Gjest Gjest_Hufsa_* Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Moderatorer: Vær så snill å la denne stå på generell debatt. Det er svært bevisst at jeg ikke har lagt denne på velvære, da jeg ser for meg at de som er aktive der er mer enn gjennomsnittlig opptatt av slike ting og jeg vil ha svar fra en mer spredt gruppe. Hvor mye tid bruker du til egenpleie? Jeg tenker da på hudpleie, neglepleie, hårstyling, sminke osv. Alt som har med kroppen å gjøre egentlig. Hvor lang tid bruker du på badet, kort oppsummert. Jeg er ikke så veldig opptatt av slike ting. Jeg gjør meg ferdig på badet på et kvarters tid på morgenen, og bruker ca. like lang tid hver kveld. Sminker meg sjelden, og styler håret bare lett og raskt. Jeg dusjer i et kvarter annenhver dag (hvis jeg ikke har vært i særlig fysisk aktivitet, da blir det hver dag). Når jeg kommer i kontakt med folk som jobber med hud, hår og negler så blir jeg litt oppgitt. Det virker som om alle mener at akkurat deres felt er det viktigste av alt, og dette må man bruke tid på. Frisører er ikke de verste, men hudpleiere anbefaler pleie som vil ta minst en time daglig å få gjennomført, mer iblant. Og neglepleiere anbefaler noe av det samme for neglene. Prøver man å få råd om enkel og naturlig sminke, så ender man opp med en liste på 10 forskjellige produkter man må bruke en halvtime på å få lagt. Og så er det fotpleierne da... Altså, skal jeg følge alle anbefalinger så vil jeg bruke flere timer på badet hver dag! Og det passer absolutt ikke min livsstil. Så jeg lurer på hvor mange som egentlig følger slike anbefalninger. Jeg har opplevd å få hevede øyenbryn og småsjokkerte blikk når jeg har innrømmet overfor f.eks. hudpleiere at jeg ikke bruker 15 forskjellige kremer og hudvasker osv. Er jeg en sjuske fordi jeg ikke orker å bruke så mye tid på å pusse fjærene?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Jeg bruker fint lite tid på egenpleie. Jeg dusjer hver dag, fordi jeg trener en del. Hårvask tar 15 minutter, siden jeg har veldig langt og tykt hår. Vanlig dusj tar bare et par-tre minutter. Jeg barberer leggene to-tre ganger i uken, ettersom jeg driver med en treningsform hvor folk til tider må beføle leggene mine. Da tar dusjingen kanskje 2 minutter lengre enn vanlig. Håret går også fort. To minutter på børsting, og så kanskje et minutt eller to på å flette det eller noe. Sminking er gjort på fem-seks minutter, bruker bare mascara og litt eyeliner, eventuellt litt pudder og dekkstift. Litt fuktighetskrem i ansiktet om jeg har tørr hud, og kanskje litt håndkrem. Negleklipping? En gang i uken, ett minutt? Jeg er overhodet ikke opptatt av hud og hår og sminke. Jeg bruker bare biligprodukter, og de funker helt fint til mitt bruk.
Gjest KateW Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 He he, vi er forskjellige... Jeg dusjer hver dag, vasker håret annenhver dag, jeg vasker ymse kroppsdeler med såper, vasker og oljer til de formål, jeg bruker sminkefjerner, toner, serum, dagkrem og øyekrem, bodylotion, deo, parfyme, sminke, bruker ca ti minutter på å sminke meg... (mellom fem og ti) jeg bruker omtrent samme tid, ca fem på håret, føner ikke, men setter opp eller styler. Om kvelden fjerner jeg sminke grundig, bruker serum og nattkrem og leppekur... En gang i uka, minimum, så tar jeg manikyr og steller bryn, nå sparer jeg bryn, men napper det overflødige, ca hver andre uke så tar jeg pedikyr. En gang i uka har jeg ansiktsmaske og hårkur. Barberer legger og armhuler ca hver tredje-fjerde dag, og vokser underlivet hver femte uke...
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Jeg bruker heller ikke så lang tid. Dusjer annenhver dag, noen ganger hver dag, avhengig av aktivitetsnivå og årstid, barberer legger osv med ujevne mellomrom (selvsagt hvis de skal synes...). Napper øyenbryn en gang i blant (bare noen hår av gangen), filer neglene innimellom, pleier å måtte klippe dem først fordi jeg ikke gjør dette "ofte nok". Har naturlig sterke negler, så sjelden de flises opp selv om de blir neglisjert (pun intended). Har imidlertid prøvd meg fram med produkter, så plukker ikke med meg i blinde det billigste eller mest synlige i butikken, men har endt opp på et nøkternt prisnivå (John Frieda for håret, apotekprodukter for ansikt og i dusjen, Jason og Biotherm bodylotion, samt litt mandelolje og leirmasker; kjøper leire i tørr form og blander selv. Men bruker ansiktsmaske et par ganger i året bare... også bruker jeg håndkrem om vinteren). Skrubber av og til huden i dusjen, enten med hanske eller skrubbekrem, men det tar jo ikke lengre tid enn ellers. Sminker meg lite, har ganske "sterke" farger i ansiktet og trenger ofte ikke noe annet enn litt pudder eller mineralfoundation for å jevne ut hudfargen og litt concealer eller highlight ved øynene... bruker også litt øyenskygge og pudder, og sminker meg litt mer til fest og sånt da. Men til hverdags bruker jeg lite eller ingenting. Når det gjelder spesielle kurer osv har jeg prøvd mer sånt før, men for meg funker det vel så bra å bare la ting være... Så lenge jeg bruker produkter som er gode for huden (er f eks veldig fornøyd med Eucerin til ansiktet) og håret mitt, samt spiser sunt, trenger visst ikke jeg å bruke diverse kurer, masker etc flere ganger i uka. I hvert fall ikke i den alderen jeg er nå (ca 30). Frisøren sier jeg har tykt og sunt hår, og jeg har fått mye komplimenter for huden. Føler jeg tar vare på den, og har et bevisst forhold til hva slags produkter jeg velger, uten at det tar spesielt mye tid eller penger. Tror det er sjelden jeg bruker mer enn 20 minutter på badet - til fest bruke jeg riktignok lengre tid
Strix Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Jeg bruker til vanlig ca. 5min i dusjen, inkl. hårvask. Noen minutter ekstra om jeg barberer legger og sånt. Bruker noen minutter på håret, med stylingprodukter. Vedlikeholder øyenbrynene hver dag og hårfjerningen under armene. Noen dager smører jeg bena og deler av kroppen med fuktighetskrem. Pusser tennene flere ganger om dagen. Ellers så bruker jeg ikke så mye tid til egenpleie på en vanlig dag. Endret 24. juni 2009 av Strix
Ethereal Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 Jeg unner meg selv å kjøpe dyre produkter: shampoo, balsam, hårkur + andre hårprodukter, sminkefjerner, sminke, bodylotion, ansiktsrens osv. Men det holder også en stund Bruker vel ca. 20 minutter på badet hver kveld. Fjerner sminka - renser huden - toner - fuktighetskrem. Om morgenen er det litt forskjellig. De dagene jeg ikke dusjer bruker jeg nok en 20 minutter på å sminke meg, ordne håret og ordne med øredobber osv. Når jeg dusjer går det fort en time. Bruker bodylotion, sminker meg, føner håret og retter ut håret. Det tar tid! Bruker kanskje 10 minutter i dusjen de dagene jeg ikke barberer meg. Litt mer når jeg gjør det
Gjest emmeline Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 (endret) Jeg bruker lang tid når jeg skal ordne meg for noe spesielt, ut på byen, bursdag etc. Da tar dusjen nærmere en halvtime (barbering inkludert), sminken tre kvarter og håret tre kvarter (fønig, rette ut, ordne). Til daglig bruker jeg rundt en time, jeg vasker håret annenhver dag, og da tar stellet en halvtime lenger. Jeg smører meg alltid med bodylotion og ansiktskrem. Om kvelden er jeg desverre ikke så nøye, tar av sminken med sminkeservietter og thats it. Har ikke gidd til stå på badet lenge før jeg skal legge meg. Jeg må vel si at det går med en del tid til egenpleie i det store og det hele, men så er nok jeg over gjennomsnittet opptatt av utseendet også da. Ser ikke på de som bruker kort tid på badet som sjusker, jeg blir egentlig bare litt misunnelig. For det skal sies at jeg til vanlig skulle ønske jeg ikke trang så lang tid på å stelle meg (sminke og hår). Skal jeg noe spesielt koser jeg meg med det. Endret 25. juni 2009 av emmeline
LilleCanCan Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Det varierer... På hvor god tid jeg har. Jeg syns det til tider kan være ganske gøy å pleie meg selv og huden min, men hvis jeg har en aktiv periode med mye jobbing eller lignende, så har jeg verken tid eller ork til å peele, bruke toner, file negler, osv. Så når jeg har god tid kan det hende jeg bruker en times tid på litt egenpleie. Ellers tar det meg 15 minutter.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 25. juni 2009 #9 Skrevet 25. juni 2009 Har jeg aldri tenkt på, men bruker nok litt tid. Morgenen: Alt fra 15 min på en travel dag til 45 min på litt bedre dager. Dusjer om morgenen hvis jeg ikke har dusjet på kvelden, eller hvis håret er uregjerlig. Sminken tar som regel 10 min, også bruker jeg nok 5 min på å finne noe å ha på meg. De gangene jeg har brukt 15 min på badet om morgenen gjemmer jeg meg bak solbrillene til jeg er på jobb og fresher meg litt opp der istedet. Hvis jeg trenger det legger jeg på ekstra lag sminke i løpet av dagen, vanligvis ikke. Om kvelden blir det dusj hvis jeg har trent, eller bare ansiktsstell og tannpuss. Ca 1 gang i uken er det skrubb og maske for ansiktet, 2-3 ganger i uken skrubb i dusjen. Bruker kanskje 1 time i uka på negler, føtter og hender that is, og gjøres vanligvis mens jeg holder på med andre ting (ser på tv, film etc). Barberer diverse et par ganger i uka, når det trengs Går sjeldent til hudpleier, kanskje 1 gang i året, bruker heller penger på massasje hos fysioterapi enn på spa. Liker å handle produkter og bruker gjerne både tid og penger på det når jeg har råd.
Marikke Skrevet 25. juni 2009 #10 Skrevet 25. juni 2009 Når jeg kommer i kontakt med folk som jobber med hud, hår og negler så blir jeg litt oppgitt. Det virker som om alle mener at akkurat deres felt er det viktigste av alt, og dette må man bruke tid på. Frisører er ikke de verste, men hudpleiere anbefaler pleie som vil ta minst en time daglig å få gjennomført, mer iblant. Og neglepleiere anbefaler noe av det samme for neglene. Prøver man å få råd om enkel og naturlig sminke, så ender man opp med en liste på 10 forskjellige produkter man må bruke en halvtime på å få lagt. Og så er det fotpleierne da... Altså, skal jeg følge alle anbefalinger så vil jeg bruke flere timer på badet hver dag! Og det passer absolutt ikke min livsstil. Hihi, jeg har tenkt akkurat det samme. Skulle man fulgt alle rådene man fikk fra alle fagfolkene, så hadde det tatt hele dagen. Selv bruker jeg ca en halvtime på badet om morgenen. Dusj m/hårvask og eventuell barbering av legger etc: 10-15 min. Sminke: 5 min. Hårføhning og styling 10 min. Og så går det med litt tid til tørking og lotion og sånn. Tannpussen kommer i tillegg. Bruker shampo og balsam + skum og stylingprodukter fra frisøren, dusjsåpe, intimsåpe, lotion og ansiktskrem fra Rema. Om kvelden pusser jeg tennene. Fjerner sminke hvis jeg har brukt mer enn dekkstift, kajal og mascara. Ellers får den sitte på til neste morgen og fjernes før dusjingen. Jeg prøver å rense huden med dertil egnet rensekrem (fra Bodyshop) ca en gang i uken. Har alltid håndkrem i veska, og passer også på å smøre føttene når de blir tørre. Ser ingen grunn til å bruke tid på mani- og pedikyr så lenge hender og føtter er myke og smidige. Filer neglene når det trengs, gjerne foran tv-en, så det tar ikke noe ekstra tid. Går til frisøren ca annenhver mnd for klipp og farge.
Gjest *Mim* Skrevet 25. juni 2009 #11 Skrevet 25. juni 2009 Ti minutter om morgenen og ti om kvelden. Maks. Pluss dusjing hver eller annenhver dag. Har vonde føtter og bruker litt tid på å file dem.
€l€ktra Skrevet 25. juni 2009 #12 Skrevet 25. juni 2009 Jeg dusjer på ettermiddagen (hårvask annenhver dag), ikke på morgen, så det sparer jo tid da, og det er selvfølgelig helt bevisst. Jeg bruker et kvarters tid på morgenstellet. Skal jeg ut, type pynte meg, bruker jeg 40 minutter totalt, da inkludert dusj.
Gjest Purple Haze Skrevet 25. juni 2009 #13 Skrevet 25. juni 2009 På en vanlig hverdag når jeg skal på jobb, bruker jeg omtrent en halvtime på badet. Dusjer, vasker og føner håret, pusser tenner, kler på meg og tar på mascara. Om kvelden bruker jeg ca 10 min på badet. Fjerner sminke, pusser tenner og tar på nattkrem. Skal jeg ut på noe spesielt, går det gjerne en time. Pleier da å rette håret, og det tar tid. Sminker bittelitt, tar på litt smykker og stæsj. Egenpleie blir ikke så høyt prioritert. Barberer legger, armhuler og underliv ca en gang i uka. Napper bryn ved behov. Prøver å smøre meg skikkelig med bodylotion et par-tre ganger i uka.
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 26. juni 2009 #14 Skrevet 26. juni 2009 Om jeg bare skal være hjemme en dag, er det ikke alltid jeg sminker meg, men tar det igjen til fest,- da pynter jeg meg masse! Det jeg ellers gjør av egenpleie er som følgende, nå har jeg strengt tatt ikke et "program" jeg følger, men ca så ofte som jeg lister opp her vil jeg tro: Hver dag: Ansiktsrens Fuktighetskrem Tannpuss X 2 Hver uke: Shaver legger, armhuler + underliv Skrubber kroppen Oljebad Fuktighetskrem m/ selvbruning (som regel Dove) Hårkur Napper øyenbryn Hver 14. dag: Farger øyenbryn - brunsvart Farger øyevipper - svart Pedikyr + lakker tånegler Tror jeg fikk med alt
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 26. juni 2009 #15 Skrevet 26. juni 2009 He he, vi er forskjellige... Jeg dusjer hver dag, vasker håret annenhver dag, jeg vasker ymse kroppsdeler med såper, vasker og oljer til de formål, jeg bruker sminkefjerner, toner, serum, dagkrem og øyekrem, bodylotion, deo, parfyme, sminke, bruker ca ti minutter på å sminke meg... (mellom fem og ti) jeg bruker omtrent samme tid, ca fem på håret, føner ikke, men setter opp eller styler. Om kvelden fjerner jeg sminke grundig, bruker serum og nattkrem og leppekur... En gang i uka, minimum, så tar jeg manikyr og steller bryn, nå sparer jeg bryn, men napper det overflødige, ca hver andre uke så tar jeg pedikyr. En gang i uka har jeg ansiktsmaske og hårkur. Barberer legger og armhuler ca hver tredje-fjerde dag, og vokser underlivet hver femte uke... Jeg må bare spørre,- hva er leppekur? Har aldri hørt om det Ellers må jeg bare si at du er flink til å ta vare på deg selv!
Gjest Sidonie Skrevet 26. juni 2009 #16 Skrevet 26. juni 2009 Jeg synes det er omvendt - en god hudpleier hjelper deg å finne produkter som passer til deg og livsstilen, dvs, liker du å bruke lang tid får du tips om bra produkter for din hud, har du lite tid hjelper de deg å finne en "allround" rens du kan bruke i dusjen og som passer din hud. Opplever sjelden at de gjør noe annet enn å oppmuntre til at man bør skjemme seg selv bort i ny og ne, fremfor å gå gjennom ethelt regime hver dag. Dusj hver dag, tar absolutt maks fem minutter uten hårvask, ca ti med vask og balsam/kur (da kurer jeg mens jeg renser ansikt og barberer). Sminke, toppen fem minutter, mer hvis jeg skal noe spes. Hået er i hestehale, har aldri brukt tid på håret, men skulle ønske jeg var flinkere der. Har pent, tykt hår og kler hestehale, men det blir seff kjedelig i lengden. Plukker bryn etter behov, men liker best å la frisøren min gjøre det. Fotpleie; skrubber føttene litt med håndkleet når jeg har vært i dusjen og holder dem myke med fotkrem, så "full pakke" tar jeg kanskje annenhver uke, lakk osv. Trenger ikke filing. Skal jeg bruke god tid og kose meg med egenpleie, kurer jeg håret grundig, barberer "overalt", tar peeling/maske i ansiktet, og god bodylotion. Avslutter med enkel manikyr foran et tv-program. Bruker ikke så voldsomt med tid, med andre ord, ikke i forhold til det jeg føler andre gjør, folk sm står opp en time tidligere om morgenen for å bruke tid på hår og sminke og klær - jeg liker søvn bedre Bruker gode produkter som er drøye, så jeg føler jeg får "det beste" ut av ting anyway. Jeg skal jo ikke spankulere på noen rød løper med det første synes folk som bruker ekstremt med tid på stell virker litt selvopptatte men man har jo ulike interesser og - for mange er sminke og mote en hobby de bruker masse tid på, for meg er det superkjedelig, intetsigende og jeg har masse annet å bruke penger og tid på
Ms.Blaise Skrevet 26. juni 2009 #17 Skrevet 26. juni 2009 Dusjer hver dag, vasker håret annenhver dag. Bruker ca 10min på dusjing. Filer da også helene mine med ei grov fil. Nå i denne varmen, bruker jeg kun maskara og skygge på øvre og nedre vippekant. Tar vel 4-5min. Føner og retter ut luggen (5min). Lar resten av høret lufttørke med litt mousse i seg. Sprayer og tuperer lett når det er tørt (ca 2min til tupering). Om vinteren bruker jeg mineralpudder og solpudder i tillegg. Shaver bein og underliv ca 1 gang i uka, og under armene annenhver dag. Jeg er ganske heldig som har hud nesten uten ugjevnheter, så hudpleie er ikke en ting jeg bruker mye tid på. Fjerner sminke med Dr.Greves for å spare øyenvipper, og bruker normal bodylotion som hudkrem to ganger pr dag. Klipper negler når det trengs, ellers verken manikyr eller pedikyr. Tror vel jeg bruker en 20-30 min på egenpleie på en hel dag (morgen og kveld), inkludert tannpuss 2-3ganger daglig.
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 26. juni 2009 #18 Skrevet 26. juni 2009 Dusj; 1-2 ganger om dagen. Ca 5-10 minutter hver gang. Peeling annenhver dag. Hår; Vask tre ganger i uka, kur annenhver uke, glattetang (10 min) etter hver vask. Ellers rask styling, 5 min hver morgen. Negler; Fransk manikyr, 30 min en gang i uka. Hårfjerning; Epilering 30 min hver uke. Sminke; 15 min hver morgen. 20 min hvis jeg skal ut på kvelden. Kveldsstell; 15 min, sminkefjerning, kremer, napping øyebryn, og andre småting.... Hudpleier; 1 time annenhver uke. Frisør; 1 time annenhver måned. I helgen hender det jeg tar en spa-time på badet. Fotbad, ansiktsmasker, grundig epilering og peeling, osv.... Er ca 30, gift, ingen barn. For meg handler det om velvære, har alltid vært en vane. Har også en jobb som krever at jeg er representabel (advokat).
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 26. juni 2009 #19 Skrevet 26. juni 2009 Jeg dusjer hver morgen - går masse og trener flere ganger i uken så den daglige dusjen hadde jeg ikke klart meg uten. Vanligvis så bruker jeg 30 min på dusj, sminke og hår om morgenen, annehverdag når jeg vasker håret i tillegg så går det lett 45 min. På kvelden fjerner jeg sminke med renseserviett, smører meg og pusser tenner.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #20 Skrevet 26. juni 2009 Moderatorer: Vær så snill å la denne stå på generell debatt. Det er svært bevisst at jeg ikke har lagt denne på velvære, da jeg ser for meg at de som er aktive der er mer enn gjennomsnittlig opptatt av slike ting og jeg vil ha svar fra en mer spredt gruppe. Hvor mye tid bruker du til egenpleie? Jeg tenker da på hudpleie, neglepleie, hårstyling, sminke osv. Alt som har med kroppen å gjøre egentlig. Hvor lang tid bruker du på badet, kort oppsummert. Jeg er ikke så veldig opptatt av slike ting. Jeg gjør meg ferdig på badet på et kvarters tid på morgenen, og bruker ca. like lang tid hver kveld. Sminker meg sjelden, og styler håret bare lett og raskt. Jeg dusjer i et kvarter annenhver dag (hvis jeg ikke har vært i særlig fysisk aktivitet, da blir det hver dag). Når jeg kommer i kontakt med folk som jobber med hud, hår og negler så blir jeg litt oppgitt. Det virker som om alle mener at akkurat deres felt er det viktigste av alt, og dette må man bruke tid på. Frisører er ikke de verste, men hudpleiere anbefaler pleie som vil ta minst en time daglig å få gjennomført, mer iblant. Og neglepleiere anbefaler noe av det samme for neglene. Prøver man å få råd om enkel og naturlig sminke, så ender man opp med en liste på 10 forskjellige produkter man må bruke en halvtime på å få lagt. Og så er det fotpleierne da... Altså, skal jeg følge alle anbefalinger så vil jeg bruke flere timer på badet hver dag! Og det passer absolutt ikke min livsstil. Så jeg lurer på hvor mange som egentlig følger slike anbefalninger. Jeg har opplevd å få hevede øyenbryn og småsjokkerte blikk når jeg har innrømmet overfor f.eks. hudpleiere at jeg ikke bruker 15 forskjellige kremer og hudvasker osv. Er jeg en sjuske fordi jeg ikke orker å bruke så mye tid på å pusse fjærene? hehe,mange sjusker ute her ja.....hvem har tid da? Eller, jeg gir meg ikke tid. Syns jeg er opptatt med så mye. neglepleie? Ja prøver å smøre osv, lakker på og filer innimellom,men har en jobb som sliter på fingre,så skulle de være lekker så måttet jeg ha neglepleie hver dag. Så tar gjerne husvask lakken jeg la i går. Vasker meg og smører om kvelden med makeupfjerner,sminker meg raskt om morgenen. av og til da roen senker seg, så tar jeg en lang dusj,barberer meg på legger osv, og smører hele kroppen. har ikke tid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå