22. april 2002 #4 Del Skrevet 22. april 2002 Det stemmer - inngår man et forlik så kan ikke det ankes. Det din veninne evt. kan gjøre er å stevne eksen for retten, på grunnlag av nye opplysninger el. Da begynner man helt på nytt i rettsvesenet, men som en annen skrev, det kan avvises dersom retten mener at det ikke er nye momenter i saken. Mener din veninne at barna lider under ordningen, er det imildertid nok til å få saken opp nok en gang. Hun bør - for egen del - ha veldig gode grunner for å gjøre det. Det er ingen spøk å drive med barnefordeling, og barnas rettigheter kan hun i det store og hele ikke regne med blir ivaretatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #5 Del Skrevet 22. april 2002 Er det god nok grunn til å ta opp saken igjen, hvis sakkyndige som vitnet for eksen hennes, helt klart var partisk? Trodde sakkyndige skulle være på barnas side, ikke en av foreldrenes... Alle de andre vitnene sa faktisk det helt motsatte av hva sakkyndige sa. Tilogmed et par av eksen's vitner... Det han sa om min venninne, grenset faktisk helt opp mot hets. At ikke dommeren reagerte på dette, er egentlig litt merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sissi Skrevet 22. april 2002 #6 Del Skrevet 22. april 2002 Sakkyndig kan gjøre hva de vil - de har enormt med makt, og de er partiske. Liker den deg ikke - beklager, men da gir de f..... i ungen/e og hva som er best for dem. Jeg ville vært svært forsikitig med å bruke sakkyndiges uttalelser som begrunnelse for å gjenoptta saken. Antar at eksen vil bruke sakkyndig som vitne igjen. Da vil jo den sakkyndige ha enda mer grunn til å "hate" din veninne. Jeg har også hatt en sakkynidg som kom med helt hårreisende uttalelser i retten, og helt på trynet i forhold til det han hadde sett da han jobbet med saken, men jeg tør rett og slett ikke gå videre med det. Så lenge saken ikke er ferdig behandlet, og jeg risikerer at han igjen skal få lov til å uttale seg, sier jeg ingenting. Når jeg er ferdig derimot, har jeg veldig lyst til å anklage han for psykologforeingen (eller neo sånt.). Vi får se hva jeg orker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #7 Del Skrevet 22. april 2002 Huff, jeg syns dette er skremmende! Et menneske som ikke kjenner deg eller barna, skal avgjøre hvor de har det best. Hadde håpet at jeg kunne hjelpe venninna mi videre med denne saken, men det ser jo faktisk ut som om hun rett og slett må godta situasjonen som den er. Som hun selv sa, det er surt å tape på feil grunnlag. Syns det er rart at dommeren bare hører på sakkyndige. Hva er da vitsen med de andre vitnene??? Det blir vel til at hun drøyer og ser hvordan ting går. Viser det seg at barna faktisk får det bra hos faren, kommer hun nok ikke til å gjøre noe mer med det. Syns faktisk den eneste som har tenkt på barnas beste i denne saken, er henne. Nå er vel ikke jeg spesielt objektiv, og jeg har jo bare hennes versjon av saken, men om alt det hun sier stemmer, så har det skjedd noe fryktelig galt her. Håper det går greit for deg, Sissi. Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis noen hadde prøvd å ta fra meg barna mine. Det må være fryktelig vondt. Ønsker deg Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå