Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har valgt 80% dekningsgrad i forbindelse med fødselspermisjon, jeg (mor) tar mesteparten av permisjonen. Jeg tjener dårligere enn samboer og har høyere gjeld. Han har derfor foreslått at han betaler meg de resterende 20% som jeg taper på permisjonen.

Jeg synes det er et litt rart forslag, og tenker at det er enklere om jeg betaler 20% mindre inn til felleskontoen de månedene permisjonen varer? (Vi betaler allerede %vis etter inntekt), men det blir kanskje hipp som happ?

Samboer eier et eget aksjeselskap, og han ser for seg at de 20% er lønn jeg kan få for småjobber i aksjeselskapet, men jeg kan jo ikke ha lønn mens jeg mottar permisjon uansett, selv om jeg jo kan få disse pengene som et engangsbeløp etter at permen er utløpt...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er et godt forslag, men ville kanskje ikke sett på det som lønn. Får du 20% mindre lønn får du jo også 20% mindre "lommepenger" etter at du har betalt inn på felleskonto. Synes ikke det er riktig at du skal sitte igjen med såpass mye mindre når han har mulighet til å bidra, og det gjelder deres felles barn.

Skrevet

Jeg hadde virkelig bare sagt ja takk! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...