Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Har lest litt på den andre Praha- tråden her inne, men fant ikke svar på det jeg lurte på, så jeg prøver meg her. Vurderer en tur til Praha nå i sommer, ca midten av juli. Er det veldig varmt der nede da, slik at det nesten er uutholdelig? Vi tenker på å dra en uke, men er litt redde for at det vil bli for mange dager, at kanskje fire dager er mer passende? Hva bør man gjøre i Praha? Finnes det noen parker det går ann å legge seg nedpå i og kanskje nyte solen? Og er det noen som har en hotellanbefaling? Helst et som er sentralt (i forhold til det meste), og billig? Litt mange spørsmål her, men håper noen Praha- elskere tar seg bryet med å svare
Mamalama Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har vært i Praha flere ganger, også i juli, og jeg ville definitivt si at vår/høst er de beste tidene å reise dit på - særlig vår kanskje. I juli kan det være fryktelig varmt der, og byen ligger jo ikke ved sjøen, så ja - det blir VARMT! Parker/rekreasjonsområder er det mange av, så du vil finne mange steder å kunne sette deg ned og slappe av. Nede ved elven eller området opp mot slottet er fint. Man kan fint nyte Praha på 4 dager, men jeg synes man trenger en uke for å bli godt kjent med byen. Særlig når det er så varmt som om sommeren, for da orker man gjerne ikke så mye på en dag. Men det kommer jo litt an på hvor mye dere ønsker å se selvsagt. Det går jo an å ta en turistbuss og se (nesten) alle severdigheter på en dag. Har ingen hotellanbefalinger dessverre, for har stort sett bodd privat når jeg har vært der. Du kan jo sjekke ut f.eks. Kalinkatours som spesialiserer seg på Praha.
Mermaid Blues Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Jeg er i Praha nå, og det er VARMT!! Vi prøver å holde oss mest mulig i skyggen midt på dagen, og drikker mest mulig vann. Går greit, men det er ikke utpreget behagelig med tanke på sightseeingprogrammet vårt Men byen er vakker utover enhver fatteevne, gleder meg til å se enda mer i dagene som kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå