Gjest SB Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Er det vanlig at brudeparet finner/skriver sanger i et hefte som blir kopiert opp til alle gjester? (Har hørt noe om dette) Er det evt. noen som har forslag til sanger/hvor jeg kan finne dette? Har ikke peiling på bryllup, da jeg bare har vært i 2, og de ikke var "skikkelige"...
Solstrålejenta Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Noen velger å ha det, mens andre velger å ikke ha det. Det er vel mest smak og behag. Vi har valgt å ikke ha det, men det er mest fordi at ingen av oss er spesielt glad i å synge. Vet ikke sikkert om hvem som har dette ansvaret, men jeg trodde kanskje det var toastmasteren som skulle ta imot sanger fra de som ønsket å lage det og sette det sammen til et hefte... Noen sanger er jo ofte hemmelige for brudeparet siden de erstatter taler og slikt. Men det er min tanke
Gjest brud 2008 Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Vi hadde sanghefte, og fikk sangene fra familie som hadde skrevet, å fikset dette selv. Hadde ellers sånne velkomstsang, til våre hjem-sang og kaffesang. Men om du ikke liker å synge så er det kanskje ikke det store. Jeg har også vært i bryllup der familien til brudeparet har fikset dette ettersom brudeparet ikke skulle lese sangene på forhånd. Ettersom jeg er en liten "kontrollfrik" så fikk jeg ordnet sangene selv. http://www.festsanger.info/index.php?idcat=38
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 I våre familier er det vanlig med hefter med hjemmesnekrede sanger, som brudeparet/konfirmanten/jubilanten ikke skal se på forhånd. Vi har gjort vår egen vri, brorparten av gjestene har musikkbakgrunn og er særs sangglade, i tillegg har noen engelskspråklige gjester, så vi lager våre egne hefter med kjente sanger som de fleste kan, og da også noen på engelsk. For det første slipper vi å snuble oss gjennom sanger med dårlig rytme, og alle kan være med å synge. Tror dette blir bra (Bakdelen er jo at vi ikke for noen sanger som er "gitt til oss", men det får heller være...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå