Gå til innhold

Sanghefte i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at brudeparet finner/skriver sanger i et hefte som blir kopiert opp til alle gjester? (Har hørt noe om dette)

Er det evt. noen som har forslag til sanger/hvor jeg kan finne dette?

Har ikke peiling på bryllup, da jeg bare har vært i 2, og de ikke var "skikkelige"...

Skrevet

Noen velger å ha det, mens andre velger å ikke ha det. Det er vel mest smak og behag. Vi har valgt å ikke ha det, men det er mest fordi at ingen av oss er spesielt glad i å synge.

Vet ikke sikkert om hvem som har dette ansvaret, men jeg trodde kanskje det var toastmasteren som skulle ta imot sanger fra de som ønsket å lage det og sette det sammen til et hefte... Noen sanger er jo ofte hemmelige for brudeparet siden de erstatter taler og slikt. Men det er min tanke :)

Gjest brud 2008
Skrevet

Vi hadde sanghefte, og fikk sangene fra familie som hadde skrevet, å fikset dette selv. Hadde ellers sånne velkomstsang, til våre hjem-sang og kaffesang. Men om du ikke liker å synge så er det kanskje ikke det store. Jeg har også vært i bryllup der familien til brudeparet har fikset dette ettersom brudeparet ikke skulle lese sangene på forhånd. Ettersom jeg er en liten "kontrollfrik" så fikk jeg ordnet sangene selv.

http://www.festsanger.info/index.php?idcat=38

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

I våre familier er det vanlig med hefter med hjemmesnekrede sanger, som brudeparet/konfirmanten/jubilanten ikke skal se på forhånd. Vi har gjort vår egen vri, brorparten av gjestene har musikkbakgrunn og er særs sangglade, i tillegg har noen engelskspråklige gjester, så vi lager våre egne hefter med kjente sanger som de fleste kan, og da også noen på engelsk. For det første slipper vi å snuble oss gjennom sanger med dårlig rytme, og alle kan være med å synge. Tror dette blir bra :) (Bakdelen er jo at vi ikke for noen sanger som er "gitt til oss", men det får heller være...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...