Gå til innhold

1. og 2. fundamentale attribusjonsfeil på KG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på KG florerer det med attribusjonsfeil; dvs. når folk plasserer årsak eller bakgrunn for noe så legger de den feil. Hvis dette blir gjort ofte og det tilsynelatende er stor enighet om en attribusjonsfeil, er det en fundamental attribusjonsfeil. Eksempel: Kvinner som går i flekkete joggebukser og har mye cellulitter gjør dette fordi de har mer enn ett barn.

1. fundamentale attribusjonsfeil på KG:

2. fundamentale attribusjonsfeil på KG:

Hvis dere ikke klarer å hoste opp bedre sannsynliggjøring av årsak enn å alltid pumpe ut de der, så er det mangel på kreativitet her inne. De er usannsynlig dårlige innlegg i debatter.. "d-d-du er bare misunnelig du!"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Go VesleBråka!!! :hoho:

Suzy :blunke:

Skrevet

Kjempe bra sagt! Også så sant........ :Nikke:

Skrevet

Når brukere (xx) slenger ut slike kommentarer som "du er bare missunerlig" så tolker jeg det dithen at de har gått tom for argumenter. Dialogen blir da redusert ned til lavmål. Og for ikke å miste ansikt, så blir dette en forsvarsmekanisme. Synes bare synd på dem jeg :blunke:

Skrevet

Det er tilbake på sandkassenivå... "Din... din... dumming!" når det er tomt for andre argumenter... :ler:

Suzy :blunke:

Skrevet

Enig.

Trekker på smilebåndet hver gang, "åja, der kom den igjen".

Kanskje vi skulle prøve en hel uke uten, og se hvordan det ble?

Eller hva, ble dere misunnelige nå kanskje? Pripne jenter altså!

Skrevet

Klips er ei tullejente! :hoho::hoho:

Suz 8)

Skrevet

:forvirra:

Jeg misunner ingen med flekkete joggebukser jeg.

Men så er attributtene mine blitt vesentlig større nå som første barn er på vei, da.... :ler:

Kanskje det kommer noen mystiske feil og flekker joggebuksene mine også :o :o ?

DA blir jeg prippen da tenker jeg!! :hoho:

Skrevet

Ja, bare vent skal du se, Sissan,

jeg har flere flekkete joggebukser, jeg, og jeg har TO barn......

Skrevet
Ja, bare vent skal du se, Sissan,

jeg har flere flekkete joggebukser, jeg, og jeg har TO barn......

Jeg har ingen av delene og er grønn av missunnelse!!!! :ler:

Skrevet

Hm, jeg har på følelsen at det er noen som hentyder til en bestemt person her. Det synes jeg er ufint, vi alle skjønner hvem det er. Hvorfor skal vi oppføre oss slik, bare fordi andre gjør det. Hva med å gå forann som et godt eksempel... :wink:

Skrevet

Jeg hinter i allefall ikke til noen Care.

*sjekker joggebuksene for flekker*

Finner ingen enda jeg Tex - kan du si noe om når syndromet starter opp? :ler::ler:

Gjest celine
Skrevet

:hoho: Har ikke engang joggebukse, for jeg rett og slett HATER det plagget. Kunne ikke tenke meg å kle meg i en heller.. Og jeg har to barn..

*sjekke sjekke* celulitter mangler visst også..

Må visst ha gått glipp av noe stort her i livet :ler:

Skrevet

Vel, eksemplet var nok inspirert av "den spesielle" som du hintet til care, men attribusjonsfeilene har jeg fått slengt flere ganger. Jeg synes ikke den spesielle utmerker seg særskilt med det. Sist var på bryllup av en muppet eller noe, som var utslagsgjørende for denne tråden. På seksualitet eller var det samliv har jeg hintet om at de to ikke er noe drivende argument før (uten at det hjalp stort). Følte for å snakke litt høyere denne gangen, blir nemlig litt oppgitt :P

Skrevet

Problemet mitt veslebråka, er at jeg rett og slett ikke helt catcher hva du mener.....

F.eks:

Diskusjon om eldre menn som ser på yngre jenter, noe de syns er såååå ekkelt - iiik.

Jeg sier at jentene må finne seg i å bli sett på av eldre menn, fordi de stæsjer seg utrolig opp, og smekrer seg for yngre gutter.

Har jeg da en attribusjonsfeil? Er jeg misunnelig? Er det det du mener??

:forvirra:

...og ingen er vel misunnelig på flekkete joggebukser eller?

Unnskyld meg, men jeg er veldig treg her....

Skrevet

Ja, vi må sørge for at også de trege henger med i svingene selvfølgelig!

Eldre menn synes nok yngre jenter er pripne (2.) som ikke liker å bli studert helt objektivt, mens yngre jenter tror kanskje eldre menn er misunnelige (1.) på de yngre guttene; som derimot har lov til å se og sikle. Men de eldre mennene er ikke misunnelige på yngre gutter, for de vet at yngre gutter er tafatte i jentesjarmering og gjerne uerfarne i senga og blakke attpå, om enn rompa er strammere. Så de er ikke misunnelige, de bare liker musikken og utsikten på utestedet. :wink:

Du har ingen attribusjonsfeil, for å si at oppstæsja jenter må finne seg i mannlig oppmerksomhet er innen rimelighetens grenser. Jentene er muligens pripne, derimot.. Hvorvidt du er misunnelig sier historien ingenting om, men det er lov å erklære at en selv er misunnelig..

Men smak litt på ordet, du unner ikke en annen noe. Det er veldig negativt. "Så fin flekkete joggebukse du har, nå ble jeg misunnelig!" altså den joggebuksa unner du ikke den andre, helst skulle bare du ha hatt den og ikke den andre. Er man grei da, da? Finnes det ikke noe ord for "så heldig du er, skulle ønske jeg hadde en slik også, men jeg er glad du har så fin en fordet" for det er mer enn komplement heller enn å ikke unne den andre.

Skrevet
Diskusjon om eldre menn som ser på yngre jenter, noe de syns er såååå ekkelt - iiik.

Jeg sier at jentene må finne seg i å bli sett på av eldre menn, fordi de stæsjer seg utrolig opp, og smekrer seg for yngre gutter

Litt utenfor temaet, men er enig i den.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...