Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde først at personene som kommer opp under "people you may know" var noen jeg hadde mutual friends med. Men i går kom det opp to personer rett etter hverandre som jeg vet hvem er, men som jeg ikke har noen mutual friends med (jeg sjekket). Hvordan kan dette ha seg? Jeg vil ikke ha noe kontakt med disse personene, så det var egentlig dritskummelt... Er Facebook synsk? Kan Facebook hacke seg inn på kontaktene mine på msn? :S

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet

Dette lurer jeg og på!

Fikk opp den australske x-husverten min (forøvrig husverten fra helvete). Kanskje er det slik at om noen søker opp mailadressen/navnet ditt så tar facebook det fram og foreslår det for deg?

Skumle saker!

Skrevet

Huff, ja, akkurat det samme skjedde meg her en dag. Kan ikke fatte hvordan det er mulig :/

En kar jeg snakka med for mange år siden, og som jeg ikke har kontakt med lenger, dukka plutselig opp der. Ingen fellese venner. Pussige greier...

Skrevet

oj!! O_o Det dær hørtes ikke bra ut.. Jeg er sjelden på "people you may know".. Men må jo være en link noen steder siden de foreslo x-husverten din?!! Som du sier,mail adresse el no...men merkelig hvis fb kan "se" det uten at man har gitt tillattelse..

Skrevet

...syns forøvrig fb har en elendig support enda de har så mange brukere. . . skikkelig crappy support.

Gjest LanaLane
Skrevet (endret)
oj!! O_o Det dær hørtes ikke bra ut.. Jeg er sjelden på "people you may know".. Men må jo være en link noen steder siden de foreslo x-husverten din?!! Som du sier,mail adresse el no...men merkelig hvis fb kan "se" det uten at man har gitt tillattelse..

Det er kjempeskummelt! denne dama saksøkte meg og exen, kom med trusler, helt til vi begge blokkerte henne fra gmail.

Jeg regner med facebook må ha lurt seg tilgang til gmailen min? Det er eneste forklaringen, det eller at hun har søkt meg opp på facebook. I så fall blir det rabalder, dette går bare ikke!

Endret av LanaLane
Skrevet

Hm, ja..lurer på om det er i forbindelse med MSN og hotmail. Jeg kan huske helt i begynnelsen av FB da jeg lagde profil, godkjente jeg at de kunne kjøre MSN'en min opp mot personer på FB slik at jeg fant folk jeg kjente. Men det er jo litt rart at dette fremdeles skal funke, etter ett par år lissom...

Gjest Gjest
Skrevet

Ta kontakt med fb å spør...?! Jeg regner med du kan blokkere henne..mener man kan det. hmm..*går til fb..et øyeblikk*

Vet du tenk på flere situasjoner...overgripere/psykoexer/generelle drittsekker osv...hjelpes meg!!

Kan GODT forstå at du er helt lang i maska!!

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg brukte hotmailen min først, men godkjente aldri at de skulle kjøre den opp mot facebook. Så bytta jeg til gmail, men godkjente heller ikke noe der.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er litt rart,fordi..man må jo se at vedkommende er på fb for å blokkere de. El så må man sitte å søke opp folk..Dette burde fb ha endret på. Evt at kun 3parts venner sto under pymk. :S

Skrevet

Eg såg 1 som dukket opp som ingen venner på facebook har. So det kom nok fra msn. For eg har snakket en del med han på msn. Om noe spel og klan greier.

So noe er skjedd ja.

Gjest Gjest_Millie_*
Skrevet
Ta kontakt med fb å spør...?! Jeg regner med du kan blokkere henne..mener man kan det. hmm..*går til fb..et øyeblikk*

Vet du tenk på flere situasjoner...overgripere/psykoexer/generelle drittsekker osv...hjelpes meg!!

Kan GODT forstå at du er helt lang i maska!!

Vedkommende kan jo uansett ikke komme inn på din profil og være venn med deg uten din godkjenning. At de dukker opp på "people you may know" er kanskje noe de selv ikke er klar over engang.

Jeg vet at jeg har dukket opp på "people you may know" til noen jeg ikke er venn med (eller har felles venner med) men det visste jeg først da vedkommende tok kontakt med meg.

Kan hende dere også dukker opp hos andre? Det synes jeg nesten er litt eklere.... Ihvertfall for deg LanaLane. Tenk om du har dukket opp som "people you may know" hos hun fæle dama??? Hun har kanskje ikke lagt merke til deg eller visst at du var på Facebook også plutselig får hun det servert liksom!!

Skrevet

Men er det ikke sånn at hvis du sender melding til en som du ikke er venn med, kan du se profilen til den personen i så så lang tid?

Gjest LanaLane
Skrevet
Men er det ikke sånn at hvis du sender melding til en som du ikke er venn med, kan du se profilen til den personen i så så lang tid?

Om du "poker" noen, og de "poker" deg tilbake, kan en visst se hverandres profiler i 1 uke.

Dette er ikke tilfellet hos meg iallefall.

Gjest Gjest
Skrevet
Om du "poker" noen, og de "poker" deg tilbake, kan en visst se hverandres profiler i 1 uke.

Ikke hele profilen. Du kan justere det.

Gjest Gjest_Lurva_*
Skrevet

SÅ da gjelder det altså å ikke poke noen du ikke vil at skal se eller vite noe om deg.

Personlig så poker jeg bare folk jeg er venn med. Så om jeg har lyst til å poke en jeg ikke er venn med så er det nok sånn at jeg legger h*n til som venn samtidig. Og da vil jeg jo at vedkommende skal se min profil.

Skrevet

Hva er egentlig poenget med å poke noen da?

Skrevet

Kan det hende at vedkommende er venner av venner av venner? Evt. at dere har ført opp samme bosted el.l.? Kanskje dere er på noen felles grupper? Vet ikke hva "People you may know" baserer seg på... Kunne godt stått begrunnelse for venneforslagene!

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Den foreslår personer du har på kontaktlista di på den mailen du har registrert.

Gjest Gjest
Skrevet

Svaret er ikke så enkelt som MSN eller mailen. Jeg har også fått opp folk som jeg vet jeg ikke har felles venner med, vi har ingen felles nettverk eller grupper etc.

Og jeg har faktisk aldri noensinne brukt MSN, og mailen min har jeg aldri brukt til noe annet enn proffesjonell kontakt med skole, Platekompaniet, Interflora, skatteetaten etc. Og det er ikke akkurat ansatte der som kommer opp på "people you may know"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...