trulte_30 Skrevet 29. juli 2003 #1 Skrevet 29. juli 2003 Det er så koselig å lese om alle dere som er gravide, nybakte mødre og dere som prøver å bli det. Skulle ønske jeg var en av dere. Jeg er 30. Singel. Ønsker meg barn, men har ingen mann. Jeg har lest artikler om kvinner som får barn uten å ha en mann. Ønsker tips om hvordan gå frem. PS: det er ikke noe galt med meg altså. Har fått høre at jeg er en kjempe-kjekk og søt jente, men jeg er vel litt kresen når det gjelder valg av mannfolk. Håper ingen føler at det ikke passer seg med dette spørsmålet. Har søkt på nettet, men finner ingen steder hvor dette emnet blir debattert.
pia1006 Skrevet 30. juli 2003 #2 Skrevet 30. juli 2003 Skulle gjeren ha svart deg hvis jeg viste hva du kunne gjort. Men har du forsøkt adopsjonskontoret?? Lykke til
Gjest apriljente37 Skrevet 30. juli 2003 #3 Skrevet 30. juli 2003 Hei! Jeg kan heller ikke gi deg eksakte svar, men min råd er å finne en mann først, slik at dere kan dele på opplevelsen rundt graviditet. HAN finnes, og vi alle er vel litt kresne (med årene). Bare vent! Jeg har forstått at det fra andre at det er veldig godt med støtte fra mannen gjennom graviditeten. Selv har jeg vært single i mange år, gav nesten opp. Jeg laget så en personlig side på internett (spray.no) og skrev hvem jeg var, hvem jeg ville ha osv... og datet og datet menn : Selvfølgelig ble det endel opp- og nedturer men HAN finnes, bare ha tålmodighet. I dag har jeg samboer, vi ønsker barn og jeg er "noen dager over tiden" . Men lykke til, hva du enn gjør. Kanskje du rett og slett kan ringe en donorbank?
Klips Skrevet 30. juli 2003 #4 Skrevet 30. juli 2003 Har dessverre ingen råd å komme med jeg heller, ville bare si at det hadde vært artig om du oppdaterte oss på hvordan det går med deg, om du blir frivillig alenemor eller ikke. Du har sikkert hørt en million ganger at det kan være superslitsomt med barn, så jeg skal ikke mase så innmari på det, annet enn å spørre om du har andre rundt deg som kan hjelpe til? Din egen mor for eksempel? Gode venninner? Lykke til.
trulte_30 Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2003 Hei igjen. Hyggelig å se at noen tar seg tid til å svare allerede. Vi kvinner er flinke til å bry oss om hverandre :D Vil bare si at jeg er en veldig resurs-sterk person. Så jeg vet at jeg ville greie å takle å være alenemor. Jeg driver eget firma. Så den økonomiske delen ville være grei. Psykisk har jeg i grunnen ikke følt før nå, at jeg er "voksen" nok til å bli mor. Har ikke før nå, følt meg i stand til å ta et slikt ansvar. Min (eneste) søster er alenemor. Ble alene midtveis i svangerskapet. Da stilte jeg og foreldrene våre opp. Jeg var med på fødselen. Det var stort! Jeg gråt av glede. PGA komplikasjoner ved fødselen ble jeg sittende med babyen de to første timene etter fødselen imens mins søster ble operert. Hun sier det har vært tøfft innimellom, å være alene med ansvaret, men hun hadde oss rundt seg, heldigvis. Vel, venninner, jeg skal holde dere oppdaterte. Tror nok kanskje dette kan gå litt i bølgedaler. Har fått litt kontakt med en tidligere kjæreste igjen. Så vi får se hva som skjer
Gjest Turi Skrevet 31. juli 2003 #6 Skrevet 31. juli 2003 Jeg TROR ikke du er aktuell i Norge som verken sædmottaker i sædbank, eller som adopsjonsforelder når du er singel. Men jeg lurer på om du kanskje kan få sæd-donasjon i Danmark? Ville søkt litt der kanskje... Ellers må jeg jo si at jeg er enormt takknemlig for støtten S-mann er nå mens jeg er gravid, og jeg blir sikkert enda mer takknemlig i barseltiden...
Gjest Mione Skrevet 2. august 2003 #7 Skrevet 2. august 2003 Hei, kan tipse deg om at på SnartMamma.com er det ei som venter barn og som er i din situasjon, men har vel kommet litt lengre. Hun kaller seg Pluss. Mione
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå