Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du bruker applikasjoner, så kan disse hente opplysninger om deg, og finne folk som kan være bekjente ut fra interesser, ting man liker, hvilke grupper man er medlem av o.s.v.

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg har lest alt dere har foreslått, men jeg skjønner fremdeles ikke at husverten fra helvete (og fra australia) blir foreslått på facebook.

Ingen felles venner, ingen felles applikasjoner, ingen felles network...

Skrevet
Den foreslår personer du har på kontaktlista di på den mailen du har registrert.

De kan ikke vite hvem vi har på kontaktlista, med mindre du har gitt dem passordet ditt :P

---

Men kan det være så enkelt at vedkommende har søkt etter deg uten å ha lagt deg til? Får ikke håpe det :P

Gjest Gjest
Skrevet

Håper ikke man dukker opp på "people you may know"-lista til folk ved å søke på dem, nei:sjenert: Da syns jeg Facebook kunne sagt fra om det litt før, altså.

Men jeg ble fortalt at dersom noen er ny på Facebook og foreløpig har få venner, dukker de opp hos venner av venner av venner.

Gjest anonym nå?
Skrevet

På tide å føle seg overvåket kanskje..?

Rart man melder seg på slikt frivillig.

Creepy er bare forbokstaven.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ny i facebookverden, men merket meg dette allerede få minutter etter første registrering. Jeg tror (bare tror altså) det må finnes en eller annen måte der alle jeg søker opp blir registrert. Da mener jeg folk jeg søker opp, men ikke sender venneforespørsel til. Har testet dette noen ganger nå, er litt skremmende faktisk.

Eks: jeg søker opp en person jeg kjenner litt (som selvsagt ikke befinner seg på noen mailliste hos meg), men som ikke vet at jeg har registrert meg på facebook. Vi har ingen felles venner (i starten hadde jeg heller ingen venner registrert) Likevel opplever jeg at denne personen plutselig sender meg venneforespørsel. Den første kom ca 20 min etter at jeg hadde registrert meg. Den personen var en av de få personene jeg hadde rukket å søke opp siden jeg ble registrert. Dette har nå skjedd flere ganger og personene bekrefter da at de plutselig fikk opp bildet av meg. Jeg driver fremdeles og "tester" dette litt ut, men blir jo vanskeligere jo flere venner man får. Jeg synes i hvert fall det er rart..

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
De kan ikke vite hvem vi har på kontaktlista, med mindre du har gitt dem passordet ditt :P

---

Men kan det være så enkelt at vedkommende har søkt etter deg uten å ha lagt deg til? Får ikke håpe det :P

Men når man registerer seg får man jo forespørsel om å hente venner fra mail-lista. ikke så rart at den fortsatt foreslår folk derfra da.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Men når man registerer seg får man jo forespørsel om å hente venner fra mail-lista. ikke så rart at den fortsatt foreslår folk derfra da.

Jeg er ny på facebook, og fikk også opp forespørsel om å sjekke mot mail. Men da måtte jeg oppgi mailpassordet mitt på facebook, og det ville jeg jo ikke. Er det virkelig noen som gjør det?

Skrevet

Det er ikke grenser for hva folk gir fra seg av sensitive opplysninger! Det er bare å spør. Det er derfor phishing* fungerer så bra :P

*)

phishing (av eng. fishing, fisking), svindel som bl.a. foregår vha. falsk e-post, falske nettsider o.l., og består i å fralure brukere av internett følsom informasjon som kontonr., passord, kortnr. el. personnr. Følgen blir at bakkkonti tømmes.
Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke grenser for hva folk gir fra seg av sensitive opplysninger! Det er bare å spør. Det er derfor phishing* fungerer så bra :P

*)

Ja... jeg er sikker på at hvis facebook hadde foreslått å få passord til nettbanken, for å sjekke om du hadde noen mulige venner der... så ville mange oppgitt infoen uten å nøle.

Skrevet
Vedkommende kan jo uansett ikke komme inn på din profil og være venn med deg uten din godkjenning. At de dukker opp på "people you may know" er kanskje noe de selv ikke er klar over engang.

Joda, er vel sannsynligvis ingen annen webtjeneste det finnes flere n00b hackeprogram til som Fjesboka.

Selv en amatør scriptkiddie vil ikke ha noen problemer med å skaffe seg adgang hvor han/hun vil på noen minutter ved hjelp av Google

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Jeg blir bare mer og mer glad for at jeg aldri har registrert meg på Facebook for hver dag som går!

Skjønner ikke at folk frivillig vil utlevere seg på den måten. Det er folk her i verden som jeg er VELDIG glad for at jeg ikke har kontakt med lenger. Jeg vil ikke at de engang skal bli påminnet om at jeg eksisterer, av frykt for at de skal prøve å ta opp igjen kontakten.

Han som dumpa deg og deretter fortalte alle hvor dårlig han syns du var i senga?

Hun som mobba deg på ungdomsskolen fordi du ikke hadde de rette klærne?

Han som fulgte etter deg i flere år og som heldigvis ikke vet hvor du bor nå?

Gjengen du var med i da du var yngre der sikkert halvparten er i fengsel?

Vil du virkelig at disse skal tenke "Å Lise ja, hun hadde jeg glemt!"

Facebook? NEI TAKK!

Gjest Gjest
Skrevet

jeg får også opp villt fremmede. men kan det være at dette er personer som har søkt på våre navn, av en eller annen grunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...