Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 I dag veier jeg 0,9kg mer enn jeg gjorde i går. Jeg veier meg litt hver dag, for jeg synes det er morsomt å se om det blir noen forandringer fra dag til dag. Noen dager har jeg gått veldig ned, andre, som i dag, har jeg gått ganske mye opp. Jeg har ikke hatt mensen på flere år, jeg tar en type p-piller som gjør at den blir borte over tid (cerazette), så det har ikke noe med at mensen nærmer seg heller. Vet noen grunnen til de store svingningene?
Gjest gunda35 Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 I dag veier jeg 0,9kg mer enn jeg gjorde i går. Jeg veier meg litt hver dag, for jeg synes det er morsomt å se om det blir noen forandringer fra dag til dag. Noen dager har jeg gått veldig ned, andre, som i dag, har jeg gått ganske mye opp. Jeg har ikke hatt mensen på flere år, jeg tar en type p-piller som gjør at den blir borte over tid (cerazette), så det har ikke noe med at mensen nærmer seg heller. Vet noen grunnen til de store svingningene? Det er nok mengden vann i kroppen. Om man har mye i tarmen etc. Variasjon på 1 kg er helt vanlig.
frk.strøken Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Selv om du går på pilla er det likevel ting som skjer i kroppen. Og noen dager kan man ha mer vann i kroppen en andre. Er ikke så morro å se at man har gått opp nesten 1kg, men neste gang du veier deg kan du ha gått ned mer. Ofte er det vann i kroppen En annen ting er at hvis du "sultet" deg i går, så kan det hende at kroppen har satt seg selv på sparing.
Gjest ts Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Ja, dere har nok rett i at det er vann i kroppen. Jeg trente ganske hardt i går, og i varmen gikk det vel med 2-3 liter vann. Men jeg trodde nesten alt av det var ute av kroppen når det hadde gått nesten ett døgn. Jeg var nok ikke på sparebluss i går, hadde et jevnt og sunt kosthold gjennom hele dagen. Men det er nok vann i kroppen ja. Takk for svaret!
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Noen matvarer gjør at kroppen samler mer vann også, f eks karbohydrater. Det at vannmengden varierer så mye er i hvert fall en god grunn til å ikke fokusere for mye på hver eneste kilo på kort sikt. På lengre sikt vil man selvsagt kunne se om man er på vei opp eller ned, men i løpet av en uke eller to er det vanskelig å trekke noen slutninger om variasjonen er 0,5.1,5 kg ca?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå